Το 19% του ελληνικού πληθυσμού που έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο χρησιμοποιεί τη δυνατότητα ηλεκτρονικής διεκπεραίωσης των προσωπικών του υποθέσεων με το Δημόσιο, σύμφωνα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας.
Σύμφωνα με έρευνα για τη χρήση τεχνολογιών πληροφόρησης και επικοινωνίας στα νοικοκυριά, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2006 είχε πρόσβαση στο Διαδίκτυο το 28,9% του συνολικού πληθυσμού της χώρας.
Τα ποσοστά των χρηστών που διεκπεραιώνουν ηλεκτρονικά τις υποθέσεις τους έχουν ως εξής:
-Για φορολογικά θέματα, τα άτομα ηλικίας 30-44 ετών σε ποσοστό 54%.
-Για θέματα που σχετίζονται με την εύρεση εργασίας μέσω ΟΑΕΔ, τα άτομα ηλικίας 25-34 ετών σε ποσοστό 60%.
-Για θέματα που αφορούν αιτήσεις και παραλαβές πιστοποιητικών, τα άτομα ηλικίας 40-49 ετών σε ποσοστό 48%.
-Για θέματα που αφορούν την εύρεση πληροφοριών σε δημόσιες βιβλιοθήκες, τα άτομα ηλικίας 20-29 ετών σε ποσοστό 42%.
Για όλες ανεξαιρέτως τις προαναφερθείσες εφαρμογές, η πλειονότητα των χρηστών είναι απόφοιτοι ανώτατων σχολών, εργαζόμενοι και, ειδικότερα, «πρόσωπα που ασκούν επιστημονικά, καλλιτεχνικά και συναφή επαγγέλματα».
Το ποσοστό των ατόμων που ενδιαφέρονται, μελλοντικά, να χρησιμοποιήσουν αυτή τη δυνατότητα ανέρχεται στο 35,30%. Στην πλειονότητά τους είναι άτομα ηλικίας 20 – 34 ετών, απόφοιτοι λυκείου και μισθωτοί.
Ως κυριότεροι λόγοι για τους οποίους δε γίνεται διεκπεραίωση υποθέσεων με το δημόσιο, ηλεκτρονικά, μέσω διαδικτύου, καταγράφηκαν :
• Η προτίμηση για διεκπεραίωση των υποθέσεων, προσωπικά, με επί τόπου επίσκεψη στις δημόσιες υπηρεσίες (53,60%).
• Λόγοι ασφάλειας που σχετίζονται με την εμφάνιση προσωπικών δεδομένων στο διαδίκτυο (32,30%).
• Η έλλειψη των απαραίτητων γνώσεων, σχετιζόμενη με την πολυπλοκότητα της διαδικασίας διεκπεραίωσης κάποιας υπόθεσης (15,2%).
ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ 15-11-2006