Η Κυβερνητική Επιτροπή συζήτησε και ενέκρινε την αλλαγή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας του οποίου η τελευταία αναθεώρηση έγινε το 1999.
Σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών κ.Λιάπη στόχος του νέου κώδικα είναι να δράσει προληπτικά για την αντιμετώπιση του προβλήματος της οδικής ασφάλειας και της κυκλοφορίας γενικότερα.
Στο νέο κώδικα θα έχουμε σημαντικές αυξήσεις στα πρόστιμα, που σε μερικές περιπτώσεις θα φτάνουν μέχρι και τα 700 ευρώ,
Ενδεικτικά:
-διπλασιάζονται τα πρόστιμα για παραβάσεις όπως υπερβολική ταχύτητα,
– οδήγηση υπό την επίρεια αλκοόλ,
– παραβίαση ΣΤΟΠ και μη παραχώρηση προτεραιότητας, παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη,
– διενέργεια αυτοσχέδιων αγώνων, παραβίαση σιδηροδρομικής διάβασης,
– μη χρήση προστατευτικής ζώνης και κράνους.
Σημαντικό είναι να αναφέρουμε ότι πρόστιμο για κατάληψη χώρου στάθμευσης ΑμεΑ πενταπλασιάζεται.
Σχετικά με τις ζώνες ασφαλείας το μέτρο επεκτείνεται και στα ταξί.
Οι συνεπιβάτες στην μπροστινή θέση, θα πρέπει να φορούν ζώνη ενώ και στα λεωφορεία των ΚΤΕΛ όλοι θα πρέπει να βάζουν ζώνη.
Τα βασικά στοιχεία του αναθεωρημένου Κώδικα περιλαμβάνουν:
1. Την αποποινικοποίηση της πλειοψηφίας των πταισματικών παραβάσεων, καθώς και κάποιων πλημμεληματικών.
2. Την αποτελεσματική και έγκαιρη είσπραξη των προστίμων.
Η αμεσότητα της καταβολής αναμένεται να δράσει και προς την αποθάρρυνση των πιθανών παραβατών, προλαμβάνοντας έτσι την παραβατικότητα.
Επιπλέον, καταργείται η δυνατότητα επιστροφής των πινακίδων κυκλοφορίας που αφαιρέθηκαν εάν καταβάλλονταν το τριπλάσιο του προβλεπόμενου προστίμου.
3. Την αναβάθμιση του Συστήματος Ελέγχου της Συμπεριφοράς των Οδηγών (point system).
4. και τον εξορθολογισμό των προστίμων
ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ 6-12-2006