ΠΑΡΑ το γεγονός ότι ο τομέας των κέντρων παροχής υπηρεσιών τηλεφωνικής εξυπηρέτησης παρουσιάζει ιδιαίτερη ανάπτυξη στη Ελλάδα, η τηλεργασία δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπου και χρησιμοποιείται περισσότερο συστηματικά.
Η ανεπαρκής διάδοση αποδίδεται στο γεγονός ότι η χρήση της τηλεργασίας απαιτεί υποδομές σε τηλεπικοινωνίες και πληροφορική, οι οποίες υπάρχουν στη χώρα μας σε ικανοποιητικό βαθμό.
Τα ανωτέρω, μεταξύ άλλων, συμπεριλαμβάνονται σε έρευνα που διενέργησε το ΙΝΑ για τα θέματα της τηλεργασίας και των call centers στο πλαίσιο του έργου «Νέες προοπτικές απασχόλησης με υψηλότερη ποιότητα εργασιακής ζωής» που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα EQUAL.
Στην έρευνα επισημαίνεται ακόμη πως ταυτόχρονα με τη χαμηλή διείσδυση του διαδικτύου στη χώρα μας, η Ελλάδα διαθέτει τη μικρότερη διείσδυση ευρυζωνικών συνδέσεων (γύρω στο 0,2%) ανάμεσα στις 25 χώρες της διευρυμένης Ε.Ε.
Η χρησιμοποίηση της εναλλακτικής αυτής μορφής απασχόλησης, προστίθεται, υιοθετείται κυρίως από μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες και από ελεύθερους επαγγελματίες, οι οποίοι χρησιμοποιούν τις καινούριες τεχνολογίες στην εργασία τους όπως δημοσιογράφοι, λογιστές, αρχιτέκτονες, προγραμματιστές. κ.ά.
Σύμφωνα με το ΙΝΑ εξήχθησαν και άλλα χρήσιμα συμπεράσματα από τη μελέτη, όπως:
α) η τηλεργασία εφαρμόζεται ελάχιστα ως καθόλου και όταν εφαρμόζεται, εφαρμόζεται σαν συμπληρωματική μορφή εργασίας και από το σπίτι,
β) η εφαρμογή της στις περισσότερες περιπτώσεις δεν αποτελεί μέρος κινήτρων ή προγράμματος της επιχείρησης,
γ)οι τηλεργαζόμενοι είναι συνήθως είτε εξωτερικοί συνεργάτες είτε υψηλόβαθμο προσωπικό στην περίπτωση της Ελλάδας,
δ) συνήθως, δεν παρέχεται εκπαίδευση σχετική με την Τηλεργασία και
ε)δεν υπάρχει ενδιαφέρον στην Ελλάδα για την έρευνα σχετικά με τα αποτελέσματα χρησιμοποίησης της τηλεργασίας λόγω έλλειψης χρόνου.
Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Τετάρτη, 23 Μαρτίου 2005 07:00