Σύμφωνα με το σχέδιο απόφασης που προωθεί το υπουργείο Υποδομών για την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος σχετικά με την απελευθέρωση της αγοράς των ταξί, διαμορφώνεται γεωγραφικός περιορισμός για τον αριθμό κυκλοφορούντων ταξί ανά περιοχή. Συγκεκριμένα, θα συνοπολογίζονται δεδομένα όπως: ο πληθυσμός, οι γεωγραφικές συνθήκες και η τουριστική κίνηση της περιοχής.
Ωστόσο, παρά το γεγονός πως με το νέο σχέδιο αίρεται η απαγόρευση δια νόμου της έκδοσης νέων αδειών, η απελευθέρωση της συγκεκριμένης αγοράς δεν διευκολύνει την έκδοση νέων αδειών, μιας και απαραίτητη προϋπόθεση (για την έκδοση νέων αδειών) ορίζεται το να υπάρχουν 2,5 και 2 ταξί ανά 1.000 κατοίκους για την Αθήνα και την υπόλοιπη Ελλάδα αντίστοιχα. Σημειώνεται ότι ήδη σήμερα στους δρόμους της πρωτεύουσας αναλογούν σχεδόν 4 ταξί ανά 1.000 κατοίκους.
Εύκολα λοιπόν γίνεται αντιληπτό πως δεν υπάρχει δυνατότητα έκδοσης νέων αδειών – πάντως το υπουργείο Υποδομών δηλώνει πως δεν θα καταργηθούν υφιστάμενες άδειες.
Η έκδοση νέας άδειας –όπου αυτό είναι εφικτό– θα γίνεται μέσω πλειοδοτικού διαγωνισμού από τις περιφέρειες, που θα ορίζουν και την αρχική τιμή έκδοσης άδειας. Προβλέπονται επίσης (όπως ισχύει σήμερα) κοινωνικά κριτήρια για τους δικαιούχους νέων αδειών οι οποίοι θα λαμβάνουν δωρεάν νέες άδειες (πολύτεκνοι, μακροχρόνια άνεργοι και άτομα με αναπηρία ≥ 67%).
Μερικά από τα νέα μέτρα για τα ταξί του μέλλοντος:
- Θεσπίζεται η κυκλοφορία νέων τύπων ταξί 7 έως 9 θέσεων, με λιγότερα διακριτικά και διαφορετικά κόμιστρα.
- Αίρεται ο γεωγραφικός περιορισμός της ειδικής άδειας οδήγησης Επιβατικού Δημόσιας Χρήσης (ΕΔΧ) οχήματος, δηλαδή η ισχύς της άδειας θα είναι πανελλαδική και ο οδηγός στον οποίο χορηγήθηκε δίπλωμα οδήγησης ταξί σε μια περιοχή θα μπορεί να το χρησιμοποιεί και σε άλλη περιοχή της χώρας.
- Η αγορά της άδειας ταξί θα μπορεί να γίνεται από φυσικά πρόσωπα, αλλά και εταιρείες οποιασδήποτε μορφής (Α.Ε., ΕΠΕ, ΟΕ, ΕΕ).