Σε εξέλιξη βρίσκεται η απογραφή όλων των δικαιούχων των προνοιακών επιδομάτων μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) στο πλαίσιο σύστασης του Ενιαίου Εθνικού Μητρώου Δικαιούχων Παροχών. Διαβάστε αναλυτικά:
Ποιους αφορά η απογραφή;
Αφορά τους δικαιούχους επιδομάτων αναπηρίας, απροστάτευτων παιδιών, ομογενών και στεγαστικής συνδρομής συνταξιούχων υπερηλίκων ΟΓΑ, είτε λαμβάνουν ένα ή περισσότερα επιδόματα από τη λίστα που ακολουθεί:
Α/Α – Κατηγορίες Επιδομάτων
1. Βαριάς Αναπηρίας
2. Βαριάς Νοητικής Καθυστέρησης (Β.Ν.Κ.)
3. Εγκεφαλικής Παράλυσης (Σπαστικών)
4. Κώφωσης (Κωφαλαλίας)
5. Κίνησης
6. Παραπληγικών, Τετραπληγικών και Ακρωτηριασμένων Ανασφάλιστων
7. Παραπληγικών, Τετραπληγικών και Ακρωτηριασμένων ασφαλισμένων Δημοσίου
8. Συγγενούς αιμολυτικής αναιμίας / συγγενούς αιμορραγικής διάθεσης – Σ.Ε.Α.Α.
9. Τυφλότητας
10. Νόσου του Χάνσεν
11. Απροστάτευτων Ανηλίκων
12. Ομογενών
13. Στεγαστικής συνδρομής συνταξιούχων υπερηλίκων ΟΓΑ
14. Διατροφικό (νεφροπαθών και μεταμοσχευμένων)
Σε περίπτωση που ο δικαιούχος δεν απογραφεί, δε θα λαμβάνει το επίδομα το οποίο ελάμβανε έως σήμερα. Μετά το τέλος της απογραφής του ο δικαιούχος θα λάβει κωδικό αριθμό απογραφής.
Πού και πότε γίνεται η απογραφή;
Η απογραφή θα γίνει στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.) κατά την χρονική περίοδο που φαίνεται παρακάτω. Μπορείτε να προσέλθετε σε οποιοδήποτε Κ.Ε.Π. ασχέτως με το Δήμο/Περιφέρεια από τους οποίους λαμβάνετε το επίδομα.
Η απογραφή ξεκίνησε την 1η Φεβρουαρίου 2012 και θα έχει διάρκεια μέχρι τις 16 Μαρτίου 2012, ανάλογα με τη συχνότητα του αρχικού γράμματος του επωνύμου του δικαιούχου. Συγκεκριμένα, η απογραφή των δικαιούχων των οποίων το επώνυμο ξεκινά:
από Α έως Ι, θα γίνει από 01-02-2012 μέχρι 15-02-2012
από Κ έως Ο, θα γίνει από 15-02-2012 μέχρι 29-02-2012
από Π έως Ω, θα γίνει από 01-03-2012 μέχρι 16-03-2012
Ο δικαιούχος κατά την προσέλευσή του στα Κ.Ε.Π. για την απογραφή, θα πρέπει να έχει μαζί του υποχρεωτικά και να επιδείξει τα κάτωθι:
- Έγγραφο αποδεικτικό της ταυτότητας του δικαιούχου
- Παραστατικά έγγραφα εκδόσεως Δημόσιας Οικονομικής Υπηρεσίας (Δ.Ο.Υ.) (π.χ. εκκαθαριστικό σημείωμα φόρου εισοδήματος 2010 ή 2011, βεβαίωση απόδοσης Α.Φ.Μ., κτλ.) στο οποίο να αναγράφεται το Α.Φ.Μ. του δικαιούχου του επιδόματος.
- Οποιοδήποτε έγγραφο στοιχείο από το οποίο να προκύπτει ο Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ).
- Επίδειξη της πρώτης σελίδας βιβλιαρίου λογαριασμού πληρωμών ή αντίστοιχης κάρτας του λογαριασμού ή απλού φωτοαντιγράφου αυτών, που θα τηρείται σε πιστωτικό ίδρυμα (τράπεζα) ή γραφείο ταχυδρομικών επιταγών (ΕΛ.ΤΑ.) είτε έγγραφη βεβαίωση του πιστωτικού ιδρύματος ή των ΕΛ.ΤΑ όπου να αναφέρεται ο αριθμός IBAN. Η επιλογή του ιδρύματος ή των ΕΛ.ΤΑ. γίνεται από τον δικαιούχο.
Στον λογαριασμό στον οποίο θα κατατίθεται το ποσό του επιδόματος πρέπει το πρώτο όνομα να είναι του δικαιούχου. - Αναγνωριστική απόφαση του δήμου/περιφέρειας/νομαρχίας, σχετικά με τη χορήγηση του συγκεκριμένου προνοιακού επιδόματος [αρχική (εφόσον είναι νέος δικαιούχος)/συνέχισης/επανεπιδότησης]. Σε περίπτωση που δεν την έχει στην κατοχή του, να απευθυνθεί στους δήμους/περιφέρειες από όπου χορηγείται το επίδομα, προκειμένου να λάβει επικυρωμένο αντίγραφο της ή ανάλογη βεβαίωση.
- Απόκομμα ταχυδρομικής επιταγής πληρωμής του επιδόματος μέσω ΕΛ.ΤΑ. η οποία εκδόθηκε μέσα στο 2011.
- Αν ο δικαιούχος αδυνατεί να προσέλθει στα ΚΕΠ κατά το διάστημα της απογραφής, τότε η καταγραφή του θα γίνει από τρίτο πρόσωπο που τον εκπροσωπεί.
Σημαντικές διευκρινίσεις:
- Οι υπάλληλοι των ΚΕΠ δεν συγκεντρώνουν τα προσκομιζόμενα από τους πολίτες δικαιολογητικά, τα οποία μόνο θα επιδεικνύονται (πρωτότυπα ή αντίγραφα) προς συμπλήρωση στην ηλεκτρονική φόρμα.
- Το πεδίο που αφορά στον αριθμό ταχυδρομικής επιταγής πληρωμής του επιδόματος μέσω ΕΛΤΑ δεν είναι υποχρεωτικό.
- Σε περιπτώσεις όπου οι ενδιαφερόμενοι προς απογραφή πολίτες επιδεικνύουν αποφάσεις/βεβαιώσεις λήψης επιδόματος «καυσίμων» σημειώνεται ότι πρόκειται για το επίδομα κίνησης.
- Η απογραφή αφορά στους δικαιούχους προνοιακών επιδομάτων τα οποία λαμβάνουν από δήμους, περιφέρειες και πρώην Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις (και όχι παροχές από ασφαλιστικά ταμεία).
- Η πιστοποίηση της αναπηρίας από Υγειονομικές Επιτροπές δεν αποτελεί απαιτούμενο δικαιολογητικό για την απογραφή.
- Μετά το τέλος της απογραφής, η παροχή θα αρχίσει να καταβάλλεται με πίστωση του λογαριασμού του πιστωτικού ιδρύματος ή των ΕΛ.ΤΑ. που θα έχει υποδείξει ο δικαιούχος.