Κάποτε ήταν ωραία να πρωταγωνιστείς σε ελληνική σειρά: ήσουν νέος, ωραίος, πλούσιος. Τελευταία, όμως, οι πρώτοι ρόλοι περιλαμβάνουν καροτσάκι, νοσοκομεία, χίλια μύρια βάσανα. Αλλά πάλι… μόδα είναι, θα περάσει.
«Θεέ μου! Κάτι έπαθαν οι ωραίοι άντρες!» Η τρομερή διαπίστωση, που κυκλοφορεί εδώ και μήνες από στόμα σε στόμα, δεν είναι αβάσιμη. Υπάρχουν αποδείξεις: ο Αλέξης Γεωργούλης, στην «Κινούμενη άμμο», έπασχε από ανίατη ασθένεια. Ο Νίκος Κουρής, στο «Γη και ουρανός», ακόμα δεν απέκτησε φαν κλαμπ στην τηλεόραση και ζητούσε να πεθάνει. Και ο Ορέστης (Κωνσταντίνος Φάμης), αν και λεβέντης Σταματάκης στο «Αγάπης μαχαιριά», κυκλοφορεί καθηλωμένος σε αναπηρική καρέκλα. Α, ναι! Και ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης τα ίδια τράβηξε όσο τον είδαμε φέτος στο «Δυο μέρες μόνο».
Φαίνεται πως φέτος οι υπεύθυνοι των ψυχαγωγικών προγραμμάτων διαπίστωσαν ότι δεν αρκεί ένας πρωταγωνιστής να είναι νέος και ωραίος για να συγκινήσει τις γυναίκες και να μην αλλάξουν κανάλι. Ετσι, οι βαριά ασθενείς και οι άντρες με ειδικές ανάγκες φορέθηκαν πολύ φέτος. Πόνεσαν, έκλαψαν, στερήθηκαν πολλά και τώρα άλλοι οδεύουν προς το κύκνειο άσμα τους κι άλλοι παίρνουν παράταση στα βάσανά τους για του χρόνου.
ΑΥΤΗ ΔΕΝ ΗΤΑΝ Η ΜΟΝΗ σεναριακή συνταγή που δοκιμάστηκε κατά κόρον. Την τρέχουσα σεζόν φορέσαμε, επίσης, πολύ τα ξέφτια της περσινής μόδας περί ελληνοτουρκικής συνύπαρξης. Τη σεζόν 2004-2005 ο Μανούσος Μανουσάκης τόλμησε να μας συστήσει μια εκδοχή του χριστιανο-μουσουλμανικού έρωτα πολύ πριν τον δούμε να ζωντανεύει στην πολιτική αρένα μεταξύ του ΠΑΣΟΚ και της μουσουλμάνας υποψήφιας υπερνομάρχη Θράκης Γκιουλ Καρά-Χασάν. Παράλληλα με το «Μη μου λες αντίο» (ΑΝΤ1), ο Στράτος Μαρκίδης κατέβηκε στην τηλεοπτική αρένα με το «Αρχιπέλαγος» (ALPHA), υιοθετώντας ένα concept προσαρμοσμένο στο δοκιμασμένο τρίγωνο «πατέρας και γιος σφάζονται για την ίδια γυναίκα» (βλέπε «Αναστασία» πριν από αρκετά χρόνια).
Το τηλεοπτικό φεστιβάλ ελληνοτουρκικής και διαθρησκειακής συνύπαρξης είχε πια χλομιάσει στις αρχές του περσινού καλοκαιριού, όταν ήρθε και το φώτισε το πυροτέχνημα που λέγεται «Τα σύνορα της αγάπης». Το MEGA ετοίμαζε ήδη τις «Μάγισσες της Σμύρνης», με μπόλικο άρωμα Τουρκίας, αλλά στο μεταξύ πήγε να παίξει ένα φιλικό ματσάκι στο γήπεδο που εγκαινίασαν οι ανταγωνιστές του, προβάλλοντας το επιτυχημένο στην Τουρκία σίριαλ για την αγάπη της Ναζλί και του Νίκου. Και σκόραρε με τη μία.
Η τουρκική «εισβολή» συνεχίστηκε και στο «Fame Story», για να έχουμε την ευκαιρία να συγκρίνουμε τις επιδόσεις των εγχώριων φωνητικών χορδών με εκείνες των γειτόνων μας, ενώ από το φθινόπωρο θα μπορούμε, ασφαλείς από τον καναπέ, να ζήσουμε μια πιο βάρβαρη εκδοχή της αναμέτρησης στο «Survivor Ελλάδα – Τουρκία» του MEGA.
ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΜΟΔΑ, μικρότερης εμβέλειας, υπήρξε παλαιότερα και η καθιέρωση των μεταναστών σε πρωταγωνιστικούς ρόλους. Ο Κώστας Σόμμερ ως Αλβανός μετανάστης στο «Η αγάπη ήρθε από μακριά» έκλεψε την καρδιά της Ελληνίδας αφεντικίνας του, ενώ στο περσινό σίριαλ του ALPHA «504 χλμ. βόρεια της Αθήνας» ένας Αλβανός φοιτητής υπέφερε από τον ρατσιστή καθηγητή του. Το ίδιο κανάλι με το «Σαν όνειρο» έδωσε φέτος τη θηλυκή εκδοχή του ίδιου μοντέλου, με νεαρή μετανάστρια να ερωτεύεται τον Ελληνα εργοδότη της. Την επόμενη σεζόν θα δούμε και τα «4 μάτια», για τον έρωτα μιας νησιώτισσας που παρατάει τον άντρα της για έναν Ιρλανδό που πέρασε μια βόλτα από την Ελλάδα.
Πέρυσι είχαμε και τέσσερα σίριαλ να πραγματεύονται τον εξωραϊσμένο κόσμο της πορνείας. Η Δήμητρα Ματσούκα βασανιζόταν στο «Ξέχασέ με» (ALPHA), η Σμαράγδα Καρύδη φτερούγιζε σαν πεταλουδίτσα στο «Babalu» (ALPHA), η Ευαγγελία Μουμούρη διεύθυνε κακόφημο μαγαζί στα «Μαχαιρώματα» (ΑΝΤ1) και η Ράνια Σχίζα ήταν λογίστρια σε οίκο ανοχής στο «Ολα του γάμου δις… κολα» (ALPHA). Φέτος, οι ιερόδουλες μπαινόβγαιναν στο «Κόκκινο δωμάτιο» και στο «Safe sex» του MEGA.
Η τελευταία πενταετία υπήρξε, επίσης, γενναιόδωρη σε σενάρια που πραγματεύονται τα σύγχρονα διλήμματα περί DNA, μητρότητας και πατρότητας. Από τη «Λένη» και τα «Μυστικά και λάθη» ώς την «Απόσταση αναπνοής» και το «Κάτω απ’ το φως του φεγγαριού» (MEGA). Κι ας μην ξεχνάμε τα αμφιλεγόμενα παιδιά που έσπερνε τηλεοπτικώς ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης: με τη Φιλαρέτη Κομνηνού το 2002, την επόμενη χρονιά με την Ιωάννα Παππά, ώς το «Να με προσέχεις» με τη Βαλέρια Χριστοδουλίδου. Επειτα από όλα αυτά, υποθέτουμε ότι η κορύφωση του δράματος για τον ανάπηρο πλέον Παπακαλιάτη στον δεύτερο κύκλο τού «Δυο μέρες μόνο» θα είναι ένα παιδί της Βίκυς Παπαδοπούλου, που δεν θα ξέρουμε αν είναι δικό του ή του Χρήστου Λούλη. Που δεν αποκλείεται, στο μεταξύ, να έχει αρρωστήσει κι αυτός…
Της Αγγελικής Μπούμπουκα (boubouka@enet.gr)
ON OFF – 23/07/2006