ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ Α. ΦΕΣΣΙΑΝ

Με το νόμο 3542/2007 ξεκίνησε η εφαρμογή του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Η αύξηση των προστίμων που προβλέπεται για τους παραβάτες των σημάτων κυκλοφορίας είναι στην σωστή κατεύθυνση. Έτσι για κατάληψη αναπηρικής θέσης στάθμευσης προβλέπεται από το άρθρο 4 παράγραφο 11 το χρηματικό πρόστιμο των 200€, αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας και διπλώματος για 10 ημέρες και ποινή 5 πόντους. Ενώ για την κατάληψη ράμπας πρόσβασης αναπηρικού αμαξιδίου άρθρο 34 2περ. ιστ’ και ιη’ προβλέπεται το πρόστιμο των 150€. Στόχος των διατάξεων δεν είναι η οικονομική εξάντληση των πολιτών αλλά η κατανόηση των αναγκών που προκύπτουν για τους αναπήρους πολίτες και η λήξη της καταπάτησης των ανθρώπινων και ατομικών δικαιωμάτων.

Όμως κάπου εδώ ξεκινά η ανατροπή, παρακάτω σας εξιστορώ δυο περιστατικά για να αποδείξω πως ορισμένοι υπηρεσιακοί παράγοντες καταστρατηγούν τους νόμους. Αλήθεια ποιο είναι το όφελος αυτής της στρατηγικής που ακολουθούν;

Πρώτο περιστατικό, απογευματινή ώρα στην παραλία Δημορηγόπουλου, αυτοκίνητο smart έχει σταθμεύσει μπροστά από την ράμπα πρόσβασης αναπήρων προς την παράλια. Τηλεφωνώ στην Αστυνομία, μετά από μια ώρα καταφθάνει περιπολικό της Τροχαίας επιβάλει πρόστιμο 150€, ρωτώ τον αστυνόμο γιατί δεν αφαιρεί τις πινακίδες, και πως θα του επιβληθεί η ποινή των εννέα πόντων του point system, μου άπαντα: «εντάξει το σημερινό μπάνιο του στοίχισε 75€, και η αφαίρεση πινακίδων γίνεται μόνο με παρουσία αξιωματικού», του απαντώ: περίεργο δεν το έχω διαβάσει στον ΚΟΚ. Η απάντηση του οργάνου ήταν ένα ειρωνικό χαμόγελο τύπου πάλι καλά που έκοψα και την κλήση.

Δεύτερο περιστατικό, πριν από ένα χρόνο συζητούσα με τον Διευθυντή της Δημοτικής αστυνομίας σχετικά με την εφαρμογή του νέου ΚΟΚ και την επιβολή των προστίμων. Ακούω προσεκτικά την τοποθέτηση του περί της εγκατάστασης των ορθών σημάτων κυκλοφορίας σε ότι αφορούσε τις αναπηρικές θέσεις στάθμευσης (από Ρ39, Ρ40 σε Ρ71, Ρ72) και συντάσσω υπομνήματα προς την αρμοδία Διεύθυνση του Δήμου Πατρέων για την αλλαγή των σημάτων. Στόχος της παρέμβασης ήταν η ορθή τήρηση του ΚΟΚ, και η διευκόλυνση της υπηρεσίας για την εφαρμογή του νόμου στο αυστηρότερο επίπεδο του. Αποτέλεσμα των προσπαθειών που έκανα πέρυσι και παρά τις ομηρικές μάχες που έχω δώσει για την τοποθέτηση των σωστών σημάτων κυκλοφορίας, ήταν η έκδοση φιρμανιού με τις ευλογίες του Διευθυντή της Δημοτικής αστυνομίας, δηλαδή να επιβάλουν οι Δημοτικοί αστυνόμοι πρόστιμο 80€ αντί των 200€ σε ότι αφορά την παράνομη στάθμευση στις αναπηρικές θέσεις στάθμευσης. Αυτό επιβεβαιώθηκε από 2 υπηρεσιακούς παράγοντες όπου ο ένας από τους δυο μου απάντησε πως εμείς εφαρμόζουμε άλλο ΚΟΚ !!!!!!!

Κατόπιν όλων αυτών δεν έχω τίποτε άλλο να ελπίζω. Οι κύριοι που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο εμποδίζουν την κοινωνική ένταξη των αναπήρων θα συνειδητοποιήσουν τι σφάλμα έχουν πράξει.
Κλείνω αυτή την ανοιχτή επιστολή διαμαρτυρίας με τρία ερωτήματα:
1. Έτσι αποδεικνύουν ορισμένοι την «κοινωνική ευαισθησία» τους;
2. Με το να στρουθοκαμηλίζουν;
3. Τελικά μήπως πρέπει να σκεφτούμε σοβαρά ως κοινωνία την έκδοση εκείνου του νόμου που θα υποχρεώνει την εφαρμογή των νόμων;

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ Α. ΦΕΣΣΙΑΝ
ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΑΧΑΪΑΣ
fessianm@hol.gr
16-7-2008

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Τη λύση θα δώσουν μόνο οι άμεσα θιγόμενοι

Θα πρέπει να πάρουμε τη μεγάλη απόφαση και να καταλάβουμε πως όλα αυτά που δεν έγιναν από το κράτος τα 30 χρόνια που κράτησε η «μεταρρύθμιση» της κοινωνικής υποστήριξης στην Ελλάδα, δεν μπορούμε να …

Από το ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ στο @utonomia

Κάποια εποχή ο όρος «αναπηρία» έλεγε πολλά. Σήμερα ως όρος έχει αχρηστευτεί από την κατάχρηση που έχει υποστεί τις τελευταίες δεκαετίες από όλους: πολίτες, πολιτικούς, συνδικαλιστές, …

1η Θαλασσινή Συνάντηση Παιδιών με Αναπηρία

Ο Ναυτικός Αθλητικός Όμιλος Ελληνικού «Ιππόκαμπος» στα πλαίσια εφαρμογής του προγράμματος Δράσης του και στον Κοινωνικό Τομέα, προγραμμάτισε την πραγματοποίηση εκδήλωσης για παιδιά με αναπηρία την …

Editorial 077: Να κάνουμε το συνεταιρίζεσθαι μόδα

Κάποτε το συνεταιρίζεσθαι ήταν επαναστατική ενέργεια και πρακτική. Ύστερα έγινε γραφειοκρατία και εργαλείο για την «αρπαχτή». Σήμερα το συνεταιρίζεσθαι είναι ξενέρωτο και έχει αντικατασταθεί από τον …

TEDxAthens 2010: η ελίτ των ιδεών στην Αθήνα

Ήταν το σημαντικότερο event του 2010 για τον κόσμο της διανόησης και της τεχνολογίας, σε ελληνικό έδαφος. Όποιος δεν κατάφερε να βρεθεί στο «ΘΕΑΤΡΟΝ», στο νέο πολυδύναμο χώρο του «Ελληνικού Κόσμου» …

Ύστερα από την Autonomia EXPO 2010 τί;

Η 4η κατά σειρά Autonomia EXPO ολοκληρώθηκε στις 30 Μαΐου κάτω από τις πιο αντίξοες συνθήκες. Ύστερα από τέσσερα χρόνια επιτυχημένων διοργανώσεων αυτό που θα μπορούσαμε να πούμε είναι πως «κάθε χρόνο …

Ημερίδα 17 Μαΐου 2010: «Άτομα με Αναπηρία και κοινωνικός αποκλεισμός. Κεντρικός σχεδιασμός και Συμμετοχή για μια αποτελεσματική στρατηγική ενσωμάτωσης»

Η Επιστημονική Εταιρεία για την Κοινωνική Συνοχή και Ανάπτυξη (ΕΠ.Ε.Κ.Σ.Α - http://www.epeksa.gr/) διοργανώνει ημερίδα με τίτλο «Άτομα με Αναπηρία και κοινωνικός αποκλεισμός. Κεντρικός σχεδιασμός και …

Το τηλεοπτικό σποτ της Autonomia EXPO 2010

Αυτό είναι το τηλεοπτικό σποτ που έπαιξε σε όλους τους τηλεοπτικούς σταθμούς, στις ειδήσεις και στις εκπομπές που έχουν μεγάλη τηλεθέαση για 15 ολόκληρες ημέρες, από τις 17 Μαΐου μέχρι και τη λήξη της …