Διαφοροποίηση και αντάρτικο Μάρκετινγκ

«Αν μια επιχείρηση δεν χωροθετηθεί στο μυαλό του πελάτη της ως «διαφορετική» απλά, θα εξαφανισθεί. Γι’ αυτό, ο μόνος τρόπος για να μπορέσει να επιβιώσει σήμερα είναι αποκλειστικά και μόνο η «διαφοροποίησή» της. Ειπώθηκε από τον dr Jack Trout κορυφαία διεθνή προσωπικότητα σε θέματα Στρατηγικής και Μάρκετινγκ και συγγραφέα δέκα βιβλίων που έχουν μεταφρασθεί σε 16 γλώσσες. Ανάμεσά τους και το «Differentiate or Die – Survival in Our Era of Killer Competition». Ο κ. Trout είναι επίσης ο πρόεδρος της Εταιρείας Συμβούλων Επιχειρήσεων Trout & Partners με έδρα τις ΗΠΑ και παραρτήματα σε 13 χώρες. Διευθύνει επίσης ένα διεθνές δίκτυο εμπειρογνωμόνων σε όλο τον κόσμο. Αναγνωρισμένος σύγχρονος ομιλητής έχει παρουσιάσει την εξειδικευμένη γνώση και εμπειρία του σε περισσότερα από 2.000 ακροατήρια επαγγελματιών του Μάρκετινγκ και των επιχειρήσεων σε όλο τον κόσμο.

Θα είναι στην Αθήνα στις 18 και 19 Οκτωβρίου 2006 – ένας εκ των δύο διακεκριμένων ομιλητών – στη «Διημερίδα Επιχειρησιακής Στρατηγικής και αντάρτικου Μάρκετινγκ»

Η διαφοροποίηση

Eνα διαδραστικό εργαστηριακό σεμινάριο που οργανώνει η Εταιρεία Συμβούλων ΠΡΟΘΕΣΗ Α.Ε. (www.prothesis.gr) με την επιστημονική υποστήριξη και υπό την αιγίδα του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών – Πρόγραμμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνιών σε Νέες Τεχνολογίες- του Ελληνικού Ινστιτούτου Μάρκετινγκ (ΕΙΜ), της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ και της Εταιρείας Δημόσιων Σχέσεων.

Ο κ. Trout θα μοιρασθεί με το ακροατήριο του τους δοκιμασμένους τρόπους αλλά και τις τεχνικές που οδηγούν στην απόλυτη διαφοροποίηση με την οποία ο σύγχρονος επιχειρηματίας «αφήνει πίσω τους ανταγωνιστές του». Θα μιλήσει ακόμη για το πότε είναι η σωστή χρονική στιγμή για διαφοροποίηση, για τα λάθη που γίνονται στο χτίσιμο της μπάντας. Επίσης για την ανάγκη για εξειδίκευση και για την απλότητα που είναι «δυο από τα μέγιστα προτερήματα για την επιτυχία του στρατηγικού σχεδίου».

Σαφής και εύληπτος

Υπέρμαχος της απλότητας την διδάσκει και μέσα από τον σαφή και εύληπτο τρόπο με τον οποίο και ο ίδιος διατυπώνει τις σημαντικές απόψεις του και δίνει τον ορισμό καθιερωμένων όρων. Εκτιμά, ωστόσο, ότι η εμπορική στρατηγική είναι γεμάτη «μεγαλοστομίες» και χαρακτηρίζει «φοβερή» τη στρατηγική του κλάδου των Εταιρειών Συμβούλων – ένας τομέας στον οποίο είναι αυθεντία – επειδή «δεν εννοούν να χάσουν πελάτη. Οποιο και να είναι το πρόβλημα του αναλαμβάνουν να του το λύσουν. Αυτή είναι μια στρατηγική λάθος» λέει σε συνέντευξη που δημοσιεύει το Management Consulting News.

«Στρατηγική είναι κάτι που περιγράφει τι κάνει την επιχείρηση σου μοναδική όπως και τον καλύτερο τρόπο με τον οποίο ο πελάτης θα την διαφοροποιήσει μέσα στο μυαλό του». Είναι ο ορισμός που ο ίδιος δίνει για τη στρατηγική. Και καταλήγει ότι η πλέον αποτελεσματική στρατηγική για ένα σύμβουλο είναι η εξειδίκευση. «Είναι το πρώτο και το κυριότερο». Εξηγεί ότι ο πελάτης όταν χρειάζεται έναν σύμβουλο ψάχνει για τον καλύτερο του είδους του. «Θέλει άλλον για τη δημιουργική εργασία, άλλον για τη στρατηγική και έναν άλλον για τη διαχείριση της αλλαγής». Γιατί, οι πελάτες θέλουν να αγοράζουν υπηρεσίες από σπεσιαλίστες και δεν εμπιστεύονται τους «γενικών υπηρεσιών».

Τη δεύτερη ημέρα του Σεμιναρίου -19 Οκτωβρίου 2006 – την «έδρα» «καταλαμβάνει» ο δημιουργός του «Αντάρτικου Μάρκετινγκ» και συγγραφέας σειράς βιβλίων για το ίδιο θέμα μεταφρασμένα σε 41 γλώσσες .

Μη συμβατικοί τρόποι

Είναι ο κ. Jay Conrad Levinson, πρόεδρος του Guerrilla Marketing International – ένας μαρκετερ με διεθνές κύρος. Θα μιλήσει για «το αντάρτικο Μάρκετινγκ που είναι ένας «κορμός» μη συμβατικών τρόπων για την επίτευξη συμβατικών στόχων» . Θα εξηγήσει τις βασικές διαφορες του με το παραδοσιακό Μάρκετινγκ. Θα αποκαλύψει τα -100- μυστικά του και θα αποδείξει ότι είναι ένα επιτυχημένο εργαλείο, κατάλληλο για επιχειρήσεις κάθε τύπου και μεγέθους. Ο ίδιος λέει ότι «στο αντάρτικο Μάρκετινγκ αυτό που μετράει δεν είναι το μέσον που χρησιμοποιείς αλλά το μήνυμα που δίνεις».

Για τoν «αντάρτικο» τρόπο με τον οποίο μπορεί να εφαρμοσθούν στο μάρκετινγκ δημιουργικές στρατηγικές μιλάει στο βιβλίο του «Guerrilla Creativity» και αναφέρεται εκτενώς στη δύναμη των “memes” – μια νέα έννοια στο Μάρκετινγκ (σ.σ. η λέξη χρησιμοποιήθηκε στη βιολογία). Είναι ένα ευκολονόητο σύμβολο -όπως λόγου χάρη μια υψωμένη λευκή σημαία που σημαίνει παράδοση πολεμιστή- το οποίο μέσα από λέξεις, είτε εικόνα, είτε ήχο είτε κίνηση μπορεί να μεταδώσει μιαν ολόκληρη ιδέα. «Ο καλύτερος τρόπος για να κάνεις κάποιον να θυμάται ποιος είσαι και για ποιο λόγο σε χρειάζεται είναι να του δημιουργήσεις κάτι που έχει απήχηση στη φαντασία του. Αυτό ακριβώς πετυχαίνει ένα meme κατά τον καλύτερο τρόπο».

Δίνοντας τον ορισμό της «αντάρτικης» δημιουργικότητας ο κ. Levinson λέει στο Management Consulting News ότι «συνδυάζει την τέχνη, την επιστήμη, την ανθρώπινη συμπεριφορά και την επιχειρηματική έννοια προκείμενου να δημιουργήσει καλές στρατηγικές μάρκετινγκ που θα εμπνεύσουν τόση εμπιστοσύνη στους ανθρώπους ώστε να το θεωρήσουν εύλογο να αγοράσουν τα προϊόντα είτε τις υπηρεσίες σας.

Το μάρκετινγκ όμως σήμερα σε σημαντικό βαθμό προσπαθεί να κερδίζει βραβεία και να «θαμπώνει» τους άλλους με εξυπνάδες. Το αντάρτικο Μάρκετινγκ εργάζεται, αντιθέτως, για να πληροφορήσει παρά για να ψυχαγωγήσει. Το δημιουργικό Μάρκετινγκ είναι αυτό που ενσταλάζει μια θετική εικόνα για σένα και για τις υπηρεσίες σου στο μυαλό των πελατών και τους δίνει το κίνητρο να αγοράσουν από εσένα».

Και τους δυο διακεκριμένους ομιλητές θα προλογίσει ο Δρ Γεώργιος Αυλωνίτης καθηγητής Μάρκετινγκ και διευθυντής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνιών με Νέες Τεχνολογίες στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Της Χριστινας Δαμουλιανου

Hμερομηνία : 1-10-06
Copyright: http://www.kathimerini.gr

[wpsr_socialbts]

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Ισραήλ: Ο πρώτος ασθενής με αμυοτροφική πλευρική σκλήρυνση παρουσίασε σημάδια βελτίωσης

Το περασμένο καλοκαίρι, ο ραβίνος Refoel Shmulevitz έγινε ο πρώτος ασθενής με αμυοτροφική πλευρική σκλήρυνση, παγκοσμίως, που εμφάνισε σημαντική βελτίωση μετά από θεραπεία που πραγματοποιήθηκε στο …

Φιλικό Τουρνουά Bowling Κωφών

Στις 10, 11 & 12 Ιουλίου 2009 ο Παναθλητικός Όμιλος Κωφών - ΠΟΚ - POK διοργάνωσε Φιλικό Τουρνουά Bowling Κωφών με τη συμμετοχή των Εθνικών Ομάδων Bowling Κωφών Ελλάδας και Κύπρου. Φιλικά συμμετείχε …

Δίλημμα για μια γυναίκα με ΣΚΠ

«Δεν θέλω να πεθάνω. Αλλά όταν συμβεί, θέλω να κρατώ το χέρι του άντρα μου ξέροντας πως δεν πρόκειται να συλληφθεί.» Μια γυναίκα με Σκλήρυνση κατά Πλάκας αντιμετωπίζει ένα μεγάλο δίλημα στην απόφασή …

ΕΡΤ Ψηφιακή: Ευρωεκλογές στη Νοηματική

Την Πέμπτη 28 Μαΐου, το ψηφιακό κανάλι της ΕΡΤ, ΠΡΙΣΜΑ+, συμμετέχει στην πανελλήνια μετάδοση της αναμέτρησης των πολιτικών αρχηγών για τις «Ευρωεκλογές 2009», παρέχοντας παράλληλη διερμηνεία στην …

Ταμείο Κοινωνικής Αλληλεγγύης στη Βέροια

Με πρωτοβουλία του δήμου Βέροιας, στο κέντρο της πόλης, λειτουργεί το Ταμείο Κοινωνικής Αλληλεγγύης, στο οποίο θα στεγάζονται τα γραφεία του Συλλόγου Καρκινοπαθών «Άγιος Παρθένιος», ενώ έχει …

Ρομπότ-εργάτες έως το 2025

Σύμφωνα με την επίσημη μελέτη "Global Trends 2025: A Transformed World" του National Intelligence Council (Εθνικό Συμβούλιο Πληροφοριών) των Ηνωμένων Πολιτειών, που αποσκοπεί στην πρόβλεψη και …

Ποιοι είναι οι παράγοντες κινδύνου για Alzheimer

Οι παράγοντες κινδύνου για εμφάνιση Alzheimer είναι διαφορετικοί για κάθε φύλο, σύμφωνα με νέα έρευνα Γάλλων επιστημόνων. Oι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η ύπαρξη κατάθλιψης και η λήψη αντιχολινεργικών …

Οι δυσκολίες των παιδιών με αναπηρία

Τα παιδιά με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες αριθμούν πάνω από 180.000 και μόνο τα 13.500 παρακολουθούν μαθήματα δημοτικού, ενώ μόλις το 10% φτάνει στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Παρά το γεγονός …

Ο άνθρωπος που νίκησε το σκοτάδι

Με μια πρωτοποριακή γονιδιακή θεραπεία ένας 18χρονος Βρετανός με μια επιδεινώμενη οφθαλμολογική πάθηση κατάφερε να κινείται άνετα σε χώρους με φως κατά 100 φορές πιο αμυδρό από αυτό που διέκρινε μέχρι …

Διατροφικός έλεγχος των κρίσεων επιληψίας

Η υψηλή σε λίπος διατροφή βοηθάει στον έλεγχο των κρίσεων για παιδιά με επιληψία σύμφωνα με ερευνητές. Η έρευνα που έγινε στη Βρετανία, αφορούσε παιδιά που δεν ανταποκρίνονταν στην φαρμακευτική …

Άνω των 65 ετών οι ασθενείς που υποβάλλονται σε ολική αρθροπλαστική ισχίου ή γόνατος

Η ολική αρθροπλαστική ισχίου ή γόνατος, δηλαδή η αντικατάσταση των φθαρμένων αρθρώσεων με υλικό εξαιρετικά ανθεκτικό και απόλυτα συμβατό με τον ανθρώπινο οργανισμό, αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα …