Διακοπές χωρίς… μεσάζοντες με μηχανές αναζήτησης

ΕΠΙ χρόνια, ιστοσελίδες όπως η Expedia και η Travelocity κυριαρχούσαν στον τομέα των ταξιδιών, από το Διαδίκτυο. Οι περισσότερες από αυτές λειτουργούσαν με τον τρόπο που λειτουργούν τα συνήθη ταξιδιωτικά γραφεία, προσφέροντας βάση δεδομένων (database) για διαθέσιμες πτήσεις, για δωμάτια ξενοδοχείων και ενοικίαση αυτοκινήτου, εισπράττοντας την ανάλογη προμήθεια από τους παρόχους υπηρεσιών, για κάθε κλείσιμο (booking).

Οι αεροπορικές εταιρείες, τα ξενοδοχεία και εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων διαπίστωσαν, με την πάροδο του χρόνου, ότι μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν το Διαδίκτυο για την απευθείας πώληση προϊόντων στο κοινό, αποφεύγοντας έτσι τους μεσάζοντες, αλλά και τις προς αυτούς προμήθειες.

Τώρα, ορισμένες νέες ιστοσελίδες -που αποκαλούνται ταξιδιωτικές μηχανές αναζήτησης- προσπαθούν να αναδειχθούν στο κατάστημα που μπορεί να προσφέρει όσα ψάχνει ο καταναλωτής.

Οι εν λόγω μηχανές αναζήτησης δεν συμβουλεύονται βάσεις δεδομένων για να βρουν το κατάλληλο booking. Αντιθέτως, ψάχνουν σε site αεροπορικών εταιρειών, ξενοδοχείων και εταιρειών ενοικίασης αυτοκινήτων προκειμένου να συγκεντρώσουν όλες τις τιμές, όχι μόνο τις συνήθεις αλλά και τις αποκλειστικές προσφορές.

Επίσης, ψάχνουν για προσφορές από εταιρείες που δεν υπάρχουν σε βάσεις δεδομένων, όπως η JetBlue Airways.

Αυτά τα «ψαχτήρια» θεωρούν ότι δεν αφαιρούν πελατεία από τις ταξιδιωτικές εταιρείες. Αν ο χρήστης κάνει κλικ στη μηχανή αναζήτησης, τότε οδηγείται στην home page της εταιρείας που προσφέρεται για το booking. Ωστόσο, τα «ψαχτήρια» αντιμετωπίζουν εμπόδια, όπως το ότι ακόμα δεν είναι σε θέση να ανταγωνιστούν τα μεγάλα ονόματα του χώρου.

Όμως, οι δυνατότητες γι αυτά τα site διαγράφονται μεγάλες, μια και όλο και αυξάνεται ο αριθμός εκείνων που αναζητούν την πρόσφορη ευκαιρία. Το 44% των όσων «κλείνουν» ταξίδι μέσω Διαδικτύου ψάχνουν το λιγότερο σε 2-5 site και το 15% πολλά περισσότερα, σύμφωνα με στοιχεία της JupiterResearch. Μόλις το 41% των χρηστών είναι πιστοί σε ένα μόνο ταξιδιωτικό site.

Ο Μάικλ Κόντερ, που ταξιδεύει περί τις δέκα φορές το χρόνο, οικογενειακώς, ψάχνει σε πέντε-έξι site και τελευταία στο SideStep. «Πράγματι ψάχνω και μερικές φορές σε κάποιο site βρίσκω προσφορές τις οποίες δεν έχω συναντήσει σε άλλα. Τώρα, προτιμώ περισσότερο το SideStep επειδή μου δίνει πληροφορίες από άλλα site» τονίζει ο κ. Κόντερ.

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Δευτέρα, 28 Μαρτίου 2005 07:00

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Οι κίνδυνοι όταν ταξιδεύεις αεροπορικώς με το αναπηρικό σου κάθισμα [Video]

Όταν είσαι ανταποκριτής του BBC αναγκάζεσαι να ταξιδεύεις συχνά με αεροπλάνο – το να πετάς, όμως, με αναπηρικό κάθισμα είναι μερικές φορές πιο δύσκολο απ’ όσο πρέπει. Όταν είσαι υποχρεωμένος να πετάς …

Υποβολή αιτήσεων συμμετοχής στο πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού, και Εκδρομών του ΟΓΑ/ ΛΑΕ, έτους 2012

Έγγραφο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης παρέχει πληροφορίες για την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής στο πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού, και Εκδρομών του ΟΓΑ/ΛΑΕ, για …

Προσβασιμότητα: ούτε τα αυτονόητα

Zugspitze: Η «κορυφή της Γερμανίας». Μια βουνοκορφή 2964 μέτρα ψηλότερα από την επιφάνεια της θάλασσας στις Βαυαρικές Άλπεις. Ένα μέρος μαγικό όπου μπροστά σου απλώνεται μια θάλασσα βουνών σε τέσσερις …

Θεραπευτικός Τουρισμός έτους 2011

Δημοσιεύθηκαν οι αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ σχετικά με τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις για τη συμμετοχή των δικαιούχων στο πρόγραμμα Θεραπευτικού Τουρισμού 2011. Σημειώνεται …

ΙΚΑ: Μέχρι 27 Ιουνίου η εγγραφή στις κατασκηνώσεις

Μέχρι την 27η Ιουνίου μπορούν οι ενδιαφερόμενοι-ασφαλισμένοι του ΙΚΑ να εγγραφούν στις κατασκηνώσεις του κρατικού Προγράμματος για το καλοκαίρι του 2011. Η οργάνωση και η λειτουργία των κατασκηνώσεων …

Το ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ τριγυρίζει…

Από αυτή τη σελίδα θα σας παίρνουμε μαζί μας στα στέκια που ανακαλύπτουμε τριγυρίζοντας στην Αθήνα ή σε άλλα μέρη της Ελλάδας! Θέλουμε να διαπιστώσουμε πού και πώς οι επισκέπτες και οι καταναλωτές που …