Όσο περισσότεροι μαθητές με σύνδρομο Down συμμετέχουν σε «κοινά» σχολεία, τόσο μεγαλώνει η πίεση που τους ασκείται για να φοιτήσουν σε ειδικά σχολεία, ισχυρίζονται οι γονείς στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Οι δάσκαλοι και οι γονείς μαθητών που δεν έχουν αναπηρία σχολιάζουν αρνητικά και δεν είναι πρόθυμοι να υποδεχθούν τα παιδιά με σύνδρομο Down στις συνηθισμένες μαθητικές τάξεις. Τα τελευταία 2 χρόνια, ο αριθμός των μαθητών με χρωμοσωμικές ανωμαλίες που τους έχουν αρνηθεί την εκπαίδευση σε κανονικό σχολικό περιβάλλον, έχει τριπλασιαστεί.
Σαν αποτέλεσμα, κάποιοι γονείς παιδιών με σύνδρομο Down διστάζουν και αλλάζουν γνώμη, επιλέγοντας να μεταφέρουν τα παιδιά τους πίσω στα «ειδικά» σχολεία, κυρίως όταν τα παιδιά μεταβαίνουν από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο. Στην πραγματικότητα, οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι σήμερα είναι περισσότεροι οι γονείς που επιλέγουν τα ειδικά σχολεία από ό,τι πριν 5 χρόνια.
Όλα αυτά, τη στιγμή που σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποιήθηκε το 2002, διαπιστώθηκε πως τα παιδιά με σύνδρομο Down που συμμετέχουν σε κοινά σχολεία, είναι 5 με 6 χρόνια μπροστά σε σχέση με συνομίληκούς τους που φοιτούν σε ειδικά σχολεία, όσον αφορά στην ευχέρεια ομιλίας και ανάγνωσης.
29/05/2009