Δωρεάν μετακίνηση με όλα τα ακτοπλοϊκά της Minoa Flying Dolphins στις γραμμές του Αιγαίου προσφέρεται για πρώτη φορά στα άτομα με ειδικές ανάγκες, ενώ στους αποδεδειγμένα συνοδούς τους θα γίνεται έκπτωση στην τιμή του εισιτηρίου.
Η κοινωνική αυτή πολιτική της σχετικά νεοσύστατης ακτοπλοϊκής εταιρείας- διαθέτει συνολικά 85 επιβατικά πλοία όλων των κατηγοριών και 10 ναυτιλιακές εταιρείες- αποτελεί, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Παντελή Σφήνια, ένδειξη «ανατροπής του όρου “μονοπώλιο” που χρησιμοποιούν ακόμη και εκπρόσωποι του ελληνικού κοινοβουλίου».
Εκτός από τα άτομα με ειδικές ανάγκες, εκπτώσεις στα πλοία της MFD, αλλά και της ναυτιλιακής G.A. Ferries (ελέγχεται κατά 49% από τη Minoan) δικαιούνται υπό προϋποθέσεις και άλλες κατηγορίες επιβατών, ενώ ισχύει και το Island pass, οι κάτοχοι του οποίου με 15.000δρχ έχουν έκπτωση από 20% έως 40% για μετακινήσεις σε δύο κύριες και 6 εσωτερικές διαδρομές.
Επίσης, στις εμπορικές εκπτώσεις που είχαν θεσπιστεί επί υπουργίας Σταύρου Σουμάκη η εταιρεία προσφέρει επιπλέον σε οργανωμένα γκρουπ ένα δωρεάν εισιτήριο σε κάθε 25 πληρωτέα.
Μιλώντας στους δημοσιογράφους για τη μέχρι σήμερα πορεία και τα μελλοντικά σχέδια της MDF, ο αντιπρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου Παντελής Σφηνιάς μεταξύ άλλων είπε ότι για την εταιρεία προέχει η ασφάλεια των επιβατών, οι οποίοι θα μπορέσουν να ασκήσουν κριτική όταν διαπιστώσουν τις σοβαρές αλλαγές στα πλοία της.
«Όλα», διευκρίνισε, «έχουν ανακατασκευαστεί σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές ασφαλείας, ενώ τα 4 νέα υπερταχύπλοα- ένα εκτελεί δρομολόγια στις Δ. Κυκλάδες και την Πάρο, Νάξο- κόστισαν πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια, ποσό που είναι ενδεικτικό για την ποιότητα των επισκευών από τα αυστραλιανά ναυπηγεία».
Για τις κατηγορίες περί μονοπωλιακής τακτικής που δέχτηκε η εταιρεία, ο κ. Σφηνιάς υποστηρίζει ότι αυτή χαρακτηρίζει την πολιτεία η οποία, όπως είπε χαρακτηριστικά, «παρεμβαίνει ακόμη και στη ζωή των πλοιοκτητών», ενώ έκανε σαφές ότι «και η πυκνότητα των δρομολογίων ορίζεται από το ΥΕΝ».
Απαντώντας σε ερωτήσεις για τον πόλεμο που έχει ξεσπάσει μεταξύ των εφοπλιστικών ενώσεων ΕΕΑ και ΕΕΕΠ, ο κ. Σφήνιας, που συνοδευόταν από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Hellas Ferries Κώστα Αγαπητού, υποστήριξε ότι «ο ρυθμιστής για όλα είναι η ψήφος των μελών και των δύο ενώσεων που θα αποφασίσουν με μοναδικό γνώμονα την προάσπιση των συμφερόντων των ελλήνων ακτοπλοών εφοπλιστών, αλλά και του επιβατικού κοινού».
Ο κ. Σφηνιάς- ο οποίος μέσα σε δύο χρόνια κατάφερε να ελέγχει το 80% του ακτοπλοϊκού στόλου- δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο Χρηματιστήριο, αφού η MDF έχει βάλει «πλώρη» για τη Σοφοκλέους.
«Θα είμαστε για είσοδο το τελευταίο τρίμηνο του καλοκαιριού, όπου παρουσιάζεται το 80% της δραστηριότητας της εταιρείας», είπε και έκανε σαφές ότι οι επενδυτές θα ενδιαφερθούν όταν κρίνουν τη θετική επιχειρηματική δραστηριότητα της εταιρείας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 25 Απριλίου 2000