ΝΕΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ στο χώρο της τηλεόρασης, αλλά και γενικότερα της εκπομπής «γραμμικού και μη γραμμικού περιεχομένου», θέτει η αναθεώρηση της Οδηγίας «Τηλεόραση Χωρίς Σύνορα», η οποία εγκρίθηκε από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο.
Όπως είχε γράψει η «Ν», ( βλέπε “Νέο επιχειρηματικό περιβάλλον στα ΜΜΕ στις 17/11/2006), με τη νέα Οδηγία η οποία πλέον μετονομάζεται σε «Οδηγία για τις Υπηρεσίες Οπτικοακουστικών Μέσων Επικοινωνίας» (Audiovisual media services directive), υιοθετείται η αρχή της χώρας προέλευσης και για τις εκπομπές, χαλαρώνει το πλαίσιο διαφήμισης και δίνεται το πράσινο φως για το product placement.
Κατόπιν αυτών, στην Ελλάδα, ανοίγει ο δρόμος για την έκδοση του νόμου για τις «αδειοδοτήσεις και τη συγκέντρωση», ο οποίος, πέρα από αυτά που αναφέρει ο τίτλος του, ρυθμίζει και μια σειρά από άλλα ζητήματα, όπως η διαφήμιση, οι ψηφιακές εκπομπές κ.λπ., των οποίων το γενικότερο πλαίσιο τίθεται από την Ευρωπαϊκή Οδηγία.
Η νέα Οδηγία λαμβάνει υπόψη της δυνατότητα εκπομπής του οπτικοακουστικού περιεχομένου με νέους τρόπους μέσω των λεγόμενων μη γραμμικών υπηρεσιών, δηλαδή υπηρεσιών παρόμοιων με της τηλεόρασης, τις οποίες επιλέγει ο ίδιος ο θεατής κατ’ αίτηση βάσει καταλόγου (video on-demand), σε αντίθεση με τις γραμμικές υπηρεσίες, δηλαδή τη συμβατική τηλεόραση (μέσω τηλεοπτικού δέκτη, διαδικτύου ή κινητής τηλεφωνίας) η οποία παρέχει στον τηλεθεατή περιεχόμενο με βάση σταθερό προγραμματισμό.
Αντιδράσεις
Η ψήφιση πάντως της νέας Οδηγίας προκαλεί αντιδράσεις. Σε ανακοίνωσή που εξέδωσε χθες το Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), τονίζεται ότι «αυτό, που υπερψηφίστηκε, δεν ανταποκρίνεται, στις απαιτήσεις των Καταναλωτών. Το μελλοντικό καθεστώς σημαίνει περισσότερες διαφημίσεις, στην τηλεόραση και απελευθέρωση της κρυπτοδιαφήμισης».
Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Παρασκευή, 15 Δεκεμβρίου 2006