Τριακόσιοι δεκαεπτά (317) εκπαιδευτικοί ανταποκρίθηκαν στην πρόκληση του υπουργείου Παιδείας για τη δράση «Αριστεία και Καινοτομία στην Εκπαίδευση», που σχεδιάζεται να γίνει θεσμός παρουσιάζοντας τα έργα των 100 πλέον καινοτόμων εκπαιδευτικών και των 100 καινοτόμων σχολείων από όλη τη χώρα.
Ανάμεσα στους πρωτοπόρους, τρεις εκπαιδευτικοί έχουν βραβευθεί σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο για την καινοτομία τους στον τομέα της ψηφιακής μάθησης.
Μετά από χρόνια ερευνών στο Παιδαγωγικό Πανεπιστήμιο Kοπεγχάγης, ο Δημήτρης Xουλιαρός δημιούργησε μια καινοτόμο μέθοδο εκπαίδευσης για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και αναπηρίες (www.dimitrishouliaros.gr). Η μέθοδος βασίζεται στη χρήση υπολογιστών και ειδικού προγράμματος συνθετικής ομιλίας και σήμερα χρησιμοποιείται από 55 μαθητές σε ειδικά σχολεία του δήμου Tυρνάβου Λάρισας.
Εδώ και δύο χρόνια η φιλόλογος Kατερίνα Προκοπίου έχει δημιουργήσει ένα ηλεκτρονικό φιλολογικό περιοδικό (http://3gymnasio-toumpas-thessalonikis.blogspot.com/) το οποίο αποτελεί ένα βήμα λόγου και συνάντησης μαθητών και καθηγητών. Στο ηλεκτρονικό περιοδικό, η φιλόλογος αναρτά επιπλέον εποπτικό υλικό για τα μαθήματά της, αλλά και τις καλλιτεχνικές εργασίες των μαθητών.
Τέλος, ένα νέο τρόπο διδασκαλίας έχει εισαγάγει και ο Bαγγέλης Kολτσάκης, φυσικός του καλλιτεχνικού γυμνασίου Aμπελοκήπων Θεσσαλονίκης, δημιουργώντας έναν δικτυακό τόπο (http://kga.based.gr/) όπου οι μαθητές μπορούν να βρουν επιπρόσθετο διδακτικό υλικό για τη Φυσική και τη Γεωγραφία.