Το υπουργείο Εργασίας προχωράει στην επέκταση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στην κοινωνική ασφάλιση με την υπογραφή Προγραμματικής Συμφωνίας μεταξύ της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων και της εταιρείας Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης ΑΕ (ΗΔΙΚΑ ΑΕ) και τον ορισμό της ως δικαιούχου στην υλοποίηση σχετικών έργων (με προϋπολογισμό 24.900.000 ευρώ).
Στόχος είναι η δημιουργία Εθνικού Μητρώου Ασφάλισης-Συνταξιοδότησης και η καλύτερη παρακολούθηση πληρωμών, εσόδων και συντάξεων. Στα έργα που θα προωθηθούν ανήκουν:
- Ηλεκτρονικές υπηρεσίες: δημιουργία κοινής πλατφόρμας συλλογής/διαχείρισης στοιχείων και η λογιστική παρακολούθηση των φορέων κοινωνικής ασφάλισης.
- Acces Point – Ελληνικό έργο EESSI: υλοποίηση του ελληνικού σημείου πρόσβασης EESSI για ηλεκτρονικές ανταλλαγές κοινωνικών ασφαλίσεων με χώρες της Ευρώπης (Κανονισμός ΕΚ 883/2004).
- Εθνικό Μητρώο Ασφάλισης: ενοποίηση Μητρώων των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης – όλες οι πληρωμές συντάξεων θα καταγράφονται από το σύστημα και θα δημιουργηθεί μηχανισμός ελέγχου ορθότητας στην απόδοση των συντάξεων.
- Ψηφιοποίηση ασφαλιστικής νομοθεσίας και παροχών: αυτοματοποίηση της διαδικασίας διαχείρισης της ασφαλιστικής νομοθεσίας.
- Υπηρεσίες προς τον πολίτη και τις επιχειρήσεις: δημιουργία υπηρεσιών One-stop στα πρότυπα των ΚΕΠ για την κοινωνική ασφάλιση, με χρήστες τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως φορέα κοινωνικής ασφάλισης.