Το νέο μέτωπο που θα πρέπει να αντιμετωπίσει νικηφόρα η κοινότητα των ανθρώπων που ζει κάτω από συνθήκες αναπηρίας είναι η επιχειρηματικότητα σε όλες τις ενδεχόμενες εκδοχές.
Η νομοθεσία έχει αλλάξει.
Το ίδιο έχει αλλάξει και η τεχνολογία. Το μόνο πρόβλημα που υπάρχει είναι ότι αυτές οι αλλαγές οδήγησαν σε ακόμα μεγαλύτερες αλλαγές στην ανταγωνιστικότητα.
Η επιχειρηματικότητα χωρίζεται σε πολλά. Αυτό όμως που αφορά την κοινότητα των ανθρώπων με αναπηρίες είναι:
1. Η ανάπτυξη ευφυούς και επιδέξιας επιχειρηματικής δραστηριότητας που δεν μπορεί να γίνει υπονομεύσιμη από την ύπαρξη της αναπηρίας.
2. Η κοινωνική επιχειρηματικότητα και η οργάνωση σταθερών μηχανισμών συλλογικής κατανάλωσης.
3. Η έγκαιρη αξιοποίηση των νέων αγορών.
Τα εμπόδια
Το μεγαλύτερο εμπόδιο δεν είναι η ύπαρξη της αναπηρίας. Το μεγαλύτερο εμπόδιο είναι η παθητικοποίηση και προκύπτει φυσιολογικά μέσα από μία μεγάλη πορεία επιδοματικών πολιτικών. Η νέα γενιά των αναπήρων έχει ανατραφεί κι έχει εκπαιδευτεί για να γίνουν (δημόσιοι) υπάλληλοι.
Αυτό που υπονομεύει την ανάπτυξη τη κοινότητας των ανθρώπων με αναπηρίες είναι η παθητικοποίηση και η ηττοπάθεια. Οι άνθρωποι με αναπηρίες στην πλειοψηφία τους δικαιολογούνται. Αυτοί οι ίδιοι αποτελούν προϊόν είκοσι χρόνων «προστατευτικής» πολιτικής που σήμερα όμως τους έχει αφήσει εκτεθειμένους.
Η Πιστωτική Πολιτική
Υπάρχουν πηγές χρηματοδότησης, περισσότερες από ότι στο παρελθόν. Χρειάζονται συστηματική αναζήτηση. Όμως προϋπόθεση για ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας είναι η αναζήτηση πηγών χρηματοδότησης άρα όποιος θεωρήσει πως δυσκολεύεται να βρει χρηματοδότες για να ξεκινήσει μία επιχείρηση είναι πλέον βέβαιο πως ακόμη κι αν την ξεκινήσει ή ακόμη κι αν βρει χρηματοδότηση πολύ δύσκολα θα βρει πελάτες.
Πάντα βρίσκεις πιο εύκολα χρηματοδότηση από ότι πελάτες. Άρα το ζήτημα βρίσκεται περισσότερο στους πελάτες και λιγότερο στη χρηματοδότηση.
Αυτή τη στιγμή οι περισσότερες τράπεζες έχουν αρκετές χρηματοδοτικές ευκαιρίες με πρακτικά αξιοποιήσιμα επιτόκια (όταν συγκρίνονται με το παρελθόν).
Επιπλέον οι περισσότερες τράπεζες δίνουν τη δυνατότητα για συναλλαγές μέσα από το Internet. Μάλιστα μία εξ αυτών έχει δημιουργήσει ένα πολύ καλό site που δίνει τέλος στο χαρτοπόλεμο όχι μόνο με την τράπεζα αλλά και με πολλές από τις ΔΕΚΟ.
Η νέα αγορά
Η καθολική χρήση του Internet από πολλούς ανθρώπους έχει ανοίξει νέες δυνατότητες σε όλους τους ανθρώπους καθώς και στους ανθρώπους με αναπηρίες.
Στο πλαίσιο του Internet είναι όλοι ίδιοι. Δεν κρίνεται ούτε το αναπηρικό κάθισμα ούτε η δυσαρθρία. Κρίνεται το site από τους επισκέπτες και τους ενδεχόμενους χρήστες ή καταναλωτές.
Βεβαίως και στο Internet υπάρχουν διάφορες παρεξηγήσεις. Πολλοί μιλούν για ηλεκτρονικό εμπόριο καθώς και για άλλα πολλά επιστημονικής φαντασίας. Το εμπόριο είναι εμπόριο είτε είναι περίπτερο, είτε σούπερ μάρκετ είτε αλυσίδα καταστημάτων είτε site.
Το γεγονός ότι η τεχνολογία έχει αναπτυχθεί δεν σημαίνει ότι οι καταναλωτές έχουν χάσει τις καταναλωτικές τους συνήθειες. Άλλωστε γιατί να τις χάσουν αφού αυτές τις καταναλωτικές συνήθειες εκμεταλλεύονται οι επιχειρηματίες για να έχουν επιχειρηματική ανάπτυξη. Εάν άλλαζαν οι καταναλωτικές συνήθειες θα περιοριζόντουσαν αυτομάτως και οι πελάτες. Αυτές τις καταναλωτικές συνήθειες πρέπει να εκμεταλλευτούν οι άνθρωποι με αναπηρίες όπως και όλοι οι υπόλοιποι άνθρωποι που θέλουν να αναπτύξουν επιχειρηματική δραστηριότητα για να δημιουργήσουν τις συνθήκες για επιχειρηματική ανάπτυξη.
Το email marketing
Για τα επόμενα 5-6 χρόνια όλα δείχνουν πως το πιο αποδοτικό σύστημα marketing θα είναι το email. Είναι το πιο ισχυρό εργαλείο που έχει επινοήσει ποτέ ο άνθρωπος.
Δεν είναι μόνο εργαλείο προώθησης και πώλησης υπηρεσιών και προϊόντων. Είναι και εργαλείο προώθησης και πώλησης αυτής καθεαυτής της αναπηρίας. Είναι ένα εργαλείο προώθησης της φυσιολογικότητας και της διακοσμητικής αξίας αυτής καθεαυτής της αναπηρίας: Επειδή η αναπηρία όταν δεν είναι εμπόδιο τότε είναι απλώς ένα αποενοχοποιημένο χαρακτηριστικό.
Η αγορά
Η αγορά είναι μεγάλη. Είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτό που μπορούμε να φανταστούμε.
Μόνο η κοινότητα που ζει κάτω από συνθήκες αναπηρίας μπορεί να επηρεάσει την καταναλωτική συμπεριφορά μεγαλύτερου ποσοστού από το 20%.
Όλες οι στατιστικές και όλες οι μελέτες καταλήγουν σε ένα συμπέρασμα: Η κοινότητα των ανθρώπων με αναπηρίες συγκροτεί τη μεγαλύτερη μειονότητα καταναλωτών.
Το marketing
Χρειάζονται επιθετικές εκδοχές marketing. Ίσως χρειάζεται και αρνητικό marketing. Ίσως είναι απαραίτητη και η συγκρότηση μίας μαύρης λίστας.
Το ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ μπορεί να προτείνει μόνο ήπιους τρόπους marketing.
Το καλύτερο marketing είναι η προσπελασιμότητα. Πολλές μελέτες καταλήγουν σε αυτό. Οι επιχειρήσεις που υιοθετούν και εφαρμόζουν προσπελάσιμες μεθόδους αποδεδειγμένα κερδίζουν. Υπάρχουν πάρα πολλές στατιστικές μελέτες που συνηγορούν υπέρ αυτής της άποψης.
Όταν δημιουργηθεί ένα lobby που γνωστοποιεί τη θέση που έχει απέναντι στην αναπηρία ως διαφορά συνθηκών και όρων ζωής τότε είναι αυτονόητο πως θα προκύψει και η μαύρη λίστα. Όμως η μαύρη λίστα δεν μπορεί να αξιοποιηθεί όταν δεν υπάρχει το αντίπαλο δέος.
Ούτως ή άλλως οι καταναλωτές θα καταναλώσουν. Το ζήτημα βρίσκεται στο αντίπαλο δέος και στον επαναπροσανατολισμό της κατανάλωσης.
Η Κοινότητα των Ανθρώπων με αναπηρίες πρέπει να οργανώσει την αντεπίθεσή της. Το πώς θα το κάνει είναι δική της επιλογή.