Έργο TCSPD: «Training of Care Staff for People with Disability» Project

Το εγκεκριμένο σχέδιο εταιρικής σχέσης, με τίτλο «Training of Care Staff for People with Disability Project (TCSPD)» («Εκπαίδευση προσωπικού φροντίδας για ανθρώπους με αναπηρία»), στοχεύει στη δημιουργία και παραγωγή ενός εκπαιδευτικού προγράμματος (curriculum) που απευθύνεται στους προσωπικούς βοηθούς, αλλά και στο υποστηρικτικό προσωπικό φροντίδας των ανθρώπων που έχουν κάποιο είδος αναπηρίας.

Το εταιρικό σχήμα συγκροτείται από 5 εταίρους (Ελλάδα, Βουλγαρία, Ιταλία, Γερμανία, Δανία).

ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Σκοπός της εταιρικής σχέσης είναι η συγκρότηση ενός εκπαιδευτικού προγράμματος που θα περικλείει επίσης διαφορετικές μεθόδους επιμόρφωσης, όπως τηλεκπαίδευση (e-learning), θεωρητική/πρακτική κατάρτιση, περιεχόμενο που βασίζεται στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας, καθώς και παιδαγωγικές πρακτικές δια βίου μάθησης.

Επιπλέον, τα αποτελέσματα του σχεδίου θα δημοσιοποιηθούν εκτενώς μέσω των καναλιών διάχυσης πληροφοριών των εμπλεκόμενων φορέων, προκειμένου να εδραιωθούν οι καινοτόμες και ποιοτικές εκπαιδευτικές μέθοδοι σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.

Σημειώνεται πως τα αποτελέσματα του έργου μπορούν να βρουν πρακτική εφαρμογή και σε δημόσιες υπηρεσίες και αρχές που εξυπηρετούν πολίτες με αναπηρίες.

Πρόκειται για ένα έργο Leonardo Da Vinci, που υπάγεται στα προγράμματα δια βίου εκπαίδευσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Lifelong Learning Program).
Ξεκίνησε το φθινόπωρο 2008 και θα ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο του 2010.

Στόχος είναι η κατάρτιση ενός προγράμματος σπουδών για το προσωπικό φροντίδας που θα μπορούσε να συσταθεί για άτομα χωρίς συγκεκριμένα τυπικά προσόντα. Μπορεί επίσης να συμπληρώσει την κατάρτιση που παρέχεται στα κέντρα υγείας και στα πρακτορεία προσωπικών βοηθών (περίπου 180 έως 200 μαθήματα – διάρκεια σπουδών 4 μήνες). Το πρόγραμμα θα δημοσιευθεί στα αγγλικά, καθώς και στις γλώσσες των χωρών που συμμετέχουν.


Το ΙΚΥ ανέλαβε το 2007 τη διαχείριση του νέου ευρωπαϊκού προγράμματος «Διά Βίου Μάθηση» (τομεακά προγράμματα, Erasmus, Comenius, Grundtvig) και από το 2008 και του τομεακού προγράμματος Leonardo da Vinci.

ΓΙΑΤΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ;

Η φροντίδα και η προσωπική βοήθεια συσχετίζονται άμεσα με την ποιότητα της καθημερινής ζωής των ανθρώπων με αναπηρία καθώς επίσης και με τη συμμετοχή τους στην κοινωνική και οικονομική ζωή.Υπάρχουν περισσότεροι από 50 εκατομμύρια άνθρωποι με αναπηρία μόνο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αντιπροσωπεύοντας ένα 10% του πληθυσμού και συνεισφέροντας σημαντικά στα ανθρώπινα δυναμικά. Προκειμένου να παρασχεθεί η κατάλληλη βοήθεια ένας βοηθός χρειάζεται ορισμένες δεξιότητες και επαγγελματισμό. Εντούτοις, τα άτομα χωρίς τυπικά προσόντα ή με περιορισμένες δεξιότητες, διαδραματίζουν έναν σημαντικό ρόλο σε όλα τα συστήματα φροντίδας και βοήθειας.

Ουσιαστικά δεν πρέπει να αντικατασταθούν τα άτομα αυτά με πιο καταρτισμένο προσωπικό, αλλά χρειάζονται μία εκπαίδευση που να προσαρμόζεται στις επιθυμίες και στις συνθήκες διαβίωσης των ατόμων. Η συμβολή τους πρόκειται να διαχωρίσει από τη μια πλευρά τη βοήθεια από τα οικογενειακά μέλη, τους φίλους ή τους εθελοντές και από την άλλη την εργασία του επαγγελματικού προσωπικού. Πρέπει να αποκτήσουν τις τεχνικές και τις πληροφορίες που είναι απαραίτητες ώστε να παρέχουν τη βιώσιμη βοήθεια και να συνεργαστούν με άλλα άτομα και φορείς παροχής υπηρεσιών.

Ένα τέτοιο πρόγραμμα σπουδών, καθώς και η εισήγηση για την πρακτική θα είναι σημαντικά για τους βοηθούς, τους επαγγελματίες και τα άτομα με αναπηρία, τις οικογένειές τους, καθώς επίσης και τα όργανα φροντίδας και αποκατάστασης.
Πιστεύεται πως το προσωπικό φροντίδας για τους ανθρώπους με αναπηρία θα είναι ένα όλο και περισσότερο δημοφιλές επάγγελμα.
Όντας εκπαιδευμένοι, θα είναι σε καλύτερη θέση να συμβάλουν σε μια καλύτερη ποιότητα ζωής για τους ανθρώπους με αναπηρία, δείχνοντας μεγαλύτερη κατανόηση και ανταπόκριση στις ανάγκες τους: το πρόγραμμα στοχεύει να αυξήσει το προφίλ του επαγγέλματος σαν μια συνειδητή επιλογή εργασίας. Θα διερευνηθεί επίσης κάτω από ποιες συνθήκες τα επαγγέλματα στον τομέα της φροντίδας για τους ανθρώπους με αναπηρία είναι μια ευκαιρία για άνεργους (νέους) ενήλικες.

Υπάρχουν διαφορετικά επαγγελματικά εκπαιδευτικά συστήματα σε διαφορετικές χώρες και οι σύγχρονες επαγγελματικές μέθοδοι εκπαίδευσης δεν εφαρμόζονται στις περισσότερες χώρες στον τομέα της κατάρτισης του προσωπικού φροντίδας για τους ανθρώπους με αναπηρία.
Εντούτοις, ο κόσμος αλλάζει, και οι νέες σύγχρονες μέθοδοι όπως την εκμάθηση μπορούν να προσαρμοστούν. Με την προσφορά των καινούργιων εργαλείων για τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση του προσωπικού φροντίδας, οι οργανισμοί θα έχουν την ευκαιρία να διευρύνουν τους ορίζοντες της τοπικής κοινότητας (εκλεγμένα άτομα, ιθύνοντες, κοινή γνώμη, σύνολο πολιτών), να ενισχύσουν τη συνειδητοποίηση των ίσων δικαιωμάτων και ευκαιριών για τα άτομα με αναπηρία.

ΕΤΑΙΡΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ TCSPD

  1. Diakonisches Werk Bremen e.V. (συντονιστής)
    Logo
    Contrescarpe 101, 28195 Bremen, Germany
    Email: stein@diakonie-bremen.de
    Url: http://www.diakonie-bremen.de/
  2. CEIPES – International Centre for the Promotion of Education and Development
    logo CEIPES
    Michelangelo n. 2315 Scala M, 90135 Palermo
    Ιταλία
    Email: imborgia@ceipes.org
    Url: http://www.ceipes.org/
  3. Second Chance” Civil Аssociation
    Street “kaloyan” №44, 8000 Burgas
    Βουλγαρία
    Email: second_chance_bg@yahoo.com
  4. Netværket – The Network
    Dronningensgade 5, 8900 Randers
    Δανία
    Τηλ: +45 21433214
    Email: annthorsted@gmail.com
  5. ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ

    3ης Σεπτεμβρίου 30, 54636 Θεσσαλονίκη
    Ελλάδα
    Tηλ. (0030) 2310 XXXXXX, (0030) 210 9710704, Fax. (0030) 2310 968178
    Email: admin@disabled.gr
    Url: www.disabled.gr


Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Πανελλαδικές 2014: Δικαιολογητικά για προφορική ή γραπτή εξέταση μαθητών/αποφοίτων με αναπηρία

Δημοσιεύθηκε από το Υπουργείο Παιδείας η εγκύκλιος με θέμα: «Υποβολή δικαιολογητικών για προφορική ή γραπτή εξέταση μαθητών και αποφοίτων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές …

Σ.Κ.Ε.Π…Σου Διαφορετικά

Σ.Κ.Ε.Π...Σου διαφορετικά στη Διαδραστική Τελετή Λήξης του Φεστιβάλ «Αποτυπώματα» 2012 – 2013,  του Σ.Κ.Ε.Π. – Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους. Μικροί και μεγάλοι προσκεκλημένοι, …

Δικαιολογητικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις

Αρμόδια Υπηρεσία: Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΠΑ) / Διεύθυνση Οργάνωσης & Διεξαγωγής Εξετάσεων Η διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των υποψηφίων με …

Πιστοποίηση Αναπηρίας από ΚΕΠΑ για την εισαγωγή ΑμεΑ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το 2013-2014

Εκδόθηκε στις 17-01-2013 εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας για την εισαγωγή των ΑμεΑ χωρίς εξετάσεις στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Διαβάστε την εγκύκλιο που έχει ως θέμα «Σχετικά με την …

Επιδοτούμενη κατάρτιση σε δεξιότητες τεχνολογίας

Την κατάρτιση ανέργων σε εξειδικευμένες δεξιότητες χρήσης Τεχνολογίας Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) αφορά το νέο πρόγραμμα που θα προκηρυχθεί στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανάπτυξης …

ERASMUS για Φοιτητές/Καθηγητές/Προσωπικό με σοβαρές αναπηρίες για το εαρινό εξάμηνο 2012-2013

Το ΙΚΥ ως Εθνική Μονάδα διαχείρισης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Δια Βίου Μάθηση/ERASMUS προχώρησε σε επαναπροκήρυξη για την υποβολή αιτήσεων φοιτητών και προσωπικού ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης με …

Μηχανογραφικό Δελτίο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψήφιων με σοβαρές παθήσεις για το έτος 2012

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού στην προσπάθεια βελτίωσης της διαδικασίας «εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υποψήφιων με σοβαρές παθήσεις για το 5% επιπλέον των …

Παιδιά & ενήλικοι με αναπηρία εξακολουθούν να υφίστανται άδικη μεταχείριση στην εκπαίδευση

Παρά τις δεσμεύσεις που έχουν αναλάβει τα κράτη μέλη όσον αφορά την προαγωγή της εκπαίδευσης χωρίς αποκλεισμούς, τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και οι ενήλικοι με αναπηρίες εξακολουθούν να …

ΙΚΥ: Erasmus για φοιτητές/καθηγητές/προσωπικό ανώτατης εκπαίδευσης με σοβαρές αναπηρίες 2012-2013

Το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ), ως Εθνική Μονάδα διαχείρισης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Δια Βίου/Μάθηση - ERASMUS, προσφέρει επιπλέον χρηματοδότηση σε άτομα με αναπηρία (φοιτητές, καθηγητές και …