Με πρωτοβουλία της Eurotest ολοκληρώθηκε έρευνα σε 23 Ευρωπαϊκές πόλεις με σκοπό την ανάδειξη πεδίων παρέμβασης και την ανταλλαγή καλών πρακτικών για την βελτίωση των συστημάτων μαζικής μεταφοράς και την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού όσον αφορά στην ταχύτητα των δρομολογίων, στις συνδέσεις μεταξύ μεταφορικών μέσων, στην προσβασιμότητα και στην πληροφόρηση των επιβατών πριν και κατά τη διάρκεια της χρήσης μέσων μαζικής μεταφοράς.
Η περίπτωση της Αθήνας χαρακτηρίστηκε από τα πρώτα κιόλας στάδια της έρευνας ως προβληματική, γι’ αυτό και αποκλείστηκε από την τελική κατάταξη. Όπως αναφέρει η Eurotest, υπήρχε τεράστιο έλλειμμα αξιόπιστης πληροφορίας για τις υπηρεσίες των μέσων μαζικής μεταφοράς, ενώ όπου υπήρχε πληροφόρηση ήταν μόνο στα Ελληνικά, κάτι που κάνει πολύ δύσκολη την μετακίνηση των επιβατών που επισκέπτονται προσωρινά την Ελλάδα.
Την πρώτη θέση της κατάταξης κατέλαβε το Μόναχο, με βάση την ποιότητα της ενημέρωσης του κοινού για τα δρομολόγια, τους χρόνους ταξιδιού, την ταχύτητα των συνδέσεων μεταξύ διαφορετικών μέσων, την πληθώρα πληροφοριών σε πολλές γλώσσες στις στάσεις των λεωφορείων, αλλά και στο εσωτερικό των οχημάτων, στην εντυπωσιακή ιστοσελίδα της υπηρεσίας συγκοινωνιών της πόλης και στον άριστο εξοπλισμό των μέσων για τη μεταφορά αναπήρων.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, μόλις 30% των στάσεων που ελέγχθηκαν συνολικά διέθετε σύστημα ειδοποίησης τυφλών, ενώ μόνο 20% από αυτές επέτρεπαν σε χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων να προσεγγίσουν με ευκολία το όχημα. Τέλος, το Ελσίνκι προσφέρει καλό παράδειγμα άριστης σήμανσης στάσεων για αναπήρους στο Διαδίκτυο, με τις σχετικές ιστοσελίδες να μπορούν να εκφωνηθούν αυτόματα σε πολλές γλώσσες.