ΜΑΘΗΜΑΤΑ – ΠΑΘΗΜΑΤΑ
Προβλήματα που απασχολούν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς στην καθημερινή πραγματικότητα της σχολικής ζωής.
Επεισόδιο ένατο: «Πώς αλλιώς να μάθω;» Δευτέρα 22 Ιανουαρίου 2007 Σκηνοθεσία: Μαριάννα Οικονόμου
Γιατί τα παιδιά βαριούνται στην τάξη; Γιατί οι εκπαιδευτικοί πλήττουν;
Το ντοκιμαντέρ εξετάζει το ρόλο που παίζει ο τρόπος διδασκαλίας- η μετάδοση και απόκτηση της γνώσης- μέσα στις σχολικές αίθουσες.
Αν και το σχολείο φαίνεται ακόμα να βασίζεται στη συσσώρευση και την απομνημόνευση έτοιμων γνώσεων, οι σύγχρονες παιδαγωγικές μέθοδοι προσανατολίζονται σε τρόπους μάθησης όπου τα παιδιά μπορούν να προσεγγίζουν και να διαχειρίζονται τις πληροφορίες με έναν ενεργό, δημιουργικό και κριτικό τρόπο.
Το ντοκιμαντέρ εστιάζει σε 2 παραδείγματα που ξεφεύγουν από το παραδοσιακό δασκαλοκεντρικό τρόπο διδασκαλίας και που προτείνουν μια συμμετοχική και πιο ευχάριστη προσέγγιση στη μάθηση.
Η δασκάλα μιας έκτης τάξης δημόσιου δημοτικού σχολείου του κέντρου της Αθήνας, μέσα από το πρόγραμμα της «ευέλικτης ζώνης» του Υπουργείου Παιδείας, καλύπτει την ύλη βιωματικά και διαθεματικά, καταφέρνοντας έτσι να δραστηριοποιήσει ακόμα και τους πιο αδιάφορους και «αδύναμους» μαθητές της τάξης της.
Παρακολουθούμε την εντυπωσιακή αλλαγή ενός μαθητή μέσα από αυτή τη διαδικασία.
Στο Γυμνάσιο της Πετρούπολης στα πλαίσια του διεθνούς προγράμματος «Ηγεσία για την μάθηση», τα αρχαία γίνονται με σκραμπλ, τα αγγλικά με παντομίμα και οι καθηγητές αυτο – αξιολογούν το έργο τους. Ένα δημιουργικό περιβάλλον μάθησης με άμεσο αντίκτυπο στις επιδόσεις των μαθητών και στην απόδοση των καθηγητών.
Η σειρά ντοκιμαντέρ «ΜΑΘΗΜΑΤΑ – ΠΑΘΗΜΑΤΑ» μεταδίδεται κάθε Δευτέρα στις 8μμ , ΕΤ-1