Στην επιβολή ενός νέου τέλους στις αερομεταφορές υπέρ των Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) πρόκειται να προχωρήσει το υπουργείο Υποδομών, σύμφωνα με τις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί την ερχόμενη εβδομάδα στη Βουλή.
Το ειδικό τέλος, σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου, θα επιβάλλεται σε κάθε αναχωρούντα επιβάτη από όλα τα ελληνικά αεροδρόμια που έχουν ως φορέα διαχείρισης την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και όπως επισημαίνουν θα είναι μικρό, ενώ το ακριβές ύψος του θα καθοριστεί από υπουργική απόφαση. Από την πληρωμή του τέλους θα εξαιρούνται τα παιδιά έως δύο ετών που ταξιδεύουν.
Ταυτόχρονα με το ίδιο πολυνομοσχέδιο ορίζεται ότι στον έλεγχο του κομίστρου των συγκοινωνιών θα μπορούν να εισέρχονται και ιδιώτες (τρίτοι φορείς), οι οποίοι θα κάνουν συμβάσεις με τις συγκοινωνιακές εταιρίες. Ωστόσο αυτό, όπως επισημαίνουν τα ίδια στελέχη, δε θα ισχύσει στα συγκοινωνιακά μέσα της Αθήνας, τα οποία έχουν ήδη ελεγκτές- εργαζομένους στις εταιρίες αλλά στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) και στα ΚΤΕΛ.
Επιπλέον με το ίδιο σχέδιο νόμου «προικοδοτείται» η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με 50 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο έως το 2019 βάσει ειδικής σύμβασης με το ελληνικό Δημόσιο ώστε να διασφαλιστεί η κάλυψη των δρομολογίων της άγονης γραμμής ακόμα και μετά την ιδιωτικοποίηση της, διαδικασία η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη.
Επίσης συστήνεται επιτροπή διερεύνησης σιδηροδρομικών ατυχημάτων και συμβάντων, η οποία θα διερευνά κάθε σιδηροδρομικό ατύχημα και σοβαρό συμβάν, το οποίο θα μπορούσε να οδηγήσει σε ατύχημα.
Παράλληλα ρυθμίζει μια σειρά άλλων θεμάτων μεταξύ των οποίων την παραχώρηση άδειας λειτουργίας σε υπαίθριους σταθμούς αυτοκινήτων του κλεντρου της Αθήνας, οι οποίοι πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές και αποδεδειγμένα λειτουργούσαν έως το τέλος του 2012, καθώς επίσης και 3ετούς προσωρινής άδειας σε συνεργεία που βρίσκονται σε σημεία που έχουν αναθεωρηθεί οι χρήσεις γης.
Καθορίζει τις προϋποθέσεις για την ίδρυση ιδιωτικών ΚΤΕΟ, ενώ θεσπίζει τη λειτουργία μικτών κλιμακίων ελέγχων βαρέων οχημάτων από τους ακριτικούς δήμους.
Μαρία Λιλιοπούλου
ΕΘΝΟΣ