Την 1η Μαρτίου 2010 ορίστηκε με απόφαση της υφυπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ο τρόπος εξέτασης των μαθητών με αναπηρία και ειδικές ανάγκες. Η απόφαση έχει θέμα «Ενδοσχολικές (προαγωγικές, πτυχιακές/απολυτήριες) εξετάσεις, ενδιάμεσες γραπτές εξετάσεις κατά τη διάρκεια των τετραμήνων των μαθητών των ΕΠΑ.Λ., των ΕΠΑ.Σ. με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», με αριθμό πρωτοκόλλου 23519 /Γ2.
Ειδικότερα, οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που αναφέρονται στο Ν.3699/2008 (ΦΕΚ 199 Α’), εξετάζονται προφορικά, ή γραπτά, κατά περίπτωση, ανάλογα με τις δυνατότητές τους:
- Εξετάζονται προφορικά, κατόπιν αίτησής τους, οι μαθητές που αδυνατούν να υποστούν γραπτή εξέταση, επειδή:
i) Είναι τυφλοί, σύμφωνα με τον Ν.958/79 (ΦΕΚ 191 Α’), ή έχουν ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67%, ή είναι αμβλύωπες με ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67%.
ii) Έχουν κινητική αναπηρία τουλάχιστον 67% μόνιμη, ή προσωρινή, που συνδέεται με τα άνω άκρα.
iii) Πάσχουν από σπαστικότητα των άνω άκρων.
iν) Πάσχουν από κάταγμα, ή άλλη προσωρινή βλάβη των άνω άκρων, που καθιστά αδύνατη τη χρήση τους για γραφή.
v) Παρουσιάζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία. Όταν ο μαθητής της περίπτωσης αυτής επιθυμεί να απαντήσει και γραπτά σε κάποια ερωτήματα, αυτά αξιολογούνται κατά τη βαθμολόγηση.
- Οι μαθητές με φάσμα αυτισμού εξετάζονται:
i) γραπτά ή
ii) προφορικά - Εξετάζονται γραπτά οι μαθητές που έχουν ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα ακοής (κωφοί, βαρήκοοι) σε ποσοστό 67% και πάνω, και όσοι παρουσιάζουν προβλήματα λόγου και ομιλίας (δυσαρθρία, τραυλισμός) καθώς και προβλήματα επιληψίας.
Σε αυτό τον σύνδεσμο θα βρείτε ολόκληρο το κείμενο της απόφασης του Υπουργείου Παιδείας.