Δεν είναι ασυνήθιστο για χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων να βάζουν αγγελίες στην εφημερίδα ώστε να πουλήσουν το αμαξίδιο που δεν χρειάζονται πια. Είναι ασυνήθιστο, όμως, οι πάροχοι ειδών αποκατάστασης να βάζουν αγγελίες για να αγοράσουν αυτά τα μεταχειρισμένα ηλεκτροκίνητα αμαξίδια.
Αυτή είναι πλέον η κατάσταση που επικρατεί στην Καλιφόρνια (ΗΠΑ) μετά το νέο νομοσχέδιο, σύμφωνα με το οποίο αντί να πληρώνονται εφάπαξ (μέσα στον πρώτο μήνα) οι πάροχοι γι’ αυτά τα ακριβά αναπηρικά αμαξίδια, τα προϊόντα αυτά θα θεωρούνται προς ενοικίαση, και οι πάροχοι θα πληρώνονται πλέον μετά από 13 μήνες. Πρόκειται δηλαδή για μια πολιτική κίνηση που θα σταματήσει τη ροή ρευστού στην αγορά αμαξιδίων.
«Οι διαφημίσεις μπαίνουν σε εφημερίδες με τιμές ευκαιρίας και προσφέρουν 250$ έως 400$ για κάθε αμαξίδιο σε καλή λειτουργική κατάσταση», δήλωσε ο Tom Lambert, πρόεδρος της εταιρείας “Maximum Comfort” που έχει δει αυτές τις αγγελίες στην Καλιφόρνια και στο Σαν Ντιέγκο.
Οι πάροχοι που βάζουν αυτές τις αγγελίες σκοπεύουν να δώσουν 400$ για ένα μεταχειρισμένο ηλεκτρικό αμαξίδιο, αντί 800$ που κάνει ένα καινούργιο, και να δώσουν το μεταχειρισμένο στον δικαιούχο. Εφόσον δεν αφορά σε διαγωνισμό, θα πληρωθούν το ίδιο από την Medicare (τον εθνικό ασφαλιστικό φορέα κοινωνικών παροχών).
«Καταλαβαίνω ότι οι πάροχοι θα ψάξουν τρόπους να μειώσουν το κόστος τους εκ των προτέρων», δήλωσε ο Tom Kruse, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της “Hoveround”, μίας από τις μεγαλύτερες εταιρείες παροχής ηλεκτροκίνητων αμαξιδίων στη χώρα. «Ένας τρόπος είναι αγοράζοντας μεταχειρισμένα αμαξίδια, επειδή υπάρχουν αρκετά σε πολύ λογική τιμή».
Οι αγγελίες έχουν καταστήσει τα ηλεκτροκίνητα καθίσματα εμπόρευμα με μεγάλη ζήτηση, με αποτέλεσμα την ανοδική πορεία του αριθμού των κλοπών τους στην Καλιφόρνια. Ο Lambert αναγκάστηκε να αντικαταστήσει 30 κλεμμένα καθίσματα το 2010 στην Καλιφόρνια, ενώ ένας άλλος πάροχος 5.
«Μοιάζει σαν να αναπτύσσεται μία νέα μαύρη αγορά εξαιτίας του νέου νομοσχεδίου», λέει ο John Wright, αντιπρόεδρος πωλήσεων και μάρκετινγκ της “Shoprider Mobiblity Products” στην Καλιφόρνια.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα, όμως, είναι ότι ίσως αυτό το νέο επιχειρηματικό μοντέλο να μην αποδειχτεί τόσο προσοδοφόρο όσο φαίνεται, λένε βιομηχανικές πηγές.
«Νομίζω ότι είναι εξαιρετικά κοντόφθαλμη πρακτική, καθώς ο πάροχος είναι υπεύθυνος για τις επισκευές και τη συντήρηση του καθίσματος το διάστημα αυτό των 13 μηνών», αναφέρει ο αντιπρόεδρος της “Pride mobility Products”.
Ο πάροχος Rick Perrota δίνει και την δική του οπτική στο ζήτημα: «Αν ένας προμηθευτής πληρώσει 400$ για ένα μεταχειρισμένο αναπηρικό κάθισμα και στη συνέχεια πρέπει να αντικαταστήσει το joystick ή τον κινητήρα του, θα μπορούσε εξ’ αρχής να αγοράσει ένα νέο αμαξίδιο με 12μηνη εγγύηση».
Παρ’ όλα αυτά, ο Lambert δεν περιμένει ότι αυτοί οι πάροχοι, που αγοράζουν μεταχειρισμένα καθίσματα, θα αλλάξουν τις συνήθειές τους. «Όσο η Medicare κρατάει τα ηλεκτροκίνητα αναπηρικά αμαξίδια προς ενοικίαση, αυτή η επιχειρηματική πρακτική θα συνεχίσει να υπάρχει».
Πηγή: hmenews.com
Μετάφραση: Θάλεια Κιούση
Περιοδικό Αυτονομία – www.disabled.gr – Αύγουστος 2012
Η Ελλάδα ήταν και είναι δύσκολη ως αγορά και ως πολιτισμός. Δεν μπόρεσε να κρατηθεί την εποχή που το Ι.Κ.Α. πλήρωνε αδρά. Πώς θα μπορέσει να αντέξει τώρα που ο ΕΟΠΥΥ έχει εγγενή προβλήματα;
Προφανώς αυτό που συμβαίνει στις ΗΠΑ δεν θα συμβεί στην Ελλάδα. Όμως δεν αποκλείεται να αρχίσουμε να βλέπουμε μεγάλες εισαγωγές φθηνών προϊόντων από την Ταϊβάν και από την ηπειρωτική Κίνα και κάτι τέτοιο δεν μπορεί να το σταματήσει ο ΕΟΠΥΥ. Μπορούν να το σταματήσουν μόνο οι ίδιοι οι καταναλωτές.
Έχουν όμως οι καταναλωτές της Ελλάδας την ωριμότητα για να επιβάλουν, με την έστω και περιορισμένη καταναλωτική τους δύναμη, την αυτορρύθμιση στην αγορά προϊόντων αποκατάστασης και ανεξάρτητης διαβίωσης;