Η Καναδή σχεδιάστρια υψηλής ραπτικής Izzy Camilleri, δημιουργίες της οποίας κοσμούν τα γνωστά περιοδικά μόδας WWD, Elle, Vogue, Harper’s Bazaar, κ.ά., πρόσφατα έστρεψε το ενδιαφέρον της στην ανάγκη των γυναικών με αναπηρία για ποιοτικά ρούχα με στυλ. Δημιούργησε λοιπόν την πρώτη προσαρμοσμένη σειρά ρούχων αποκλειστικά για γυναίκες που χρησιμοποιούν αναπηρικό κάθισμα, ικανοποιώντας όλες τις απαιτήσεις, καθώς τα ρούχα προσαρμόζονται σε κάθε γυναίκα ξεχωριστά, ώστε να είναι όσο πιο χρηστικά και κομψά γίνεται, συνυπολογίζοντας τον βαθμό λειτουργικότητας που επιτρέπει η αναπηρία και το προσωπικό γούστο.
Αυτή η σειρά ρούχων ονομάζεται IZ Adaptive Collection και έχει ήδη αρχίσει να τραβά την προσοχή των μέσων μαζικής ενημέρωσης και της κοινότητας των κινητικά αναπήρων καταναλωτών παγκοσμίως. Η έμπνευση για τη σύλληψη αυτής της πρωτοποριακής ιδέας για τον σχεδιασμό προσαρμοσμένων ενδυμάτων προήλθε από μια τυχαία συγκυρία πριν αρκετά χρόνια.
Η Izzy εδώ και πολλά χρόνια εργάζεται εντατικά στον χώρο της τηλεοπτικής και κινηματογραφικής βιομηχανίας, σχεδιάζοντας ενδύματα για την Meryl Streep, την Angelina Jolie, την Jennifer Lopez, τον Mark Wahlberg, τον David Bowie, κ.ά. Χαρακτηριστική στιγμή στην επαγγελματική και προσωπική της πορεία στάθηκε η γνωριμία της με τη γνωστή δημοσιογράφο Barbara Turnbull της εφημερίδας «Toronto Star», της μεγαλύτερης σε κυκλοφορία εφημερίδας του Καναδά. Η Barbara, που υπήρξε θύμα πυροβολισμού με αποτέλεσμα υψηλή τετραπληγία λόγω κάκωσης νωτιαίου μυελού, δυσκολευόταν πολύ να διατηρήσει το στυλ και την κομψή εμφάνισή της με τις τότε υπάρχουσες εναλλακτικές της αγοράς. Η υψηλή ραπτική της Izzy άρεσε πολύ στην Barbara, και αμέσως κινητοποιήθηκε η μηχανή! Ο σχεδιασμός και η παραγωγή αυτών των πρώτων κομματιών ώστε να καλύπτουν όλες τις ξεχωριστές ανάγκες και ενδυματολογικές απαιτήσεις υπήρξε μεγάλη πρόκληση για την Izzy.
Ο ατέλειωτος χρόνος, η έρευνα, οι πειραματισμοί και η πνευματική ενέργεια που καταναλώθηκε για να εφορμοστεί κάθε ξεχωριστό ρούχο στους πρώτους πελάτες, σε συνδυασμό με το γεγονός πως υπάρχει έλλειψη επιλογής προϊόντων σε αυτό το ανεκμετάλλευτο τμήμα της αγοράς, ώθησε την Izzy στο να σκεφτεί τις δυνατότητες εμπορικής ανάπτυξης των αποκλειστικών κομματιών της.
Ακόμα και σήμερα, οι γυναίκες που χρησιμοποιούν αναπηρικά καθίσματα αναγκάζονται να αγοράσουν ρούχα μόνο από συνηθισμένα καταστήματα, και σχεδόν πάντα πρέπει να παρέμβουν στο ύφασμα ώστε να τους εφαρμόζει καλύτερα και να το κάνουν πιο χρηστικό. Από την άλλη, όσα προσαρμοσμένα ρούχα υπήρχαν μέχρι σήμερα στην αγορά, απευθύνονταν κυρίως στην τρίτη ηλικία.
Η Izzy πήρε την απόφαση να προσανατολιστεί στη δημιουργία όμορφων, κομψών, στυλάτων και λειτουργικών ενδυμάτων, σε προσιτές τιμές, για τους χρήστες αναπηρικών καθισμάτων, ενώ περιορίστηκε αρχικά στην αγορά της γυναικείας ένδυσης. Παράλληλα, μεγάλωσε το on-line εμπορικό κομμάτι της εταιρείας της και άρχισε σταδιακά την οργάνωση της σειράς πρετ-α-πορτέ, στηρίζοντας τις εμπορικές επιλογές της.
Τα επαναστατικά σχέδια της σειράς αυτής έχουν κοπεί συγκεκριμένα για γυναίκες που κάθονται, μειώνοντας ανάλογα τον όγκο του υφάσματος μπροστά στα πλάγια ή πίσω. Τα πουκάμισα έχουν κόψιμο A και ξεκουμπώνουν από τον καρπό μέχρι τη μέση για ευκολία στο ντύσιμο. Τα παντελόνια είναι απαλά και άνετα για να μην προκαλούν πιέσεις κατά το κάθισμα, ενώ βασικό χαρακτηριστικό τους είναι ότι έχουν ψηλό κόψιμο στο πίσω μέρος και χαμηλό στο μπροστινό μέρος, με μακρύτερο μήκος στα μπατζάκια, καθώς τα παντελόνια τείνουν να μαζεύουν όταν κανείς κάθεται. Τα παλτό και τα μπουφάν αποτελούνται από δύο ανεξάρτητα τμήματα το καθένα, που όταν ενώνονται πάνω στο σώμα κλείνουν με πολύ καλή εφαρμογή από μπροστά, ενώ υπάρχει ένα μικρό φερμουάρ στο πίσω μέρος του αυχένα. Τα διαφορετικά μεγέθη στα φερμουάρ, τα κουμπιά με μαγνήτη, το ψηλό κόψιμο στην πλάτη, κ.ά., είναι επιλογές που εξαρτώνται από τα προσωπικά γούστα και προτιμήσεις.
«Όταν οι επιλογές σου περιορίζονται, είναι το στυλ σου που μιλάει για σένα. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να προσεγγίσει κανείς το νόημα πίσω από τη δημιουργία των προσαρμοσμένων ρούχων, όπως για παράδειγμα η αίσθηση της αξιοπρεπούς εμφάνισης ή η ευκολία στο ντύσιμο που θεωρείται δεδομένη όταν δεν έχεις αναπηρία. Ή απλώς σκεφτείτε πως παρά το ότι τα ρούχα είναι απαραίτητα στην καθημερινότητα όλων των ανθρώπων, όταν επρόκειτο για καταναλωτές με αναπηρία ήταν συνήθως άκομψα και χωρίς καμία αίσθηση μόδας. Και μόδα είναι η διάθεση και ο συγκεκριμένος τρόπος με τον οποίο βλέπουμε τον εαυτό μας, προκαλώντας παράλληλα αντίκτυπο σε όσους έχουν παρόμοια αισθητική και αντιλήψεις», λέει η Izzy Camilleri.
Για την IZ Adaptive Clothing Line μπορείτε να μάθετε περισσότερα στην ιστοσελίδα www.izadaptive.com, ενώ για πληροφορίες media: Luis Aguilar, Luis@izadaptive.com