Ένα συγκρότημα πανκ μουσικής ξεκίνησε μια καμπάνια για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των ανθρώπων με αναπηρία, ώστε να μπορούν να παραμένουν έξω ως αργά για να διασκεδάζουν!
Οι «Heavy Load», όπως ονομάζεται η μπάντα, αυτοπροσδιορίζονται ως «άναρχο-garage-πανκ» συγκρότημα. Η μπάντα αποτελείται από 5 μουσικούς, εκ των οποίων ο ένας έχει σύνδρομο Down, ενώ άλλοι δύο έχουν μαθησιακές δυσκολίες.
Η καμπάνια τους «Μείνε έξω ως αργά» προτρέπει τους προσωπικούς βοηθούς να υποστηρίζουν τους ανθρώπους με αναπηρία που θέλουν να συνεχίσουν την διασκέδασή τους και μετά τις 10 το βράδυ.
Ο μάνατζερ και μπασίστας των «Heavy Load», Paul Richards, 39 ετών, δήλωσε στο CNN: « Η καμπάνια «Μείνε έξω ως αργά» έχει στόχο να αναγνωριστεί και να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι με αναπηρία που παρακολουθούν συναυλίες ή που διασκεδάζουν έξω, και οι οποίοι αναγκάζονται να επιστρέφουν στο σπίτι στις 9, γιατί οι βοηθοί τους αλλάζουν βάρδια στις 10 το βράδυ.
Ξεκινήσαμε την καμπάνια όταν συνειδητοποιήσαμε σε μια συναυλία μας, ότι ο κόσμος άρχισε ξαφνικά να φεύγει γύρω στις 9. Στεναχωρηθήκαμε πολύ όταν μας είπαν ότι θα έπρεπε να είχαμε ξεκινήσει την συναυλία νωρίτερα για να μπορέσουν να την παρακολουθήσουν οι θαυμαστές μας. Δεν είναι όμως και πολύ “πανκ” να αρχίζει μια συναυλία τόσο νωρίς!»
Η καμπάνια «Μείνε έξω ως αργά» χρήζει μεγάλης αποδοχής από τους ανθρώπους με αναπηρία, αλλά και από την κυβέρνηση, προσθέτει ο Richards. Ακόμα και οι ίδιοι οι βοηθοί -που θα αναγκαστούν να δουλέψουν περισσότερο- υποστηρίζουν την καμπάνια και το δικαίωμα αυτό.
Σύμφωνα με τον ίδιο, υπήρξαν μόνο δύο-τρεις αντιδράσεις από προσωπικούς βοηθούς που πιστεύουν ότι πλήττονται τα δικά τους εργασιακά δικαιώματα.
Το γκρουπ ήδη συνεργάζεται με την πολύ μεγάλη φιλανθρωπική οργάνωση “Mencap”, που τους έχει υποστηρίξει στη διάδοση του μηνύματος αυτού.
Το Mencap και οι Heavy Load συνεργάστηκαν προ καιρού σε μια συναυλία του συγκροτήματος στο Λονδίνο, για ανθρώπους με μαθησιακές δυσκολίες. Στη συναυλία αυτή, άνθρωποι με μαθησιακές δυσκολίες είχαν τη δυνατότητα να εμπλακούν σε όλα τα επίπεδα οργάνωσης και διεξαγωγής της.
«Όλοι, από το κορίτσι στην υποδοχή, το προσωπικό του μπαρ, το παιδί που ήταν υπεύθυνος στην γκαρνταρόμπα, ήταν άνθρωποι με μαθησιακές δυσκολίες», λέει ο ιδιοκτήτης του κλαμπ, Alex Proud, στο CNN.
Τη συναυλία παρακολούθησαν περίπου 400 άτομα και διήρκησε ως τη 1 το πρωί.
Είναι πρώτη φορά που γίνεται μια τέτοια εκδήλωση για τους ανθρώπους με μαθησιακές δυσκολίες και ήταν ένα πραγματικό έναυσμα για να γίνει αντιληπτό πως οι άνθρωποι με μαθησιακές δυσκολίες είναι μια ανεκμετάλλευτη πηγή για τη βιομηχανία της ψυχαγωγίας.
«Σε τέτοιες βραδιές δεν υπάρχουν αναστολές. Όλοι ξέρουν πώς να διασκεδάσουν, έχει πραγματικά πολύ πλάκα», συνεχίζει ο Alex.
Ο ίδιος είναι πολύ πρόθυμος να διοργανώνει τέτοιου είδους εκδηλώσεις για ανθρώπους με μαθησιακές δυσκολίες, γιατί πιστεύει ότι με αυτό τον τρόπο βοηθά στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της κοινωνίας για θέματα που αφορούν στην αναπηρία.
«Οι νέοι με μαθησιακές δυσκολίες θέλουν να βγουν έξω, αλλά δεν υπάρχει ανάλογη υποδοχή στη βιομηχανία της ψυχαγωγίας», προσθέτει.
Οι Heavy Load είναι μαζί εδώ και 13 χρόνια, από τότε που είχαν συναντηθεί στο Southdown, έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό υποστηριζόμενης διαβίωσης για ανθρώπους με μαθησιακές δυσκολίες.
Ο τραγουδιστής, 62 ετών, είχε βάλει μια αγγελία, και μετά από μια εβδομάδα είχε ήδη συγκροτηθεί η μπάντα από τους: Michael White στα drums, Simon barker στα φωνητικά, και Mick Williams στην κιθάρα και τα φωνητικά.
Από τότε έχουν κερδίσει πολλούς θαυμαστές -με ή χωρίς αναπηρία-, ενώ επίσης έχει γυριστεί ένα ντοκιμαντέρ με το όνομα του συγκροτήματος «Heavy Load», στο οποίο παρουσιάζονται οι ζωές των μελών του.
Επόμενος στόχος είναι η διάδοση του μηνύματος της καμπάνιας σε όλο τον κόσμο. Και αυτό γιατί έχουν ήδη συνειδητοποιήσει ότι το ζήτημα αυτό υπάρχει σε πολλά άλλα μέρη του πλανήτη. Για παράδειγμα, σε επίσκεψή τους στη Νέα Υόρκη, διαπίστωσαν ότι είναι πολύ δύσκολο για τους ανθρώπους με μαθησιακές δυσκολίες να βγουν έξω και να διασκεδάσουν.
Προσκλήσεις για προώθηση της καμπάνιας έχουν ήδη λάβει από διάφορες χώρες, όπως η Ρωσία, η Σερβία και η Τσεχία, αλλά προς το παρόν οι οικονομικές τους δυνατότητες είναι περιορισμένες για τέτοιες συναυλίες.
13-7-2009
Απόδοση στα ελληνικά: Γεωργία Φύκα