Καταγγελία για το Πάντειο Πανεπιστήμιο.

Προς
Πρύτανη Παντείου Πανεπιστημίου φαξ. 2109223683
Κοιν.
Όπως πίνακας αποδεκτών
Κύριε Πρύτανη,

Σας στέλνω αυτή την επιστολή με σκοπό να σας αναφέρω μία κατάσταση η οποία αναπόφευκτα μας οδηγεί στην οπισθοδρόμηση, ανεξάρτητα από τις σπουδές και την μόρφωση που το πανεπιστήμιο μας προσδίδει.
Είμαι πτυχιούχος του Τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών και ταυτόχρονα εργαζόμενος. Επίσης, είμαι παραπληγικός (μετακινούμαι με αναπηρικό αμαξίδιο) και από τα άτομα τα οποία ωφελήθηκαν από τις διατάξεις του νόμου 2640 που μας επιτρέπει από τον Σεπτέμβριο του 1998 την ελεύθερη εισαγωγή χωρίς εξετάσεις στα Πανεπιστήμια, μιας και οι δυσκολίες οι οποίες αντιμετωπίζουμε είναι τεράστιες και δραματικές, ειδικά όσον αφορά την παιδεία. Έλλειψη υποδομής και προσπέλασης στους χώρους εκπαίδευσης, όπως και οικονομική δυσχέρεια, μας καθιστούν από τις ασθενέστερες κοινωνικές ομάδες.
Μετά την αποφοίτησή μου το 2002, και κατόπιν υποδείξεως καθηγητή του τμήματός μου, μέλους της επιτροπής προεπιλογής, κατέθεσα αίτηση υποψηφιότητας για μεταπτυχιακές σπουδές στο τμήμα «Δίκαιο και Οικονομία των Επιχειρήσεων στο Νέο Διεθνές Περιβάλλον», η οποία έγινε δεκτή διότι πληρούσα πλήρως τις προϋποθέσεις. Δυστυχώς, μετά την προφορική προεπιλογή απορρίφθηκα χωρίς επίσημη αιτιολογία αν και αναζήτησα να μάθω το λόγο. Όταν μάλιστα πήρα πίσω τα συνοδευτικά της αιτήσεώς μου έγγραφα, διαπίστωσα ότι οι συστατικές επιστολές, εκ των οποίων η μία ήταν από μέλος ΔΕΠ (πανεπιστήμιο Αθηνών), η άλλη από διεθνή οργανισμό (FIMITIC) και η τρίτη από την εργασία μου (ΟΣΕ), δεν είχαν καν ανοιχτεί.
Εφέτος κατέθεσα εκ νέου αίτηση, στο μεταπτυχιακό τμήμα «Διεθνών Σχέσεων και Στρατηγικών Σπουδών» πληρώντας και πάλι τις απαραίτητες προϋποθέσεις και απορρίφθηκα εκ νέου μετά την προφορική προεπιλογή, χωρίς καμία επίσημη και ουσιαστική αιτιολογία.

Κύριε Πρύτανη,

Ειλικρινά, δεν περίμενα ότι σε ένα χώρο Πανεπιστημιακό και μάλιστα αυτόν του Παντείου, που εκτός της ελεύθερης διακίνησης ιδεών, διδάσκονται επιστήμες οι οποίες είναι καθαρά κοινωνικές και ανθρωπιστικές, θα ένοιωθα τόσο βαθιά τον κοινωνικό ρατσισμό και την διάκριση.
Δεν είναι δυνατόν, όταν ο μοναδικός απόφοιτος του τμήματος με τόσο σοβαρή κινητική αναπηρία, έχοντας σύναμμα τις απαραίτητες προϋποθέσεις, ζητά το δικαίωμα στη μόρφωση, να αντιμετωπίζεται τόσο άδικα, όταν μάλιστα οι μεταπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό λόγω οικονομικών δυσκολιών και διαβίωσης καθίστανται αδύνατες.
Αν και εφέτος είναι το Ευρωπαϊκό έτος των ατόμων με αναπηρίες, φαίνεται ότι το τμήμα των διεθνών και ευρωπαϊκών σπουδών δεν το έχει αντιληφθεί, όπως δεν έχει αντιληφθεί ότι η ιδέα και οι αρχές της κοινωνικής συσσωμάτωσης και του mainstreaming των αναπήρων αποδεικνύεται στην πράξη και όχι στις διακηρύξεις, που εντέλει αγγίζουν όλες τις άλλες χώρες εκτός της Ελλάδος.
Ως Άτομα με Αναπηρίες δεν ζητούμε επιεικέστερη και ευνοϊκότερη μεταχείριση, ούτε οίκτο και λύπηση, αλλά τα δικαιώματά μας που ενώ για άλλους είναι αυτονόητα και αυτοδίκαια, για μας καταντούν προνόμια.
Θα σας παρακαλούσα όπως επιληφθείτε του όλου θέματος, όσον αφορά αυτή την επαναλαμβανόμενη διάκριση στα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών σε σχέση με τους υπολοίπους αποφοίτους αλλά και της ουσιαστικής συμμετοχής των αναπήρων σε αυτά.

Με εκτίμηση
Δημητριάδης Βασίλειος

Γενικός Γραμματέας της Εθνικής Ομοσπονδίας Κινητικά αναπήρων (Ε.Ο.Κ.Α.)
Πτυχιούχος του Τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών.

Θράκης 11
18756 Κερατσίνι, Πειραιά
Τηλ. : 210 4617311 – 693 4641890, Fax. : 210 8811760
Email: v@dimitriadis.biz
Πίνακας αποδεκτών

1. Γραφείο Υπουργού Παιδείας κ. Ευθυμίου Πέτρο, φαξ. 2103239386
2. Γενικό Γραμματέα ΠΑ.ΣΟ.Κ. κ. Χρυσοχοϊδη Μιχάλη, φαξ. 2103603879
3. Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρίες, φαξ. 2105238967
4. Εθνική Ομοσπονδία Κινητικά Αναπήρων, φαξ. 2108811760
5. Βουλευτή ΠΑ.ΣΟ.Κ. κ. Γείτονα Κώστα, φαξ. 2103707840
6. Βουλευτή ΠΑ.ΣΟ.Κ. κ. Κουρουμπλή Παναγιώτη, φαξ. 2103218158
7. Βουλευτή ΠΑ.ΣΟ.Κ. κ. Μαντέλη Αναστάσιο, φαξ. 2108811528
8. Βουλευτή Ν.Δ. κ. Παπακώστα Αικατερίνη, φαξ. 2103608518
9. Πρόεδρο του Τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών Παντείου Πανεπιστημίου
10. Περιοδικό «Αναπηρία Τώρα»

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Πανελλαδικές 2014: Δικαιολογητικά για προφορική ή γραπτή εξέταση μαθητών/αποφοίτων με αναπηρία

Δημοσιεύθηκε από το Υπουργείο Παιδείας η εγκύκλιος με θέμα: «Υποβολή δικαιολογητικών για προφορική ή γραπτή εξέταση μαθητών και αποφοίτων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές …

Σ.Κ.Ε.Π…Σου Διαφορετικά

Σ.Κ.Ε.Π...Σου διαφορετικά στη Διαδραστική Τελετή Λήξης του Φεστιβάλ «Αποτυπώματα» 2012 – 2013,  του Σ.Κ.Ε.Π. – Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους. Μικροί και μεγάλοι προσκεκλημένοι, …

Δικαιολογητικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις

Αρμόδια Υπηρεσία: Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΠΑ) / Διεύθυνση Οργάνωσης & Διεξαγωγής Εξετάσεων Η διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των υποψηφίων με …

Πιστοποίηση Αναπηρίας από ΚΕΠΑ για την εισαγωγή ΑμεΑ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το 2013-2014

Εκδόθηκε στις 17-01-2013 εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας για την εισαγωγή των ΑμεΑ χωρίς εξετάσεις στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Διαβάστε την εγκύκλιο που έχει ως θέμα «Σχετικά με την …

Επιδοτούμενη κατάρτιση σε δεξιότητες τεχνολογίας

Την κατάρτιση ανέργων σε εξειδικευμένες δεξιότητες χρήσης Τεχνολογίας Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) αφορά το νέο πρόγραμμα που θα προκηρυχθεί στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανάπτυξης …

ERASMUS για Φοιτητές/Καθηγητές/Προσωπικό με σοβαρές αναπηρίες για το εαρινό εξάμηνο 2012-2013

Το ΙΚΥ ως Εθνική Μονάδα διαχείρισης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Δια Βίου Μάθηση/ERASMUS προχώρησε σε επαναπροκήρυξη για την υποβολή αιτήσεων φοιτητών και προσωπικού ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης με …

Μηχανογραφικό Δελτίο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψήφιων με σοβαρές παθήσεις για το έτος 2012

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού στην προσπάθεια βελτίωσης της διαδικασίας «εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υποψήφιων με σοβαρές παθήσεις για το 5% επιπλέον των …

Παιδιά & ενήλικοι με αναπηρία εξακολουθούν να υφίστανται άδικη μεταχείριση στην εκπαίδευση

Παρά τις δεσμεύσεις που έχουν αναλάβει τα κράτη μέλη όσον αφορά την προαγωγή της εκπαίδευσης χωρίς αποκλεισμούς, τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και οι ενήλικοι με αναπηρίες εξακολουθούν να …

ΙΚΥ: Erasmus για φοιτητές/καθηγητές/προσωπικό ανώτατης εκπαίδευσης με σοβαρές αναπηρίες 2012-2013

Το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ), ως Εθνική Μονάδα διαχείρισης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Δια Βίου/Μάθηση - ERASMUS, προσφέρει επιπλέον χρηματοδότηση σε άτομα με αναπηρία (φοιτητές, καθηγητές και …