ΣΕ ΜΙΑ εποχή που τα κινητά τηλέφωνα προσφέρουν στους χρήστες ολοένα και περισσότερες δυνατότητες -από βιντεοκλήσεις μέχρι κατέβασμα μουσικών αρχείων από το Διαδίκτυο- ένα από τα τελευταία μοντέλα της Vodafone δεν διαθέτει ούτε κάμερα, ούτε browser, ούτε εικονίδια. Αντί να είναι πιο σύγχρονο και πιο κομψό από ποτέ, η συγκεκριμένη συσκευή είναι μεγάλη σε μέγεθος και μοιάζει συνηθισμένη.
Είναι όμως εύκολη στη χρήση και -εάν η Vodafone αποδειχθεί ότι έχει δίκιο- η αγορά θα το λατρέψει. Θα πρέπει, βέβαια, να διευκρινίσει κανείς ότι απευθύνεται σε μια συγκεκριμένη πληθυσμιακή ομάδα: ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας.
Όταν αδειάζει η μπαταρία του Vodafone Simply -έτσι είναι το όνομα της συσκευής- τότε το τηλέφωνο δεν ειδοποιεί το χρήστη με ένα μικρό εικονίδιο. Αντ’ αυτού, εμφανίζονται στην οθόνη οι λέξεις «παρακαλώ, φορτίστε». Εάν υπάρχει κάποιο μήνυμα, τότε ανάβει ένα φωτάκι, όπως στις παλαιομοδίτικες συσκευές τηλεφωνητή.
Η Αν Ρίντλι αποτελεί το είδος του πελάτη που η Vodafone επιθυμεί να προσελκύσει με τη νέα συσκευή. Η 65χρονη δασκάλα χορού, σπανίως, δίνει σε κάποιον τον αριθμό κινητού τηλεφώνου, ποτέ δεν χρησιμοποιεί την υπηρεσία γραπτών μηνυμάτων και δεν αποθηκεύει τους τηλεφωνικούς αριθμούς των φίλων της στη μνήμη της συσκευής. «Δεν μπορώ να δω τους αριθμούς και όλα μου φαίνονται πολύ πολύπλοκα», αναφέρει η κ. Ρίντλι. Το αποτέλεσμα είναι ότι χρησιμοποιεί το κινητό της πολύ σπάνια, ξοδεύοντας λιγότερα από 18 δολάρια ετησίως.
Η ελπίδα της Vodafone είναι ότι άνθρωποι σαν την κ. Ρίντλι θα διαπιστώσουν πόσο εύκολο στη χρήση είναι το Vodafone Simply, ώστε να χρησιμοποιούν πιο συχνά τις υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας. Εάν το σκεπτικό της Vodafone αποδειχθεί αληθινό, τότε η εταιρεία -η οποία εξασφαλίζει κάποιο τέλος για κάθε κλήση- μπορεί να περιμένει περισσότερα έσοδα.
Η Vodafone δεν αποτελεί τη μοναδική εταιρεία -ούτε τα κινητά τηλέφωνα τη μοναδική βιομηχανία- που προσπαθεί να προσαρμόσει τα προϊόντα της αναλόγως με τις ανάγκες των γηραιοτέρων. Στη Ford Motor, οι σχεδιαστές που δοκιμάζουν πρωτότυπα μοντέλα, μερικές φορές φορούν «κοστούμι τρίτης ηλικίας», το οποίο τους προσδίδει την αίσθηση που έχουν άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας, προβαίνοντας στις ανάλογες τροποποιήσεις.
Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, Τρίτη, 16 Αυγούστου 2005.