Στο προηγούμενο τεύχος, ο ενθουσιασμός ήταν μεγάλος ύστερα από την Autonomia EXPO, και στην προσπάθεια του περιοδικού να δείξει ένα μέρος αυτών που συνέβησαν δεν προσέξαμε πως σε κάποιες από τις φωτογραφίες υπήρχαν λογότυπα και ονομασίες εταιρειών, κάτι που θα μπορούσε να θεωρηθεί -και θεωρήθηκε- γκρίζα διαφήμιση.
Η αλήθεια είναι πως συνέβη ό,τι συμβαίνει πάντα στο ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ: Ενημερώνουμε και δεν προσέχουμε πάντα τα εμπορικά λογότυπα. Επιπλέον, στην Autonomia EXPO δεν υπήρχε επαγγελματίας φωτογράφος. Οι περισσότερες φωτογραφίες τραβήχτηκαν από εμάς, και, όπως εξάλλου φαίνεται από τις φωτογραφίες, οι λήψεις έγιναν ερασιτεχνικά, χωρίς να προσέξουμε. Αυτό όμως που δεν προσέξαμε καθόλου, ήταν η εμπορική αξιοποίηση αυτών των φωτογραφιών.
Ο χαρακτήρας του ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ:
Η αλήθεια είναι πως ούτε στην Autonomia EXPO ούτε στο περιοδικό ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ υπάρχουν ιδιαίτεροι μηχανισμοί ασφάλειας. Δεν υπάρχει καν συντακτική επιτροπή. Το ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ, η Autonomia EXPO και το http://www.disabled.gr/ φτιάχτηκαν για άλλους λόγους, που έχουν να κάνουν με αυτή καθεαυτή την αναπηρία, και στοχεύουν στην αναπηρία ως εμπειρία και ως διαφορά συνθηκών και όρων ζωής. Το «εμπορικό» μέρος είναι υποανάπτυκτο και αυτό επειδή επενδύουμε όλο το διαθέσιμο χρόνο στην ενημέρωση και στην υποστήριξη.
Για το εμπόριο και για τον ανταγωνισμό:
Οι αναφορές σε εμπορικές επιχειρήσεις και σε εμπορικά προϊόντα είναι συμπτωματικές και δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν. Για παράδειγμα, θα μπορούσαμε να κάνουμε ένα άρθρο για την προσαρμογή ενός αναπηρικού καθίσματος και αντί να δημοσιεύσουμε μια φωτογραφία από ένα υπαρκτό αναπηρικό κάθισμα που κάποιος το εμπορεύεται στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό να δημοσιεύουμε ένα σκίτσο, για να μη θεωρηθούμε πως δημοσιεύσαμε εμπορικό προϊόν κάποιας ανταγωνιστικής εταιρείας.
Αντιστοίχως, όταν γράφουμε κάποιο κείμενο για τα συστήματα ουροσυλλογής, για να μη θεωρηθούμε ως εμπορικό περιοδικό, θα μπορούσαμε αντί να δημοσιεύουμε φωτογραφία κάποιας πεοκαλύπτρας ή κάποιου καθετήρα, να δημοσιεύουμε επίσης ένα σκίτσο, όπως άλλωστε κάνουμε και με το λογότυπο του ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ που είναι ο παππούς με την καραμπίνα!
Οι αναφορές σε εμπορικές επιχειρήσεις και σε εμπορικά προϊόντα είναι αναγκαστικές όταν ενημερώνουμε και υποστηρίζουμε ανθρώπους. Αντιστοίχως, η ανοχή των εμπορικών επιχειρήσεων θα πρέπει να είναι αμβλυμμένη για να μπορούμε να έχουμε ένα ήρεμο και ασφαλές περιβάλλον υποστήριξης ανθρώπων με πληροφορίες για συγκεκριμένα προϊόντα και συγκεκριμένες υπηρεσίες.
Θα ήταν πραγματικά αστείο, και μάλιστα κακόγουστο αστείο, εάν δημοσιεύαμε σκίτσα αντί για φωτογραφίες και διαφημιστικές καταχωρήσεις.
Ο άνθρωπος με αναπηρία στο επίκεντρο:
Δεν είναι τυχαίο πως η Autonomia EXPO είχε ως στόχο τον επισκέπτη και όχι τον εκθέτη, κάτι μάλιστα που φαινόταν από την αρχή της διοργάνωσης. Το ίδιο συμβαίνει και με το περιοδικό ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ, που ενώ βρίσκεται στην κορυφή και της ενημέρωσης αλλά και της κυκλοφορίας, εξακολουθεί και είναι ένα υποστηρικτικό περιοδικό. Και βέβαια, το ίδιο συμβαίνει και με το http://www.disabled.gr/, που ενώ βρίσκεται στην κορυφή της δημοτικότητας στο διεθνές ίντερνετ, είναι αυστηρά προσανατολισμένο στην υποστήριξη.
Η πραγματικότητα εξαπατά:
Όταν κάποιος βλέπει ένα τόσο εντυπωσιακό περιοδικό, μια Autonomia EXPO με μια διαφημιστική καμπάνια που δεν έχει ξαναγίνει στο χώρο των ανθρώπων με αναπηρίες και ένα http://www.disabled.gr/ που έχει μια τεράστια ψηφιακή βιβλιοθήκη με χιλιάδες τίτλους βιβλίων και άρθρων, τότε υποθέτει πως από πίσω βρίσκεται μια τεράστια οικονομική δύναμη, μια μηχανή πωλήσεων και κάποιες εμπορικές σκοπιμότητες. Είναι όμως έτσι;
Το ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ είναι αυτό που φαίνεται:
Τα πράγματα δεν είναι έτσι: Το περιοδικό ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ και το http://www.disabled.gr/ λειτουργούν μόνο από άμισθους εθελοντές. Η Autonomia EXPO ήταν υπερβολικά «βαριά» διοργάνωση για να στηριχθεί σε λίγους ανθρώπους, και κατά συνέπεια υπήρξε υποστήριξη και από επαγγελματικά στελέχη. Ωστόσο, η βασική δύναμη της Autonomia EXPO ήταν οι άμισθοι εθελοντές και η εθελοντική συνεισφορά που μαζί με την τεχνολογία έκαναν αυτό το αποτέλεσμα. Γιατί στην Autonomia EXPO χρησιμοποιήθηκε πολύ τεχνολογία.
Οι σκοπιμότητες είναι οι αυτονόητες:
Η αλήθεια είναι πως δεν υπήρξε εμπορική σκοπιμότητα στην επιλογή αυτών των φωτογραφιών. Το περιοδικό ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ δεν κινείται με τέτοιους όρους. Δεν το έχει κάνει ποτέ στο παρελθόν και δεν το κάνει ούτε τώρα. Η επιλογή των φωτογραφιών έγινε από φωτογραφίες από κάποια καλά στιγμιότυπα στην Autonomia EXPO και οι περισσότερες τραβήχτηκαν στην είσοδο, όπου ήταν και το «περίπτερο» του ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ και οι άνθρωποι του ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ με τις φωτογραφικές τους μηχανές.
Το ΑΤ δεν πάσχει από τοπικισμό:
Δεν υπήρξε καμία πρόθεση να υποστηριχθούν οι επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης, όπως ακούστηκε. Άλλωστε, γιατί να γίνει κάτι τέτοιο; Το ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ έχει συνδρομητές σε όλη την Ελλάδα και στην Κύπρο. Δεν «πάσχει» από σύνδρομα τοπικισμού ούτε από συμπλέγματα μετριότητας. Ο τοπικισμός δεν κάνει για το ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ και τους ανθρώπους του.
Το ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ έβλεπε, βλέπει και θα βλέπει πάντα ψηλά, πολύ ψηλά!
Η Autonomia EXPO είναι ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ:
Το γεγονός ότι αρκετές φωτογραφίες βγήκαν στην είσοδο, εμπρός από το «περίπτερο» του ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ, ήταν απλώς σύμπτωση και δεν είχε καμία πρόθεση για αυτοδιαφήμιση.
Αυτό συνέβη γιατί στην είσοδο βρίσκονταν όλοι οι άνθρωποι του ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ μαζί με τις φωτογραφικές τους μηχανές, επειδή εκεί έπρεπε να υποδέχονται τον κόσμο.
Έτσι, μέσα στο τριήμερο που διήρκεσε η Autonomia EXPO τραβήχτηκαν πολλές φωτογραφίες από την είσοδο. Δεν μπορέσαμε να βρούμε τίποτα επιλήψιμο σε αυτό.
Να θυμίσουμε πως στην Ελλάδα γίνονται πολλές εκθέσεις για την υγεία, την αναπηρία και την αποκατάσταση. Μόνο το ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ όμως τόλμησε να κάνει την Autonomia EXPO και να οργανώσει μια τόσο εντυπωσιακή διαφημιστική καμπάνια που καμία εμπορική επιχείρηση δεν μπόρεσε να πραγματοποιήσει στο παρελθόν.
Πρώτο το ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ απέδειξε πως δεν ενδιαφέρεται για το εμπορικό μέρος και πως επενδύει ό,τι χρήματα προκύπτουν από τα υποστηρικτικά του προγράμματα απευθείας στην υποστήριξη και στην ανάπτυξη της υποστήριξης.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ:
Εδώ θα χρειαστεί να πούμε ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ σε όλους αυτούς που βοήθησαν για την επιτυχία της Autonomia EXPO, γιατί πραγματικά ήταν μια πολύ μεγάλη διοργάνωση – ίσως η μεγαλύτερη διοργάνωση που έγινε ποτέ στην Ελλάδα στην κοινότητα των ανθρώπων με αναπηρίες.
Για την επιτυχία της Autonomia EXPO βοήθησαν πολλοί, όχι τόσο υλικά, όσο ηθικά: η Autonomia EXPO υποστηρίχθηκε ηθικά από τις χιλιάδες των επισκεπτών, από τους εκθέτες, και από πάρα, πάρα πολύ κόσμο γύρω και έξω από αυτούς.
Η επόμενη Autonomia EXPO στις 16, 17 και 18 Μαΐου 2008:
Η επόμενη Autonomia EXPO ετοιμάζεται, και θα γίνει πάλι στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, στις 16, 17 και 18 Μαΐου του 2008, με την ευχή να μην αντιμετωπίσουμε πάλι τα προβλήματα που είχαμε στην Autonomia EXPO του 2007.
Από την άποψη της διοργάνωσης θα γίνουν πάλι πολλά. Από την άποψη του περιεχομένου ευχόμαστε πως οι επιχειρήσεις αυτή τη φορά θα παρουσιάσουν ακόμη πιο καινοτόμα προϊόντα που θα είναι χρήσιμα για τους καταναλωτές με αναπηρίες.
Το σεμιναριακό και συνεδριακό μέρος:
Το πλέον βέβαιο είναι πως το σεμιναριακό και το συνεδριακό μέρος της Autonomia EXPO του 2008 δεν θα έχει καμία σχέση με την Autonomia EXPO του 2007. Θα είναι πολύ πιο εντυπωσιακό και πάνω από όλα πολύ πιο υποστηρικτικό.
Θα εκπλαγείτε:
Ένα πράγμα μόνο μπορεί να υποσχεθεί το ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ: Θα σας εκπλήξει με τις καινοτομίες που προγραμματίζει να εμφανίσει τόσο στο περιοδικό και στο http://www.disabled.gr/, όσο και στην Autonomia EXPO!