Λαυρέντιος Γ. Δελλασούδας: Ομότιμος Καθηγητής Ειδικής Παιδαγωγικής τού Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα

Ο Λαυρέντιος Γ. Δελλασούδας είναι Ομότιμος Καθηγητής Ειδικής Παιδαγωγικής τού Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ).
Εδώ θα βρείτε το ανανεωμένο σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα και το συγγραφικό του έργο.

1. Σπουδές, επιστημονικό και διοικητικό έργο, προϋπηρεσία, διακρίσεις

Λαυρέντιος Γ. Δελλασούδας

  • Τελείωσε το 1ο Γυμνάσιο Αρρένων Πάτρας
  • Έχει σπουδάσει Θεολογία, Φιλολογία, Στατιστική, «Μεθόδους και Εφαρμογάς Προγραμματισμού» και Επαγγελματικό Προσανατολισμό.
  • Έχει επιμορφωθεί και εξειδικευθεί [στο εσωτερικό και το εξωτερικό (υπότροφος τού Συμβουλίου τής Ευρώπης)] στην Επαγγελματική Κατάρτιση, τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό, την Ειδική Αγωγή και τη Μεθοδολογία Επιστημονικής Έρευνας (ερευνητικός σχεδιασμός, διεξαγωγή ερευνών, στάθμιση κριτηρίων κ.λπ.).
  • Υπηρέτησε ως μέλος ΔΕΠ τής Φιλοσοφικής Σχολής τού ΕΚΠΑ (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών).
  • Διετέλεσε: Πρόεδρος τού Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας (ΦΠΨ) τής Φιλοσοφικής Σχολής, Διευθυντής τού Κέντρου Σχολικής, Επαγγελματικής & Κοινωνικής Ένταξης Ατόμων με Αναπηρία (ΚΕΣΕΚΕ, http://keseke.ppp.uoa.gr) του ιδίου Τμήματος και Πρόεδρος τού Συλλόγου ΔΕΠ τής Φιλοσοφικής Σχολής.
  • Υπηρέτησε (1981-1990) ως ειδικός επιστήμονας στο Υπουργείο Υγείας & Πρόνοιας (Διεύθυνση Σχέσεων με τις Ευρωπαϊκές Κοινότητες), για θέματα Επαγγελματικού Προσανατολισμού Ατόμων με Αναπηρία ή -όπως ο ίδιος προτείνει- Προσώπων με Αναπηρία.
  • Εκπροσώπησε τη χώρα μας ή μετείχε σε επιτροπές, ομάδες ανταλλαγής εμπειριών και προγράμματα τής Ε.Ε. για θέματα Προσώπων με Αναπηρία ή αλλοδαπών μαθητών.
  • Συνέβαλε στην αξιοποίηση κοινοτικών κονδυλίων από το Ε.Κ.Τ. (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και στην προσαρμογή σχετικών εθνικών ρυθμίσεων.
  • Συνέβαλε στην αξιοποίηση κοινοτικών κονδυλίων από το Ε.Κ.Τ. και στην προσαρμογή σχετικών εθνικών ρυθμίσεων.
  • Υπήρξε ιδρυτής και διευθυντής τής αναγνωρισμένης από το ΥΠΕΠΘ Τεχνικής και Επαγγελματικής Σχολής «ΙΚΤΙΝΟΣ».
  • Έχει υπηρετήσει στη δημόσια και ιδιωτική γενική και τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση.
  • Είναι μέλος ελληνικών και διεθνών επιστημονικών και άλλων οργανώσεων [Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων, Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος (στις οποίες διετέλεσε και μέλος των Δ.Σ.), Σώμα Ομοτίμων Καθηγητών, ARFIE (Association de Recherche et de Formation sur l’Insertion en Europe), ΕΛΕΣΥΠ (Ελληνική Εταιρεία Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού), ΕΜΕ (Ελληνική Μαθηματική Εταιρία), Φιλολογικός Σύλλογος «Παρνασσός», Ελληνογαλλικός Σύνδεσμος, Παγχιακή Εταιρεία για τη Διαφύλαξη της Πολιτιστικής Κληρονομιάς, Σωματείο «Φίλοι του Δρομοκαϊτείου Θεραπευτηρίου»].
  • Έχει διατελέσει Πρόεδρος Κληροδοτημάτων.
  • Έχει λάβει τιμητικές διακρίσεις από διεθνείς οργανώσεις [ROTARY- INTERNATIONAL-CLUB DE PARIS- SUD EST, COFACE (Confédération des Organisations Familiales de l’Union Européenne)-EURAMIS (Programme Européen pour l’Accueil et la Meilleure Insertion Social des jeunes handicapés), EUROCLASSICA (Fédération européenne des associations de professeurs de langues et de civilisations classiques)], την Εκκλησία (Ι.Σ. Εκκλησίας τής Ελλάδος, Ι.Μ. Πειραιώς), την Τοπική Αυτοδιοίκηση (επίτιμος δημότης Χίου, Οινουσσών, Ομηρούπολης, Αμανής, Καρδαμύλων), καθώς και από άλλους φορείς [ΕΠΑΛΞΕΙΣ, ΣΑΦΕ (Σύνδεσμος Αποφοίτων Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας) κ.ά.].
  • Στο πλαίσιο τού κοινωνικού έργου του διετέλεσε (επί 10ετία περίπου) παραγωγός και παρουσιαστής (Ρ.Σ. Πειραϊκής Εκκλησίας) ραδιοφωνικών εκπομπών με πρακτικό χαρακτήρα, κυρίως για θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού.
  • Έχει λάβει μέρος -με ανακοινώσεις, εισηγήσεις, παρουσιάσεις, συντονισμό, απλή συμμετοχή ή ως διοργανωτής- σε επιστημονικά συνέδρια και άλλες ανάλογες εκδηλώσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
  • Αρθρογραφεί στην επίσημη εφημερίδα τού ΕΚΠΑ: «Το Καποδιστριακό» (http://www.kapodistriako.uoa.gr), καθώς και σε άλλα έντυπα για θέματα εκπαίδευσης, επαγγελματικής κατάρτισης και αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, για το ζήτημα των δημόσιων και ιδιωτικών πανεπιστημίων, για τον αθλητισμό των Προσώπων με Αναπηρία κ.ά.
  • Διετέλεσε/διατελεί μέλος Εισηγητικών Επιτροπών και Επιτροπών Αξιολόγησης [υποψηφίων μελών ΔΕΠ, υποτρόφων ΙΚΥ, προγραμμάτων ΕΠΕΑΚ, Σχολικών Συμβούλων και Διευθυντών Εκπαίδευσης (Κεντρικής Επιτροπής διενέργειας Διαγωνισμού), ΔΟΑΤΑΠ (ΔΙΚΑΤΣΑ), αναμόρφωσης προγραμμάτων υποτροφιών], Εφορίας ΦΕΕΜΠ κ.ά.

2. Διδακτικό και ερευνητικό έργο

Δίδαξε ή διδάσκει στο ΕΚΠΑ (σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο) καθώς και σε άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα/προγράμματα: Γενική και Ειδική Παιδαγωγική, Διδακτική καθώς και Σχολικό και Επαγγελματικό Προσανατολισμό μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, Παιδαγωγική Ψυχολογία και Μεθοδολογία Επιστημονικής Έρευνας.

Οι έρευνες που πραγματοποιεί καθώς και οι προπτυχιακές και διπλωματικές εργασίες και οι διδακτορικές διατριβές που εποπτεύει επικεντρώνονται αφενός μεν στη σχολική, επαγγελματική, οικονομική και κοινωνική ένταξη των Προσώπων με Αναπηρία και των αλλοδαπών μαθητών -με αξιοποίηση του ρόλου των βασικών παραγόντων της αγωγής και κύρια χαρακτηριστικά τη συμπληρωματικότητα (όχι ισότητα), τη λειτουργικότητα και την ποιότητα ζωής- και αφετέρου στην εξελικτική πορεία των μαθητών που αρχίζουν νωρίς τον σχολικό τους βίο (πεντέμισι ετών), ενώ ένα σημαντικό μέρος τού όλου ερευνητικού έργου του αφορά στη στάθμιση κριτηρίων και στη διεξαγωγή στατιστικών ερευνών για τα παραπάνω θέματα.

Ιδιαίτερα Επιτεύγματα: Έρευνες και προτάσεις για την αναβάθμιση τής Ειδικής Επαγγελματικής Κατάρτισης, τη θέση και την εκπαίδευση τού αλλοδαπού μαθητικού πληθυσμού στη χώρα μας (συνεργασία με ομότιμο καθηγητή Θεόδωρο Παπακωνσταντίνου), το έργο τής Εκκλησίας για τις Ευπαθείς Κοινωνικές Ομάδες -κυρίως τα ΠΜΑ-, τη σημασία τού αθλητισμού των ΠΜΑ και την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών.

Στο πλαίσιο τής τελευταίας δράσης του εντάσσεται και η επί προεδρίας του αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος τής Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας στο Τμήμα ΦΠΨ.

3. Συγγραφικό έργο

Το κυρίως συγγραφικό του έργο αποτελεί μία προσπάθεια ολοκληρωμένης αντιμετώπισης τής ποιότητας ζωής των προσώπων με αναπηρία και αναφέρεται στις ενέργειες που αρχίζουν από την πρόληψη και φθάνουν στα ζητήματα τής ώριμης ηλικίας. Σε όλα τα έργα του, τόσο σ΄ αυτά που αφορούν στις Ειδικές Κοινωνικές Ομάδες, γενικότερα, όσο και σ΄ αυτά που αναφέρονται, ειδικά, στα Άτομα με Αναπηρία ή -κατά την πρότασή του- Πρόσωπα με Αναπηρία, περιγράφονται σύγχρονες θεωρητικές προσεγγίσεις και εφαρμοσμένες πρακτικές για την ποιοτική σχολική, επαγγελματική, οικονομική και κοινωνική ένταξη και ενσωμάτωση των προσώπων αυτών.

Από το συνολικό έργο του, αυτό που αφορά στα Πρόσωπα με Αναπηρία και, γενικά, τις Κοινωνικά Ευπαθείς Ομάδες είναι κυρίως το εξής:

  1. Επαγγελματικές μονογραφίες και σταθμίσεις βαθμολογιών κριτηρίων (tests) πoυ πραγματοποιήθηκαν τo 1973 για λογαριασμό τoυ ΟΑΕΔ, στο πλαίσιο τής εκπαίδευσής τoυ ως Συμβούλου Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
  2. Συμμετoχή στη δημoσιευμέvη έρευvα τoύ καθηγητή Αvτ. Δαvασσή-Αφεντάκη: “Εξωσχολικοί παράγovτες και σχολική επίδoση τωv μαθητώv Μέσης Εκπαίδευσης”, τόμoι Α’ και Β’, Αθήvα 1988.
  3. Στάθμιση τού κριτηρίου τού Raven “Standard progressive matrices”, η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο τής έρευνας με ά. ά. 2. Οι σχετικές κλίμακες, που δημιουργήθηκαν για τους μαθητές των δύο τελευταίων τάξεων τής Β/βάθμιας εκπαίδευσης (ανά μία για κάθε τάξη και φύλο), στηρίχθηκαν σε δείγμα 2.733 μαθητών των αντίστοιχων τάξεων.
  4. “Le cheminement de l’orientation professionnelle des personnes handicapées. Une expérience faite dans le milieu suisse”, Athènes 1991. (σ. 35)
  5. Δελλασούδας, Λ. (1991). Κοινοτική κοινωνική πολιτική και ειδική επαγγελματική κατάρτιση. Προτάσεις ενόψει τού 1992, Αθήνα: Βιβλιοθ. Σ. Ν. Σαριπόλου. (σ. 175)
  6. Δελλασούδας, Λ. (1991). Η πορεία τού επαγγελματικού προσανατολισμού των Α.Μ.Α. Μια εμπειρία από τον ελβετικό χώρο. Στο ανθολόγιο ΧΑΡΙΣ: Αφιέρωμα στον Καθηγητή Ν. Μελανίτη, Αθήνα: Πανεπιστήμιο Αθηνών, σ. 343-360.
  7. Δελλασούδας, Λ. (1992). Η ειδική επαγγελματική κατάρτιση. Σειρά αυτοτελών δημοσιευμάτων περιοδικού ΠΑΡΟΥΣΙΑ, Αθήνα: Πανεπιστήμιο Αθηνών. (σ. 255)
  8. “Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα τής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και προτάσεις για την εφαρμογή της στην Ελλάδα”. Εισήγηση στο Ευρωπαϊκό Συμπόσιο, το οποίο διοργάνωσε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο με θέμα: “Η ανοικτή και εξ αποστάσεως μάθηση ως εργαλείο για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και την εκπαίδευση των μαθητών: πρόκληση για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα” (Αθήνα 21-23 Ιουνίου 1995), έκδ. Πρακτικών 1996, σ. 77-85.
  9. “Quality of life for disabled people. A proposal for a measuring model”. Εισήγηση στο “2nd European Conference on Quality of Life for People with Special Needs: Good Practices”, που πραγματοποιήθηκε στη Φινλανδία (Porvoo 22-26 Νοεμβρίου 1995). (σ. 10)
  10. Δελλασούδας, Λ. (1997). Εκκλησία και κοινωνική ένταξη ατόμων με ειδικές ανάγκες. Έρευνα για την υπάρχουσα δράση και τις προτάσεις ανάπτυξής της, Αθήνα: Πανεπιστήμιο Αθηνών. (σ. 167)
  11. Δελλασούδας, Λ. (Επιμ.) (1999). Εκκλησία και άτομα με ειδικές ανάγκες. Πρακτικά Α’ εκδήλωσης (Μάιος 1994) τού ερευνητικού προγράμματος «Θρησκευτική Αγωγή και Κοινωνική Ένταξη ΑΜΕΑ», Αθήνα: Αποστολική Διακονία τής Εκκλησίας τής Ελλάδος.
  12. Δελλασούδας, Λ. (2001). Σχολικός και επαγγελματικός προσανατολισμός ατόμων με ειδικές ανάγκες. Πρακτικές εφαρμογές στην Ελβετία και τη Γαλλία, Αθήνα: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. [τόμ. Α’ (σ. 264), τόμ. Β’ (σ. 139), τόμ. Γ’ (σ. 97)]
  13. Dellassoudas, L. G. (2000). Church and social integration of disabled people. The Greek Orthodox Theological Review, 45 (1-4), σ. 597-627.
  14. Dellassoudas, L. G. (2001). Church and social integration of disabled people. Major Research Paper in Panorama, International Journal of Comparative Religious Education and Values, 13 (1), Germany, σ. 109-133.
  15. Δελλασούδας, Λ. (2005). Φιλανθρωπική και πνευματική διακονία τής Εκκλησίας και κοινωνική ένταξη ατόμων με ειδικές ανάγκες. Αποτελέσματα έρευνας για τη δράση των ορθόδοξων χριστιανικών εκκλησιών, Αθήνα: Πανεπιστήμιο Αθηνών. (σ. 199)
  16. Δελλασούδας, Λ. (2005). Εισαγωγή στην Ειδική Παιδαγωγική, τόμ. Α’, Σχολική ένταξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, Αθήνα: έκδ. τού ιδίου. (σ. 515). ISBN 960 – 630 – 385 – 3 (β’ έκδοση βελτιωμένη και συμπληρωμένη) (επιλέξτε ΕΔΩ για να διαβάσετε τα περιεχόμενα του τόμου Α’)
  17. Δελλασούδας, Λ. (2005). Εισαγωγή στην Ειδική Παιδαγωγική, τόμ. Β’, Διδακτική μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, Αθήνα: έκδ. τού ιδίου. (σ. 419). ISBN 978 – 960 – 630 – 603 – 7 (επιλέξτε ΕΔΩ για να διαβάσετε τα περιεχόμενα του τόμου Β’)
  18. Δελλασούδας, Λ. (2004). Εισαγωγή στην Ειδική Παιδαγωγική, τόμ. Γ’, Σχολικός και επαγγελματικός προσανατολισμός ατόμων με αναπηρία, Αθήνα: έκδ. τού ιδίου. (σ. 347). ISBN 960 – 8028 – 20 – 5 (επιλέξτε ΕΔΩ για να διαβάσετε τα περιεχόμενα του τόμου Γ’)
  19. Δελλασούδας, Λ. (2006). Εισαγωγή στην Ειδική Παιδαγωγική, τόμ. Δ’, Ποιότητα ζωής ατόμων με αναπηρία: Δείκτης κοινωνικής ένταξης και ενσωμάτωσης, Αθήνα: έκδ. τού ιδίου. (σ. 538). ISBN 960 – 631 – 159 – 7 (επιλέξτε ΕΔΩ για να διαβάσετε τα περιεχόμενα του τόμου Δ’)
  20. Έργα του, τα οποία αφορούν στον αλλοδαπό μαθητικό πληθυσμό και τους μαθητές που αρχίζουν τον σχολικό τους βίο πεντέμισι ετών, είναι κυρίως τα εξής:

  21. Παπακωνσταντίνου, Θ. & Δελλασούδας, Λ. (Επιμ.) (1994). Η διδασκαλία τής ελληνικής γλώσσας σε αλλοδαπούς μαθητές. Ειδική αναφορά σε μαθητές από την Αλβανία, Αθήνα: Ο.Ε.Δ.Β. (σ. 224)
  22. Παπακωνσταντίνου, Θ. & Δελλασούδας, Λ. (Επιμ.) (1994). Η διδασκαλία τής ελληνικής γλώσσας σε μαθητές που κατάγονται από τον Πόντο, Αθήνα: Ο.Ε.Δ.Β. (σ. 267)
  23. Παπακωνσταντίνου, Θ. & Δελλασούδας, Λ. (1994). «Η προβληματική τής εκπαίδευσης των αλλοδαπών μαθητών στη χώρα μας. Πρόταση αντιμετώπισης τού προβλήματος» (σ.13). Εισήγηση στο Ζ’ Διεθνές Συνέδριο: “Παιδαγωγική Επιστήμη στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Τάσεις και προοπτικές” (διοργάνωση Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος-Πανεπιστήμιο Κρήτης). Έκδ. Πρακτικών Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 1997, σ. 384-396.
  24. Παπακωνσταντίνου, Θ. & Δελλασούδας, Λ. (2000) «Η εκπαίδευση των αλλοδαπών στην Ελλάδα. Αποτελέσματα έρευνας». Έκδοση της Διαπολιτισμικής Αγωγής: Σειρά θεωρητικών μελετών και πρακτικών εφαρμογών. Επιμέλεια Καθηγητού Γ. Π. Μάρκου. Αθήνα: Πανεπιστήμιο Αθηνών – Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής. (σ. 414)
  25. Δανασσής-Αφεντάκης, Α. & Δελλασούδας, Λ. (2004). Εφαρμογές μεθοδολογίας επιστημονικής έρευνας. Παράδειγμα: Ηλικία και σχολική επίδοση, Αθήνα: Γκέλμπεσης. (σ. 425). ISBN: 960 – 8028 – 06 – X

Η αρθρογραφία του στην εφημερίδα τού ΕΚΠΑ «Το Καποδιστριακό» (http://www.kapodistriako.uoa.gr) αφορά κυρίως σε θέματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (εκπαίδευση εκπαιδευτικών, αξιολόγηση, εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ κ.ά. Βλ. φύλλα: 30, 36, 71, 105, 107, 110-111, 112, 172), ενώ στο φύλλο 132 περιλαμβάνεται άρθρο για την «Παραολυμπιάδα» και το μήνυμα του αθλητισμού των Προσώπων με Αναπηρία.

Στοιχεία Επικοινωνίας κ. Δελλασούδα

Κοραή 55, Νέα Σμύρνη 17122, Αθήνα, τηλ: 2109319597, Fax: 2109319598
E-mail: lavdellas@ppp.uoa.gr

Διάθεση βιβλίων

Τα με α.α. 16-και 19 βιβλία του κ. Δελλασούδα διατίθενται σε περιορισμένα αντίτυπα στα γραφεία του ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ (Αθήνα & Θεσσαλονίκη).
Διευκρινίζεται πως το ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ δεν μεσολαβεί με κανέναν τρόπο οικονομικά στην αγορά ή/και πώληση των ανωτέρω έργων, και έχει αναλάβει μόνο τη δωρεάν διάθεσή τους προς τους ενδιαφερόμενους.
Για τη δωρεάν διάθεσή τους μέσω του ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ, μπορείτε να επικοινωνείτε στα τηλέφωνα 2310-XXXXXX (Θεσσαλονίκη), 210-XXXXXXX/210-XXXXXXX (Αθήνα) ή μέσω email στο info@disabled.gr.

Για την αγορά των βιβλίων από το εμπόριο, μπορείτε να ενημερωθείτε μέσω της ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ (www.biblionet.gr).

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Τα «Επτά πρόσωπα της κώφωσης»

Το νέο βιβλίο της Σοφίας Κολοτούρου, «Τα επτά πρόσωπα της κώφωσης», περιλαμβάνει 7 ιστορίες-διαλέξεις ενός φανταστικού συνεδρίου (που τοποθετούνται χρονικά στο έτος 2030) και μας φέρνουν εγγύτερα στον …

The top 10 books about disability

Great books take us where we haven't been, illuminate dark corners and leave our own familiar world subtly changed, as if its axis has been marginally tilted. But despite literature's fervour to …

Το «Αυτονομία» διαβάζει…αγγλικά καρτούν!

Αυτή τη φορά διαβάζουμε παιδικά βιβλία στα αγγλικά! Η βρετανίδα Hannah Ensor είναι καρτουνίστας που γράφει και εικονογραφεί με πολύ χιούμορ και φαντασία παιδικά βιβλία σχετικά με τη ζωή «πάνω στις …

«Η Ασυμβίβαστη» (της Πηνελόπης Εμμανουήλ) & «Το ζωντανό ρομπότ» (της Ναννίνας Σακκά-Νικολακοπούλου)

«Η Ασυμβίβαστη» Συγγραφέας: Πηνελόπη Εμμανουήλ Εκδότης: Αρσενίδης (2010), σελ. 168 Τον Οκτώβριο του 2010 πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση του βιβλίου «Η Ασυμβίβαστη», του πρώτου μυθιστορήματος της …

«Με τα Μάτια της Ψυχής» (του Παναγιώτη Σκούρτη)

Η παρουσίαση των διηγημάτων του Παναγιώτη Σκούρτη στο βιβλίο του με τίτλο «Με τα Μάτια της Ψυχής» πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Απρίλιο, στο Ινστιτούτο Θερβάντες, στην Αθήνα. Πρόκειται για την πρώτη …

«Ο δέκατος τρίτος μήνας. Τέσσερις ιστορίες απ/εγκλεισμού» (της Μίρκας Στρατικοπούλου)

Στο πρώτο της βιβλίο, η Μίρκα Στρατικοπούλου, γράφει εμπνευσμένη από την επιρροή που είχαν πάνω της μέσα στα χρόνια, φαινομενικά ετερόκλητες ιδέες, με κοινές ωστόσο θεματολογίες, οδηγώντας τη σε …

«Αυτισμός – Το βιβλίο της οικογένειας: Τετράδιο ασκήσεων» (της Κατερίνας Μανουσάκη)

Το βιβλίο «Αυτισμός - Το βιβλίο της οικογένειας: Τετράδιο ασκήσεων» γράφτηκε από την Κατερίνα Μανουσάκη, μητέρα ενός παιδιού με αυτισμό και εμπεριέχει τη γνώση που απέκτησε μεγαλώνοντας ένα παιδί με …

«Τα ταξίδια μου» (του Άρη Ταστάνη)

Στις 4 Μαρτίου έγινε η παρουσίαση του νέου βιβλίου του ποιητή Άρη Ταστάνη, «Τα ταξίδια μου», στο Δημοτικό Θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης» του Δήμου Αργυρούπολης-Ελληνικού. Για τη ζωή και τους κοινωνικούς …

«Ο Μικρός Πρίγκηπας – Ένα κείμενο για όλους»

«Ο Μικρός Πρίγκηπας - Ένα κείμενο για όλους» είναι μια πρωτοποριακή προσέγγιση του κλασσικού έργου για την ελληνική ειδική εκπαίδευση και απευθύνεται σε παιδιά και ενήλικες που αντιμετωπίζουν …