Ένα μακροχρόνιο αίτημα των σωματείων Ατόμων με Προβλήματα Όρασης, ικανοποιείται από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), με την εγκατάσταση συστήματος ηχητικής προειδοποίησης των επιβατών πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από κάθε στάση.
Η ηχητική προειδοποίηση αποτελεί προέκταση της εφαρμογής της τηλεματικής, μέσω δορυφόρου, που ήδη λειτουργεί σε όλα τα λεωφορεία του Οργανισμού και σύμφωνα με δηλώσεις του Γενικού Διευθυντή του ΟΑΣΘ Ιωάννη Τσούφη στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, θα γίνεται στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα.
“Η τεχνολογία δίνει τη δυνατότητα να γίνεται και σε άλλες γλώσσες αλλά κάτι τέτοιο θα ήταν εξαιρετικά χρονοβόρο και όχι τόσο λειτουργικό. Από τα μεγάφωνα των λεωφορείων θα ανακοινώνεται η επόμενη στάση κατά την αναχώρηση, θα γίνεται υπενθύμιση στη μέση της διαδρομής και τέλος κατά την άφιξη στη συγκεκριμένη στάση”, διευκρίνισε ο κ. Τσούφης.
Το ηχητικό σύστημα θα ξεκινήσει να τοποθετείται στα λεωφορεία, στις αρχές Ιανουαρίου και μέχρι τις 31.7.2007 θα έχει εγκατασταθεί σε όλα τα αστικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ. Το κόστος της συγκεκριμένης εφαρμογής υπολογίζεται σε 192.000 ευρώ, καθώς ήδη υπάρχει υποδομή τηλεματικής στα λεωφορεία, που προειδοποιεί τον οδηγό για τη διαδρομή και τις στάσεις.
“Μένει μόνο να διασυνδεθούν οι συσκευές GPS με το ηχητικό σύστημα, ώστε το σήμα που δίνει ο δορυφόρος να μεταδίδεται και με ηχητικό τρόπο” σημείωσε ο κ. Τσούφης.
Παράλληλα, ο ΟΑΣΘ αναμένει την κύρωση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο, για την εφαρμογή συστήματος και οπτικής ανακοίνωσης, με την τοποθέτηση ηλεκτρονικής πινακίδας δίπλα στις θύρες του λεωφορείου. Ένα πρόγραμμα, που το κόστος του- περίπου δύο εκατομμύρια ευρώ- θα καλυφθεί από το Γ’ ΚΠΣ και θα εξυπηρετεί ιδιαίτερα τους κωφάλαλους επιβάτες.
Με το πρόγραμμα “έξυπνο λεωφορείο”, το οποίο “τρέχει” ο ΟΑΣΘ, τα κεντρικά είναι σε θέση να γνωρίζουν, με την χρήση της τηλεματικής, εκτός από το σημείο όπου βρίσκεται κάθε στιγμή το λεωφορείο, την ταχύτητα με την οποία κινείται, την ταχύτητα με την οποία θα πρέπει να κινηθεί για να βρίσκεται σε συγκεκριμένο σημείο, πόσοι επιβάτες ανέβηκαν και πόσοι ακύρωσαν εισιτήριο, πόσοι χρησιμοποιούν κάρτες διαρκείας, ενώ από την αρχή του επόμενου χρόνου θα έχει τη δυνατότητα να γνωρίζει ακόμη και το κόστος των καυσίμων που καταναλώνει κάθε λεωφορείο για ολόκληρη τη διαδρομή ή για τμήματα των δρομολογίων κ.α.
ΕΘΝΟΣ 4-9-2006