ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ (ΦΕΚ 1705/Β’/25.8.2008): Μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας

ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΜΕΟ/οικ./6154/στ-ζ/1800/Φ.911/2008 – ΦΕΚ 1705/Β’/25.8.2008
Μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας.

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ – ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ -ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Έχοντας υπόψη:

1. Το π.δ. 69/1988 «Περί Οργανισμού της Κεντρικής Υπηρεσίας Γ.Γ.Δ.Ε.» όπως αυτό τροποποιήθηκε με το π.δ. 340/1990 «Περί Συστάσεως Γεν. Δ/νσεων», το π.δ. 293/1991 «Περί Συστάσεως Οργανικής Μονάδας στη Γ.Γ.Δ.Ε.» και το π.δ. 167/1992 «Περί τροποποιήσεως του Οργανισμού της Γ.Γ.Δ.Ε.».

2. Τις διατάξεις των παραγράφων 6 και 7 του άρθρου 52 του Κ.Ο.Κ., που κυρώθηκε με το ν. 2696/1999 (ΦΕΚ 57 Α/23.3.1999), «Περί κυρώσεως του Κώδικα Οδικής Κυκλο­φορίας», όπως τροποποιήθηκε με το ν. 3542/2007 (ΦΕΚ 50 Α/2.3.2007) και ισχύει, και με σκοπό την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος, το οποίο επιβάλλει την ανακούφιση του κυκλοφοριακά συμφορημένου κέντρου της Αθήνας, αποφασίζουμε:

  1. Στο κέντρο της Αθήνας που περικλείεται από το δακτύλιο που σχηματίζουν οι λεωφόροι και οδοί: «Αλε­ξάνδρας – Ζαχάρωφ – Μεσογείων-Φειδιππίδου – Μιχαλακοπούλου – Σπύρου Μερκούρη – Βρυάξιδος – Υμηττού -Ηλ. Ηλιού – Α. Φραντζή – Λ. Συγγρού – Χαμοστέρνας – Πει­ραιώς – Ιερά Οδός – Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως -Πλατεία Καραϊσκάκη – Καρόλου – Μάρνη – 28ης Οκτω­βρίου (Πατησίων) – Αλεξάνδρας», από 1 Σεπτεμβρίου 2008 έως και 17 Ιουλίου 2009 για τις ημέρες Δευτέρα έως Πέμπτη και για τις ώρες 07.00 έως 20.00 και για την Παρασκευή για τις 07.00 έως 15.00, επιτρέπεται μόνο η εκ περιτροπής κυκλοφορία των επιβατηγών αυτοκινή­των ιδιωτικής χρήσης και των φορτηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μέχρι 2,2 τόνους, με βάση το τελευταίο ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας τους, ως εξής:

    Τις άρτιες (ζυγές) ημερομηνίες κυκλοφορούν τα επι­βατηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και τα φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με μέγιστο επιτρεπόμε­νο βάρος μέχρι 2,2 τόνους, που ο αριθμός κυκλοφορί­ας τους τελειώνει σε 0, 2, 4, 6 και 8 (δηλαδή σε ζυγό αριθμό) και τις περιττές (μονές) ημερομηνίες κυκλοφο­ρούν τα επιβατηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και τα φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μέχρι 2,2 τόνους, που ο αριθμός κυκλοφορίας τους τελειώνει σε 1, 3, 5, 7 και 9 (δηλαδή σε μονό αριθμό).

    Στις οριακές λεωφόρους και οδούς του δακτυλίου δεν ισχύουν τα παραπάνω μέτρα περιορισμού της κυ­κλοφορίας.

    Τα μέτρα δεν ισχύουν τις επίσημες αργίες, καθώς και τις ημέρες που πραγματοποιούνται 24ώρες απεργίες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

    Εφ’ όσον συντρέχουν ειδικοί λόγοι, τα μέτρα μπορούν να αρθούν με απόφαση του Υπουργείου Εσωτερικών.

  2. Από τους περιορισμούς της προηγούμενης παρα­γράφου εξαιρούνται:

    α. Αυτοκίνητα κρατικά, δημοτικά, Οργανισμών ή επιχει­ρήσεων κοινής ωφέλειας με ειδικούς αριθμούς κυκλοφο­ρίας ή με εμφανή σήματα των Υπηρεσιών αυτών.

    β. Το αυτοκίνητο του επικεφαλής κάθε ξένης αποστο­λής, καθώς και τα αυτοκίνητα των Προξένων, εφ’ όσον αυτοί εκπροσωπούν τη χώρα τους στην Ελλάδα.

    γ. Αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες Ελλήνων του εξω­τερικού και ξένων επισκεπτών της χώρας για τις πρώ­τες σαράντα (40) ημέρες της παραμονής τους στην Ελλάδα.

    Επίσης αυτοκίνητα νοικιασμένα από ξένους επισκέ­πτες της χώρας και Έλληνες μόνιμους κατοίκους του εξωτερικού για το ίδιο χρονικό διάστημα.

    Τα αυτοκίνητα αυτά δύνανται να μεταφέρονται με μέριμνα της επιχείρησης στον τόπο παράδοσης ή πα­ραλαβής (αεροδρόμια, λιμάνια, ξενοδοχεία κ.λπ.) υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρχει στο αυτοκίνητο αντίγραφο του αντίστοιχου μισθωτηρίου συμβολαίου.

    δ. Αυτοκίνητα γιατρών με μόνο επιβάτη τον ίδιο το γιατρό για εξυπηρέτηση επειγόντων περιστατικών.

    ε. Αναπηρικά αυτοκίνητα αναπήρων πολέμου, τα οποία φέρουν ειδικές κρατικές πινακίδες κυκλοφορίας, εφ’ όσον οδηγούνται από τους ίδιους τους ανάπηρους ή τους μεταφέρουν.

    στ. Επιβατηγά αυτοκίνητα, τα οποία είναι ειδικά δι­ασκευασμένα ή αυτόματα για τη μεταφορά πολιτικών αναπήρων εφ’ όσον οδηγούνται από τους ίδιους τους ανάπηρους ή τους μεταφέρουν, με την προϋπόθεση ότι ο ανάπηρος θα είναι εφοδιασμένος με σχετική βεβαίωση των αρμόδιων Διευθύνσεων Πρόνοιας των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, στην οποία θα αναφέρεται ο αριθμός κυκλοφορίας του αυτοκινήτου.

    ζ. Αυτοκίνητα που μεταφέρουν ασθενείς που χρειάζο­νται συχνή θεραπεία (π.χ. νεφροπαθείς, καρκινοπαθείς, άτομα με πολιομυελίτιδα ή άτομα με αναπηρίες), εφ’ όσον μεταφέρουν τα ανωτέρω άτομα, με την προϋπό­θεση ότι οι ασθενείς θα έχουν εφοδιαστεί με σχετική βεβαίωση από τις αντίστοιχες Διευθύνσεις ή τμήματα Πρόνοιας των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων της Χώρας. Η βεβαίωση θα χορηγείται στους ενδιαφερόμενους από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Κοινωνικής Πρόνοιας των Νο­μαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, κατόπιν ανάλογης βεβαίω­σης του Νοσηλευτικού Ιδρύματος στο οποίο υποβάλλε­ται σε θεραπεία ο ασθενής και όπου θα αναγράφεται η διάρκεια και η συχνότητα της απαιτούμενης θεραπείας, και ο αριθμός κυκλοφορίας του αυτοκινήτου. Οι Βεβαι­ώσεις θα χορηγούνται κατά την κρίση του Νομάρχη, μόνο για σοβαρές περιπτώσεις.

    η. Μέχρι εκατόν είκοσι (120) αυτοκίνητα για κάθε ημερήσια εφημερίδα της Αθήνας που ευρίσκεται εντός του δακτυλίου και μέχρι ογδόντα (80) για εκτός, μέχρι είκοσι (20) αυτοκίνητα για κάθε ημερήσια εφημερίδα της Θεσσαλονίκης, μέχρι πέντε (5) αυτοκίνητα για κάθε ημερήσια εφημερίδα του Πειραιά και των επαρχιών, μέχρι πέντε (5) αυτοκίνητα για κάθε αθλητική εφημε­ρίδα. Μέχρι σαράντα (40) αυτοκίνητα των εβδομαδιαί­ων εφημερίδων, μέχρι δέκα πέντε (15) αυτοκίνητα των εβδομαδιαίων ειδησεογραφικών περιοδικών και μέχρι πέντε (5) αυτοκίνητα των εβδομαδιαίων ειδησεογραφι­κών οικονομικών περιοδικών, για την κάλυψη εκτάκτων αναγκών πληροφόρησης ύστερα από έγγραφο του Διευ­θυντή των ανωτέρω εφημερίδων και περιοδικών. Μέχρι πενήντα (50) αυτοκίνητα για το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ και ΠΟΕΣΥ ύστερα από έγγραφο του Προ­έδρου τους.

    θ. Λεωφορεία γενικά και σχολικά αυτοκίνητα.

    ι. Αυτοκίνητα μεταφοράς φαρμάκων, ή αγγειοκαρδιοχειρουργικών υλικών, ή υλικών οστεοσυνθέσεως, ή ανταλλακτικών τεχνητών νεφρών, ή βιολογικών υγρών ασθενών, με μόνιμα εμφανή σήματα της επιχείρησης και εφ’ όσον μεταφέρουν τα πιο πάνω υλικά. Η παραπάνω χρήση πρέπει να αποδεικνύεται από σχετική ένδειξη στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματος.

    ια. Δύο (2) αυτοκίνητα για κάθε αεροπορική εταιρεία, η ύπαρξη της οποίας θα αποδεικνύεται από σχετική κατάσταση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

    ιβ. Μέχρι δέκα (10) αυτοκίνητα του Πρακτορείου Εφη­μερίδων και Περιοδικών «ΑΡΓΟΣ Α.Ε.», μέχρι δέκα (10) αυ­τοκίνητα του Πρακτορείου Εφημερίδων και Περιοδικών, «ΕΥΡΩΠΗ Α.Ε. πρακτορεύσεως και διανομής ημερήσιου και περιοδικού τύπου», μέχρι δέκα (10) αυτοκίνητα του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων και μέχρι πέντε (5) αυτοκίνητα του Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων.

    ιγ. Μέχρι δέκα πέντε (15) αυτοκίνητα για την Εθνική Τράπεζα, μέχρι δέκα (10) αυτοκίνητα για κάθε άλλη Τρά­πεζα και μέχρι τέσσερα (4) αυτοκίνητα για την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών.

    ιδ. Μέχρι τριακόσια (300) αυτοκίνητα για το πρώτο πολιτικό κόμμα, μέχρι διακόσια (200) για το δεύτερο, μέχρι εξήντα (60) για το τρίτο, μέχρι πενήντα (50) για το τέταρτο, μέχρι σαράντα (40) για το πέμπτο, μέχρι τριάντα (30) για το έκτο και μέχρι πέντε (5) για τα υπόλοιπα ανάλογα με τη δύναμή τους κατά τις τελευ­ταίες εκλογές. Μέχρι πέντε (5) αυτοκίνητα για κάθε Βουλευτή ή Ευρωβουλευτή, μέχρι τρία (3) για κάθε τέως βουλευτή που δεν εξελέγη στις τελευταίες εκλογές, μέχρι τριάντα πέντε (35) για τις ανάγκες των γραφείων Υπουργών και Υφυπουργών, και μέχρι είκοσι (20) για τις ανάγκες των γραφείων Γενικών Γραμματέων και Ειδικών Γραμματέων.

    Για τις ανάγκες των γραφείων της Βουλής των Ελλή­νων, χορηγείται ανάλογος αριθμός αδειών που καθο­ρίζεται ύστερα από έγγραφο του Προέδρου της. Μέχρι σαράντα (40) αυτοκίνητα για τις ανάγκες των γραφείων της Προεδρίας της Δημοκρατίας.

    ιε. Μέχρι σαράντα (40) αυτοκίνητα για την Ένωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου, εφ’ όσον οδηγούνται από ξένο ανταποκριτή.

    ιστ. Μέχρι πενήντα (50) αυτοκίνητα για την ΝΕΤ, μέχρι πενήντα (50) αυτοκίνητα για την ΕΤ1, μέχρι είκοσι (20) αυτοκίνητα για κάθε ραδιοφωνικό σταθμό και μέχρι σαράντα (40) αυτοκίνητα για κάθε τηλεοπτικό σταθμό που λειτουργεί νόμιμα και εδρεύει εντός του δακτυλίου, μέχρι τριάντα (30) αυτοκίνητα για εκτός και μέχρι τριά­ντα (30) αυτοκίνητα για τη Γ.Γ. Τύπου και Πληροφοριών για την κάλυψη των αναγκών τους.

    ιζ. Μέχρι τρία (3) αυτοκίνητα για την Ένωση Ανταπο­κριτών Ελληνικού Τύπου του Εξωτερικού.

    ιη. Ειδικά αυτοκίνητα χρηματαποστολών, η χρήση των οποίων θα προκύπτει από ένδειξη που θα αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματος.

    ιθ. Μέχρι τριάντα πέντε (35) αυτοκίνητα των φυσιοθε­ραπευτών του Υποκαταστήματος ΙΚΑ Αθήνας για την εκτέλεση υπηρεσίας. Επίσης μέχρι είκοσι (20) αυτοκί­νητα των φυσιοθεραπευτών ελευθέρων επαγγελματιών, που δεν διατηρούν εργαστήριο, ούτε είναι υπάλληλοι Νοσοκομείου ή άλλου Ιδρύματος και προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε κατάκοιτους, εφ’ όσον επιβαίνουν μόνοι στα αυτοκίνητά τους, με βάση πίνακα που θα υποβάλλει στην οικεία τροχαία το Δ.Σ. του Πανελληνίου Συλλόγου Φυσιοθεραπευτών.

    κ. Μέχρι τρία (3) αυτοκίνητα της Γ.Σ.Ε.Ε. και μέχρι δύο (2) αυτοκίνητα του Ε.Κ.Α.

    κα. Από δέκα πέντε (15) αυτοκίνητα για την Εθνική Ένωση Φωτορεπόρτερ Ελλάδος, την Ένωση Νέων Ελ­λήνων Φωτορεπόρτερ, την Ένωση Φωτοειδησεογράφων Ελλάδος και την Πανελλαδική Ένωση Φωτοειδησεογρά­φων, για επαγγελματικές ανάγκες των μελών της, με πίνακες που θα υποβάλλουν στην οικεία τροχαία μόνο τα Δ.Σ. των Ενώσεών τους.

    κβ. Τα εκπαιδευτικά αυτοκίνητα των επαγγελματιών εκπαιδευτών οδηγών αυτοκινήτων που η επαγγελματική τους έδρα βρίσκεται μέσα στα όρια του δακτυλίου της παραγρ. 1 της παρούσας απόφασης, με βάση πίνακα που θα υποβάλλει στην οικεία υπηρεσία τροχαίας κινήσεως το Δ.Σ. του επαγγελματικού τους σωματείου, ο οποίος θα συνοδεύεται από αποδεικτικά στοιχεία της Εφορίας για την έδρα της κάθε επιχείρησης.

    κγ. Τα αυτοκίνητα των μελών του ιπτάμενου προσω­πικού της Ολυμπιακής Αεροπορίας, που κατοικούν μέσα στα όρια του δακτυλίου της παραγρ. 1 της παρούσας, εφ’ όσον οδηγούνται από τους ίδιους με την υπηρεσιακή τους στολή, για διαδρομές μεταξύ της κατοικίας τους και του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος».

    Στα παραπάνω αυτοκίνητα επιτρέπεται να επιβαίνουν και άλλα πρόσωπα, μόνο εφ’ όσον πληρούν τους όρους του προηγούμενου εδαφίου. Η Ολυμπιακή Αεροπορία θα υποβάλλει στην οικεία υπηρεσία τροχαίας κινήσεως ονομαστική κατάσταση του προσωπικού, που δικαιούται να εξαιρεθεί από τα περιοριστικά μέτρα της παρού­σας, με τις αντίστοιχες διευθύνσεις κατοικίας και τους αντίστοιχους αριθμούς κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, ώστε να τους χορηγηθούν τα ειδικά σημειώματα της παραγράφου 3 της παρούσας.

    κδ. Τα αυτοκίνητα των επαγγελματιών μελών των σω­ματείων συντηρητών καυστήρων, εφ’ όσον πραγματοποί­ησαν εισόδημα από το επάγγελμά τους αυτό, δηλωμένο στην Εφορία κατά το προηγούμενο έτος και αποδεδειγ­μένα κινούνται για επαγγελματικούς λόγους.

    κε. Τα αυτοκίνητα των εν ενεργεία δικαστικών, των οποίων η έδρα της εργασίας τους ή η κατοικία τους ευρίσκεται εντός των ορίων του δακτυλίου, και εφ’ όσον οδηγούνται από τους ίδιους.

    κστ. Τα αυτοκίνητα των μονίμων κατοίκων της περι­οχής που περικλείεται από τα όρια του δακτυλίου, εφ’ όσον οι κάτοχοί τους εφοδιαστούν με ειδική κάρτα από το Δήμο Αθηναίων, προσκομίζοντας σχετικό αποδεικτικό ωραρίου εργασίας, για χρονικό διάστημα μιας (1) ώρας πριν την έναρξη της εργασίας και μόνο για την έξοδό τους από την περιοχή του δακτυλίου, και για χρονικό διάστημα δύο (2) ωρών από τη λήξη του ωραρίου τους για την επιστροφή τους στον τόπο κατοικίας τους.
    Τα αυτοκίνητα αυτά για την έξοδό τους από το δακτύλιο και την είσοδό τους σ’ αυτόν θα κινούνται μόνο μέσα σε προκαθορισμένη ζώνη του δακτυλίου, αναλόγως του τό­που κατοικίας του κατόχου, χρησιμοποιώντας τη συντομό­τερη διαδρομή από και προς την κατοικία του ιδιοκτήτη. Οι ζώνες αυτές είναι οι εξής:

    Α Ζώνη: Η περιοχή που περικλείεται από τις λεωφό­ρους και οδούς:

    Λ. Αλεξάνδρας – Ζαχάρωφ – Μεσογείων – Φειδιππίδου Μιχαλακοπούλου – Σπ. Μερκούρη – Ριζάρη – Βασ. Σοφίας -Γεωργίου Α’ – Σταδίου – Αιόλου – 28ης Οκτωβρίου (Πα­τησίων) – Λ. Αλεξάνδρας.

    Β Ζώνη: Η περιοχή που περικλείεται από τις λεωφό­ρους και οδούς:

    28ης Οκτωβρίου – Αιόλου – Σταδίου – Ερμού – Πειραιώς – Ιερά Οδός – Λ. Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως -Πλ. Καραϊσκάκη – Καρόλου – Μάρνη – 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων).

    Γ Ζώνη: Η περιοχή που περικλείεται από τις λεωφό­ρους και οδούς:

    Ερμού – πλατεία Συντάγματος – Λ. Αμαλίας – Λ. Συγ­γρού – Καλλιρρόης – Παναγή Τσαλδάρη – Χαμοστέρνας -Πειραιώς – Ερμού.

    Δ Ζώνη: Η περιοχή που περικλείεται από τις λεωφό­ρους και οδούς:

    Βασ. Σοφίας – Ριζάρη – Σπ. Μερκούρη – Υμηττού – Η. Ηλιού – Α.Φραντζή – Καλλιρρόης – Συγγρού – Λ. Αμαλίας -Βασ. Σοφίας.

    Οι ειδικές αυτές κάρτες αναγράφουν το ονοματεπώ­νυμο του κατόχου, τη δ/νση κατοικίας αυτού και τον αριθμό κυκλοφορίας του αυτοκινήτου, φέρουν δε χρώμα που αντιστοιχεί στη συγκεκριμένη ζώνη κυκλοφορίας.

    κζ. Μέχρι πενήντα (50) αυτοκίνητα που χρησιμοποιεί η «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» Α.Ε. για την επίβλεψη των έργων του «ΜΕΤΡΟ».

    Τυχόν μελλοντικές πρόσθετες ανάγκες για την κατα­σκευή του ΜΕΤΡΟ θα αντιμετωπίζονται με εφαρμογή της παραγρ. 4 του εβδόμου άρθρου του ν. 1955/1991.

    κη. Μέχρι εξήντα τρία (63) Ι.Χ. αυτοκίνητα που χρησι­μοποιούν οι Γενικοί Διευθυντές και οι Υπηρεσίες ΔΜΕΟ, ΔΚΕΟ, Δ9, ΔΚΕΣΟ της Γ.Γ.Δ.Ε. του ΥΠΕΧΩΔΕ (μέχρι πέντε (5) των Γενικών Διευθυντών, μέχρι τριάντα (30) της ΔΜΕΟ, μέχρι οκτώ (8) της ΔΚΕΟ, μέχρι δέκα πέντε (15) της ΔΚΕΣΟ και μέχρι πέντε (5) της Δ9).

    κθ. Μέχρι δύο (2) αυτοκίνητα για την Εθνική Μετεω­ρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ).

    λ. Μέχρι δύο (2) αυτοκίνητα για το ΠΕΡΠΑ.

    λα. Μέχρι πέντε (5) αυτοκίνητα για την Επιτροπή Ολυ­μπιακών Αγώνων (ΕΟΑ).

    λβ. Μέχρι δέκα (10) αυτοκίνητα για το Γραφείο Κυ­κλοφορίας Φωτεινής Σηματοδότησης και Τηλεματικής

    2004.

    λγ. Μέχρι πέντε (5) αυτοκίνητα για το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών.

    λδ. Όλα τα αυτοκίνητα υβριδικής τεχνολογίας.

  3. Τα αυτοκίνητα που αναφέρονται στις περιπτώσεις (η, ια, ιβ, ιγ, ιδ, ιε, ιστ, ιζ, ιη, ιθ, κ, κα, κβ, κγ, κδ, κε, κζ, κη, κθ, λ, λα, λβ και λγ), της προηγούμενης παραγράφου, επιτρέπεται να κυκλοφορούν μόνο εφ’ όσον έχουν εφο­διαστεί με τις ειδικές άδειες κυκλοφορίας στο δακτύλιο από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής.

    Οι άδειες κυκλοφορίας στο δακτύλιο χορηγούνται μετά από αίτηση των δικαιουμένων προς την παραπά­νω Υπηρεσία Τροχαίας στην οποία υποβάλλονται και τυχόν αιτήματα ενδιαφερομένων για χορήγηση σημει­ωμάτων πέραν των προβλεπομένων στην παρούσα, τα οποία ικανοποιούνται ύστερα από σχετική έγκριση του Υπουργείου Εσωτερικών.

    Στις άδειες κυκλοφορίας στο δακτύλιο αναφέρεται ο αριθμός κυκλοφορίας του αυτ/του, το ονοματεπώνυμο του οδηγού και του ιδιοκτήτου ή κατόχου, καθώς και η ημερομηνία λήξης αυτού.

    Ειδικά για τη χορήγηση αδειών κυκλοφορίας στο δα­κτύλιο της περίπτωσης (η) συνεκτιμώνται οι πραγματι­κές ανάγκες, ελάχιστη κυκλοφορία του εντύπου κ.λπ.

    Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων καθορίζεται μέχρι και την 30.11.2008.

    Οι άδειες που θα χορηγηθούν από τη Δ/νση Τροχαίας Αττικής, ισχύουν μέχρι 17.7.2009.

  4. Για την αντιμετώπιση εξαιρετικών περιπτώσεων επειγόντων και εκτάκτων περιστατικών η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής μπορεί να χορηγεί, κατά την κρίση της, προσωρινές άδειες κυκλοφορίας στο δακτύλιο, ολιγοήμερης διάρκειας, η οποία δεν είναι δυνατόν να υπερβαίνει τις πέντε (5) εργάσιμες ημέρες.

    Οι προσωρινές αυτές άδειες χορηγούνται μετά από αίτηση των ενδιαφερομένων προς την ανωτέρω Διεύ­θυνση Τροχαίας και αναφέρουν τον αριθμό κυκλοφο­ρίας του αυτοκινήτου τον ιδιοκτήτη και οδηγό αυτού καθώς και το χρονικό διάστημα ισχύος αυτών.

  5. Τα φορτηγά αυτοκίνητα μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους άνω των 2,2 τόνων δεν υπόκεινται στα περιο­ριστικά μέτρα και κυκλοφορούν ελεύθερα μέσα στο δακτύλιο, με τους περιορισμούς του εμπορικού τριγώνου και της «ΜΠΛΕ ΖΩΝΗΣ», όπως αυτοί καθορίζονται με σχετικές αποφάσεις.
  6. Τα φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους 2,2 τόνων και κάτω υπόκεινται στα περιοριστικά μέτρα της απόφασης αυτής με τις εξής εξαιρέσεις:

    α. Κυκλοφορούν χωρίς κανένα περιορισμό, εφ’ όσον μεταφέρουν τρόφιμα ή ποτά, είδη για νοσοκομεία ή κάνουν διανομή τύπου.

    β. Κυκλοφορούν ελεύθερα από 14.30 μέχρι 17.00, εφ’ όσον διανέμουν εμπορεύματα, που δεν καλύπτονται από την προηγούμενη περίπτωση.

    γ. Εξαιρούνται μέχρι τρία (3) αυτοκίνητα της εταιρείας «ΑΚ ΕΛΛΑΣ», για όσο διάστημα αυτή έχει σύμβαση συ­ντήρησης με τον ΟΤΕ των τηλεφωνικών θαλάμων στην περιοχή ισχύος των περιοριστικών μέτρων και μέχρι δέκα (10) αυτοκίνητα της εταιρείας «ΣΗΜΕΝΣ (SIEMENS) Α.Ε.» για όσο διάστημα αυτή έχει σύμβαση συντήρησης του συστήματος σηματοδότησης στην περιοχή ισχύος των περιοριστικών μέτρων.

    Τα παραπάνω αυτοκίνητα της περίπτωσης γ, εξαιρού­νται μόνο εφ’ όσον έχουν εφοδιαστεί με ειδικό σημεί­ωμα από την οικεία Υπηρεσία Τροχαίας που χορηγεί­ται σύμφωνα με τη διαδικασία της παραγράφου 3 της απόφασης αυτής.

  7. Οι παραβάτες της παρούσας, τιμωρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 6 του άρθρου 52 του Κ.Ο.Κ. (ν. 2696/1999 (ΦΕΚ 57 Α’/23.3.1999), «Περί κυρώσεως του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας», όπως τροποποιήθηκε με το ν. 3542/2007 (ΦΕΚ 50 Α’/2.3.2007) και ισχύει.

    Οι ίδιες ποινές επιβάλλονται και στους κατοίκους του δακτυλίου κατόχων της ειδικής κάρτας, σε περίπτωση κυκλοφορίας τους σε ζώνη διαφορετική από την επι­τρεπόμενη ή σε ώρες άλλες από τις προβλεπόμενες για τις ζώνες αυτές, από την παρούσα απόφαση.

  8. Συστήνεται τριμελής Επιτροπή από εκπροσώπους των Υπουργείων Εσωτερικών, Περιβάλλοντος – Χωρο­ταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών – Επικοι­νωνιών, που θα εξετάζει και θα εισηγείται για θέματα που αφορούν στα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας οχη­μάτων στο κέντρο της Αθήνας, καθώς και για ειδικές περιπτώσεις που δεν περιλαμβάνονται στις παραπάνω παραγράφους.
  9. Με απόφαση του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ και μετά από εισήγηση της παραπάνω Τριμελούς Επιτροπής για λό­γους κατασκευής του ΜΕΤΡΟ, είναι δυνατόν να τροπο­ποιούνται προσωρινά τα όρια του δακτυλίου περιορι­στικών μέτρων.
  10. Με απόφαση του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ και μετά από εισήγηση της Τριμελούς Επιτροπής είναι δυνατόν να τροποποιείται η διάρκεια εφαρμογής των περιοριστικών μέτρων του δακτυλίου.

Από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλεί­ται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Τη λύση θα δώσουν μόνο οι άμεσα θιγόμενοι

Θα πρέπει να πάρουμε τη μεγάλη απόφαση και να καταλάβουμε πως όλα αυτά που δεν έγιναν από το κράτος τα 30 χρόνια που κράτησε η «μεταρρύθμιση» της κοινωνικής υποστήριξης στην Ελλάδα, δεν μπορούμε να …

Από το ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ στο @utonomia

Κάποια εποχή ο όρος «αναπηρία» έλεγε πολλά. Σήμερα ως όρος έχει αχρηστευτεί από την κατάχρηση που έχει υποστεί τις τελευταίες δεκαετίες από όλους: πολίτες, πολιτικούς, συνδικαλιστές, …

1η Θαλασσινή Συνάντηση Παιδιών με Αναπηρία

Ο Ναυτικός Αθλητικός Όμιλος Ελληνικού «Ιππόκαμπος» στα πλαίσια εφαρμογής του προγράμματος Δράσης του και στον Κοινωνικό Τομέα, προγραμμάτισε την πραγματοποίηση εκδήλωσης για παιδιά με αναπηρία την …

Editorial 077: Να κάνουμε το συνεταιρίζεσθαι μόδα

Κάποτε το συνεταιρίζεσθαι ήταν επαναστατική ενέργεια και πρακτική. Ύστερα έγινε γραφειοκρατία και εργαλείο για την «αρπαχτή». Σήμερα το συνεταιρίζεσθαι είναι ξενέρωτο και έχει αντικατασταθεί από τον …

TEDxAthens 2010: η ελίτ των ιδεών στην Αθήνα

Ήταν το σημαντικότερο event του 2010 για τον κόσμο της διανόησης και της τεχνολογίας, σε ελληνικό έδαφος. Όποιος δεν κατάφερε να βρεθεί στο «ΘΕΑΤΡΟΝ», στο νέο πολυδύναμο χώρο του «Ελληνικού Κόσμου» …

Ύστερα από την Autonomia EXPO 2010 τί;

Η 4η κατά σειρά Autonomia EXPO ολοκληρώθηκε στις 30 Μαΐου κάτω από τις πιο αντίξοες συνθήκες. Ύστερα από τέσσερα χρόνια επιτυχημένων διοργανώσεων αυτό που θα μπορούσαμε να πούμε είναι πως «κάθε χρόνο …

Ημερίδα 17 Μαΐου 2010: «Άτομα με Αναπηρία και κοινωνικός αποκλεισμός. Κεντρικός σχεδιασμός και Συμμετοχή για μια αποτελεσματική στρατηγική ενσωμάτωσης»

Η Επιστημονική Εταιρεία για την Κοινωνική Συνοχή και Ανάπτυξη (ΕΠ.Ε.Κ.Σ.Α - http://www.epeksa.gr/) διοργανώνει ημερίδα με τίτλο «Άτομα με Αναπηρία και κοινωνικός αποκλεισμός. Κεντρικός σχεδιασμός και …

Το τηλεοπτικό σποτ της Autonomia EXPO 2010

Αυτό είναι το τηλεοπτικό σποτ που έπαιξε σε όλους τους τηλεοπτικούς σταθμούς, στις ειδήσεις και στις εκπομπές που έχουν μεγάλη τηλεθέαση για 15 ολόκληρες ημέρες, από τις 17 Μαΐου μέχρι και τη λήξη της …