Μαθαίνοντας με Legos

Η ζωή και οι ακαδημαϊκές αξίες που κατακτιούνται στο Lego League
Ο Dan Greene, 14, και ο Kyle Higgins, 14, και οι δύο από το Johnstown, κάνουν αναπροσαρμογές στη ‘Rosie’, ένα ρομπότ που σχεδίασαν για να ανταγωνιστούν στο πρωτάθλημα του Lego League. Ο στόχος τους ήταν να σχεδιάσουν ένα ρομπότ που λειτουργεί για να βοηθήσει ανθρώπους με αναπηρίες.

Η “Rosie” ρίχνει μια μπάλα στο καλάθι, επιδεικνύοντας μια από τις εργασίες που έχει προγραμματισθεί να κάνει.

NEWARK – Ο Dan Greene και ο Kyle Higgins ετοίμασαν ένα μικρό ρομπότ Lego για το πρωτάθλημα προσθέτοντας μια μικρή μηχανή σε σχήμα δίσκου πάνω σε ένα από τα χέρια. Και οι δύο δούλεψαν πυρετωδώς ενάντια στο ρολόι, στη προσπάθεια να νικήσουν τα 2 λεπτά και 30 δευτερόλεπτα- την ώρα που το ρομπότ τους έπρεπε να ολοκληρώσει εννιά διαφορετικές λειτουργίες.
Ενώ μπορεί να ακούγεται σαν ένα ερευνητικό εργαστήριο υψηλής τεχνολογίας, αυτή η σκηνή έλαβε χώρα στο οικογενειακό δωμάτιο της Karen Lepper’s στο Newark. Ο Greene και ο Higgins, και οι δύο 14 από το Newark., είναι μόνο δύο από τα πέντε παιδιά που διδάσκονται στο σπίτι, μια ομάδα για την οποία η Lepper είναι ενήλικη σύμβουλος, και διαγωνίζεται αυτό το Σάββατο στη πρώτη εκδήλωση των Lego League στο Columbus.

Το πρώτο πρωτάθλημα Lego League εισάγει μαθητές ηλικίας 9 μέχρι 14 στην επιστήμη και τη τεχνολογία καθώς χτίζει προσόντα όπως την αυτοπεποίθηση, την γνώση και δεξιότητες της ζωής. Στο Lego League, η εστίαση γίνεται πάνω στο χτίσιμο της ομάδας, στη λύση προβλημάτων, στη δημιουργικότητα, και στην αναλυτική σκέψη.

«Πιστεύω ότι έχουν μάθει πολλά για την επιστήμη και τη τεχνολογία με αυτό το έργο», είπε η Lepper. «Μου αρέσει η έμφαση στην ομαδική εργασία. Το να φέρνεις παιδιά μαζί να δουλέψουν σε ένα έργο είναι πάντα μια πολύτιμη εμπειρία».
Κάθε χρόνο, το πρωτάθλημα Lego League διαλέγει ένα θέμα για τον διαγωνισμό. Αυτό το χρόνο, με το θέμα «Χωρίς όρια», εστιάζεται πάνω στη χρήση της ρομποτικής για να βοηθήσει ανθρώπους με αναπηρίες. Κάθε ομάδα πρέπει να φτιάξει ένα ρομπότ χρησιμοποιώντας Legos και ένα πρόγραμμα που να σερβίρει φαγητό, να ανοίγει μια πόρτα, να παίζει μπάλα, να αγγίζει ένα σήμα στάσης λεωφορείου, να σπρώχνει καρέκλες, να μαζεύει ένα CD από το πάτωμα, να ταΐζει κατοικίδια, να απομακρύνει γυαλιά και να ανεβαίνει σκάλες.

Η Lepper και η ομάδα της με τους Greene, Higgins, Kyle Smith, 10, από το Granville, Colleen Higgins, 12, από το Johnstown, και τον γιό της Peter Lepper, 12, βρήκαν την ιδέα του ανυψωτικού αναπηρικού καθίσματος. Η Colleen έχει μια φίλη που χρησιμοποιεί αναπηρικό κάθισμα, η οποία σχολίασε ότι έχει πρόβλημα με το να φτάνει το ταχυδρομικό της κουτί. Αυτό ήταν όλο που χρειάστηκε για να ξεκινήσουν τα μυαλά τους να σκέφτονται.

«Δεν υπάρχει τίποτα σαν το Lego League που να κάνει το μυαλό σου να δουλεύει», είπε η Lepper.
Τα μέλη της ομάδας αυτοαποκαλούνται Lego Sharks 2004 , και κάθε μέλος έχει μια συγκεκριμένη δουλειά. Ο Greene είναι ο αρχηγός στο χτίσιμο του ρομπότ. Ο Kyle Higgins είναι ο προγραμματιστής, ενώ ο Peter Lepper είναι ο σκηνοθέτης ενός μικρού διαφημιστικού της Lego. Η Colleen Higgins έγραψε τον λόγο για να εξηγήσει το έργο στους κριτές, ενώ ο Smith είναι ο φωτογράφος. Η ομάδα ονόμασε το ρομπότ Rosie όπως το ρομπότ στο κινούμενο σχέδιο “The Jetsons”.

«Ο προγραμματισμός είναι όπως η άθληση για το μυαλό», είπε ο Kyle Higgins. «Αυτό είναι κιόλας ένα από τα συνθήματα του πρωταθλήματος. Μου αρέσει το αίσθημα ικανοποίησης του να βλέπεις το ρομπότ να εκτελεί τις εργασίες».
Υπάρχουν τέσσερα συστατικά του διαγωνισμού: η εκτέλεση του ρομπότ, η έρευνα, η τεχνική εξέταση του ρομπότ και ένα σκορ ομαδικής δουλειάς. Η έρευνα έπρεπε να αναγνωρίσει ένα εμπόδιο στη κοινότητα, να προτείνει μια ρομποτική και μηχανολογική λύση και να ενθαρρύνει τη συνειδητοποίηση της αναπηρίας στη κοινότητα- μια κάπως αρκετά μεγάλη πρόκληση για πέντε παιδιά.
Για τον Greene, που θέλει να γίνει αρχιτέκτονας μηχανικός, η εστίαση στη συνειδητοποίηση της αναπηρίας θα τον βοηθήσει να σχεδιάσει κτίρια στο μέλλον.

«Μια μέρα, όταν θα σχεδιάζω ένα κτίριο, αυτό θα με βοηθήσει να καταλάβω πώς να σχεδιάσω ένα κτίριο που είναι προσβάσιμο για τους ανθρώπους με αναπηρίες», είπε.
Μετά από οχτώ εβδομάδες δουλειάς πάνω στο έργο, η ομάδα Lego Sharks θα ανταγωνιστεί για 400 πιθανούς πόντους ανά έργο στους τοπικούς διαγωνισμούς το Σάββατο. Οι νικητές του τοπικού διαγωνισμού θα προχωρήσουν στους τελικούς της πολιτείας τον Ιανουάριο, και κάθε νικητής της πολιτείας του θα συμμετάσχει στους εθνικούς αγώνες που θα γίνουν στη Χαβάη τον επόμενο χρόνο.

Από τον L.B. WHYDE
Μετάφραση Ελένη Στρατή, Κοινωνιολόγος.

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Πανελλαδικές 2014: Δικαιολογητικά για προφορική ή γραπτή εξέταση μαθητών/αποφοίτων με αναπηρία

Δημοσιεύθηκε από το Υπουργείο Παιδείας η εγκύκλιος με θέμα: «Υποβολή δικαιολογητικών για προφορική ή γραπτή εξέταση μαθητών και αποφοίτων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές …

Σ.Κ.Ε.Π…Σου Διαφορετικά

Σ.Κ.Ε.Π...Σου διαφορετικά στη Διαδραστική Τελετή Λήξης του Φεστιβάλ «Αποτυπώματα» 2012 – 2013,  του Σ.Κ.Ε.Π. – Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους. Μικροί και μεγάλοι προσκεκλημένοι, …

Δικαιολογητικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις

Αρμόδια Υπηρεσία: Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΠΑ) / Διεύθυνση Οργάνωσης & Διεξαγωγής Εξετάσεων Η διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των υποψηφίων με …

Πιστοποίηση Αναπηρίας από ΚΕΠΑ για την εισαγωγή ΑμεΑ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το 2013-2014

Εκδόθηκε στις 17-01-2013 εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας για την εισαγωγή των ΑμεΑ χωρίς εξετάσεις στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Διαβάστε την εγκύκλιο που έχει ως θέμα «Σχετικά με την …

Επιδοτούμενη κατάρτιση σε δεξιότητες τεχνολογίας

Την κατάρτιση ανέργων σε εξειδικευμένες δεξιότητες χρήσης Τεχνολογίας Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) αφορά το νέο πρόγραμμα που θα προκηρυχθεί στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανάπτυξης …

ERASMUS για Φοιτητές/Καθηγητές/Προσωπικό με σοβαρές αναπηρίες για το εαρινό εξάμηνο 2012-2013

Το ΙΚΥ ως Εθνική Μονάδα διαχείρισης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Δια Βίου Μάθηση/ERASMUS προχώρησε σε επαναπροκήρυξη για την υποβολή αιτήσεων φοιτητών και προσωπικού ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης με …

Μηχανογραφικό Δελτίο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψήφιων με σοβαρές παθήσεις για το έτος 2012

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού στην προσπάθεια βελτίωσης της διαδικασίας «εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υποψήφιων με σοβαρές παθήσεις για το 5% επιπλέον των …

Παιδιά & ενήλικοι με αναπηρία εξακολουθούν να υφίστανται άδικη μεταχείριση στην εκπαίδευση

Παρά τις δεσμεύσεις που έχουν αναλάβει τα κράτη μέλη όσον αφορά την προαγωγή της εκπαίδευσης χωρίς αποκλεισμούς, τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και οι ενήλικοι με αναπηρίες εξακολουθούν να …

ΙΚΥ: Erasmus για φοιτητές/καθηγητές/προσωπικό ανώτατης εκπαίδευσης με σοβαρές αναπηρίες 2012-2013

Το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ), ως Εθνική Μονάδα διαχείρισης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Δια Βίου/Μάθηση - ERASMUS, προσφέρει επιπλέον χρηματοδότηση σε άτομα με αναπηρία (φοιτητές, καθηγητές και …