Παραπληγικός καταγγέλλει συμπεριφορά υπαλλήλων της Ολυμπιακής
«Aρχισαν να με τραβάνε όπως τα αρνιά στο σφαγείο…». Έτσι περιγράφει ο τετραπληγικός κ. Παναγιώτης Τσίγκανος τον τρόπο με τον οποίο υπάλληλοι της Ολυμπιακής προσπάθησαν να τον μεταφέρουν από το αεροπορικό κάθισμά του στο ειδικό κάθισμα διαδρόμου, όπου τοποθετούνται τα άτομα με αναπηρίες για να μπουν ή να βγουν από τα αεροπορικά καθίσματα.
Παναγιώτης Τσίγκανος: «Δεν ήξεραν πώς να με βγάλουν από το κάθισμα, αλλά και πώς ανοίγει το aisle, δηλαδή το ειδικό καθισματάκι…»
«Δεν ήξεραν πώς να με βγάλουν από το κάθισμα, αλλά και πώς ανοίγει το aisle, δηλαδή το ειδικό καθισματάκι…».
Το περιστατικό συνέβη πριν από 11 ημέρες στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Ο κ. Τσίγκανος επέστρεφε από την Αυστραλία, όπου είχε πάει για να λάβει μέρος σε αγώνες ιστιοπλοΐας για άτομα με αναπηρίες, με πτήση της Singapore airlines. Όπως λέει στα «NEA», κατά την αναχώρησή του από το «Ελευθέριος Βενιζέλος», αλλά και κατά την άφιξη και αναχώρηση σε άλλα αεροδρόμια του εξωτερικού (Σιγκαπούρης, Αυστραλίας), δεν παρατηρήθηκε κανένα πρόβλημα. «Με μετέφεραν με προσοχή και σεβασμό και μάλιστα από τη φυσούνα που συνδέει το αεροπλάνο με το αεροδρόμιο».
Εντελώς διαφορετική αντιμετώπιση είχε όμως όταν επέστρεψε στην Ελλάδα. «Βγήκαν όλοι οι επιβάτες και ήρθε η σειρά μου. Ήρθαν δύο άνδρες της Ολυμπιακής και μία υπάλληλος της Singapore airlines. “Πώς να τον πιάσουμε;”, ρώτησε ο ένας τον άλλο. “Δεν είναι ανοιχτή η καρέκλα” παρατήρησα, δείχνοντάς τους το aisle, που κρατούσε ο άλλος».
Οι δύο άνδρες συνέχισαν να δείχνουν ότι δεν γνώριζαν πώς να χειριστούν τη μεταφορά ατόμου με αναπηρίες. «”Δεν γίνεται, πώς θα τον βγάλουμε;”, ρώτησε εκείνος που θα κρατούσε τα πόδια κατά τη μεταφορά μου. ?ρχισαν να με τραβάνε όπως τα αρνιά στο σφαγείο. Διαμαρτυρήθηκα: Πιο προσεκτικά δεν μπορείτε; Με μετέφεραν στο μισό… aisle και με άφησαν, παρά τις παρατηρήσεις μου ότι δεν καθόμουν καλά». Μάλιστα σε κάποια στιγμή ο κ. Τσίγκανος κινδύνευσε να πέσει, αφού δεν τον είχαν δέσει στο κάθισμα και εξαιτίας της τετραπληγίας του έγειρε και χτύπησε δίπλα στο υποβραχιόνιο του καθίσματος. «Διαμαρτυρήθηκα όσο πιο έντονα μπορούσα: Σιγά, γύρισα τον μισό κόσμο για να με σκοτώσετε στην πατρίδα μου;». Και η απάντηση από τον υπάλληλο: «Μη φοβάστε, δεν πάθατε τίποτα».
Στη συνέχεια, αναφέρει ο κ. Τσίγκανος, αντί να τον μεταφέρουν από τη φυσούνα στον χώρο αποσκευών του αεροδρομίου «με έβαλαν σε μία πλατφόρμα – όχημα, όπου με μετέφεραν στο δικό μου χειροκίνητο αμαξίδιο. Και όταν ρώτησα τον υπάλληλο γιατί δεν πήγαμε από τη φυσούνα μού απάντησε “είχα τρεις καρέκλες…”».
Το πιο εξοργιστικό, τονίζει ο κ. Τσίγκανος, είναι η διαφορετική νοοτροπία της Ελλάδας όσον αφορά την αντιμετώπιση των ατόμων με αναπηρίες σε σύγκριση με χώρες του εξωτερικού. «Εδώ έχουμε υποδομές, αλλά υστερούμε στην ανθρώπινη συμπεριφορά».
Τη δική της εκδοχή δίνει η εταιρεία Singapore airlines, η οποία έχει αναθέσει στην Ολυμπιακή το έργο της μεταφοράς των επιβατών με αναπηρίες. Ο προϊστάμενος του τμήματος εξυπηρέτησης επιβατών κ. Καλλέργης είπε στα «NEA» πως είναι πάγια τακτική τα άτομα με αναπηρίες να βγαίνουν «τελευταία από το αεροπλάνο, όχι από τη φυσούνα, αλλά με τη βοήθεια ανυψωτικού μηχανισμού (πλατφόρμα – όχημα)». Όσο για τη συμπεριφορά των δύο ανδρών της Ολυμπιακής, ο κ. Καλλέργης λέει ότι όπως του μετέφερε η υπάλληλος της Singapore, η οποία ήταν παρούσα στο περιστατικό, «ένας από τους υπαλλήλους φάνηκε ότι δεν έκανε καλή εκτίμηση του βάρους του κ. Τσίγκανου. Πάντως, οι υπάλληλοι τού ζήτησαν δύο φορές συγγνώμη».
ΜΑΝΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΑΚΗΣ
ΤΑ ΝΕΑ , 17-02-2004