Το Υπουργείο Παιδείας επανεξετάζει το καθεστώς λειτουργίας των σχολείων ειδικής αγωγής με στόχο τη βελτίωση των υποδομών και την ενίσχυση του προσωπικού τους, ενώ ειδικό βάρος αναμένεται να δοθεί στα ολοήμερα σχολεία ειδικής αγωγής.
Κατά το 2008, σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας Ελλάδος, 14.651 μαθητές φοιτούσαν σε σχολεία ειδικής αγωγής – αριθμός πολύ μικρός, δεδομένου πως περίπου 180.000 μαθητές υπολογίζεται πως έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (12-13% του συνολικού μαθητικού πληθυσμού). Ο αριθμός αυτός είναι μάλιστα μειωμένος σε σχέση με το 2007, που οι μαθητές των τμημάτων ειδικής αγωγής ήταν 15.311.
Επιπλέον, με βάση εκτιμήσεις της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, το μεγαλύτερο μέρος των μαθητών αυτών (περίπου 11.000) δεν συνεχίζουν τις σπουδές τους από το δημοτικό στο γυμνάσιο. Κάτι που έρχεται σε αντίθεση με το γεγονός πως από το 2008 η ειδική αγωγή έχει καταστεί υποχρεωτική και ισότιμη με τη γενική.
Τέλος, μεγάλες διαφορές αποτυπώνονται στον αριθμό μαθητών ειδικών τάξεων μεταξύ διαφορετικών νομών. Συγκεκριμένα, με βάση την επεξεργασία των στοιχείων από το Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ, το μεγαλύτερο ποσοστό μαθητών ειδικών τάξεων για το 2008 εμφανίζεται στο νομό Ρεθύμνου (6,2%), ενώ αντίθετα, ο νομός Έβρου έχει το χαμηλότερο ποσοστό (0,5%), κάτι που υποδηλώνει ότι οι γονείς των μαθητών με αναπηρία είναι επιφυλακτικοί στο να στείλουν τα παιδιά τους στα ειδικά σχολεία.