Σύμφωνα με τις τελικές αλλαγές που έγιναν στο σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών για το επάγγελμα των ταξί, δεν φαίνεται να μένει κάποιο παράθυρο ανοιχτό για τη δραστηριοποίηση άλλων επαγγελματιών στον χώρο των επιβατικών μεταφορών, πλην των ταξιτζήδων. Ωστόσο, προβλέπονται ευνοϊκές ρυθμίσεις για τη χορήγηση νέων αδειών ταξί σε γονείς παιδιών με αναπηρία.
Πιο αναλυτικά, τα ειδικά οχήματα τύπου βαν θα πρέπει να είναι 6 έως 9 θέσεων.
- Στην Αττική θα κυκλοφορήσουν 100 τέτοια οχήματα, από τα οποία 30 θα είναι ειδικά διασκευασμένα ώστε να μπορούν να μεταφέρουν άτομα με αναπηρία που χρησιμοποιούν αναπηρικά αμαξίδια.
- Στη Θεσσαλονίκη θα κυκλοφορήσουν 50 μίνι βαν, από τα οποία τα 15 θα εξυπηρετούν ΑμεΑ.
- Στις υπόλοιπες περιοχές της περιφέρειας θα υπάρχουν έως 10 βαν ανά περιφέρεια, εκ των οποίων τα 3 θα προορίζονται για ΑμεΑ.
Ολα τα ειδικής μίσθωσης οχήματα θα κυκλοφορήσουν με άδειες σημερινών ταξί, τα οποία οι ιδιοκτήτες τους θα τα αποσύρουν και θα ζητήσουν την έκδοση νέων αδειών για τα ειδικά οχήματα τύπου βαν. Αν εντός τριμήνου από τη σχετική προκήρυξη στην περιφέρεια για την κυκλοφορία μίνι βαν δεν υπάρξει ενδιαφέρον από τους σημερινούς ιδιοκτήτες ταξί, τότε θα εκδοθούν νέες άδειες.
Ωστόσο, δεν αναμένεται να εκδοθούν καινούργιες άδειες ταξί στην Αθήνα, καθώς διατηρούνται τα πληθυσμιακά και συγκοινωνιακά κριτήρια, αλλά σε γενικές γραμμές, στο σύνολο της χώρας, αυξήθηκαν οι συντελεστές για την έκδοση νέων αδειών, γεγονός που σημαίνει ότι στη Θεσσαλονίκη και στην υπόλοιπη χώρα θα είναι δυνατή η χορήγηση νέων αδειών.
Τονίζεται πως μέρος των νέων αδειών ταξί μπορεί να χορηγείται κατά προτεραιότητα σε πολυτέκνους, τριτέκνους με ανήλικα τέκνα, καθώς και σε φυσικά πρόσωπα που έχουν τέκνα με αναπηρία σε ποσοστό άνω του 67%, ενώ σε περίπτωση περισσότερων ενδιαφερομένων από τις αντίστοιχες άδειες θα διενεργείται μεταξύ τους κλήρωση.