Επτά μήνες μετά την έναρξη λειτουργίας του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.), το ΙΚΑ κοινοποίησε εγκύκλιο (αριθ. πρωτ.: Π51/164/23.2.2012) με δράσεις για την εξομάλυνση των προβλημάτων που προέκυψαν.
Θυμίζουμε πως το έργο των Υγειονομικών Επιτροπών του ΚΕ.Π.Α. είναι:
α) Ο καθορισμός του ποσοστού αναπηρίας για σύνταξη αναπηρίας.
β) Ο χαρακτηρισμός ατόμων ως ΑμεΑ.
γ) Ο καθορισμός ποσοστού αναπηρίας, για όλες τις κοινωνικές και οικονομικές παροχές ή διευκολύνσεις, για τις οποίες απαιτείται γνωμάτευση αναπηρίας και τις οποίες δικαιούνται από την πολιτεία τα άτομα με αναπηρία.
Τί συμβαίνει αμέσως μετά την υποβολή της αίτησης στο ΚΕ.ΠΑ.
Άμεσα με την παραλαβή της αίτησης, ακολουθεί διοικητικός προέλεγχος, κατά τον οποίο:
- Ελέγχεται η αναγραφή στην αίτηση όλων των υποχρεωτικών πεδίων, ιδιαίτερα του ΑΜΚΑ και του ΑΦΜ.
- Ελέγχεται εάν ο αιτών διαθέτει παραπεμπτικό από τον ασφαλιστικό του φορέα. Το παραπεμπτικό είναι απαραίτητο και στις αιτήσεις που αφορούν παράταση σύνταξης ή επιδόματος. Στην περίπτωση που ο αιτών είναι συνταξιούχος ΙΚΑ, το παραπεμπτικό μπορεί να αναπληρωθεί από τη σχετική απόφαση Δ/ντή του Υποκαταστήματος ΙΚΑ-ΕΤΑΜ όπου θα αναφέρεται η ημερομηνία λήξης.
- Ελέγχεται η προσκόμιση αποδεικτικού πληρωμής 46,16 ευρώ, εφόσον το αίτημα δεν αφορά α) απονομή/παράταση καταβολής σύνταξης/επιδόματος, β) άπορο πολίτη.
- Στις περιπτώσεις απόρων πολιτών που αιτούνται πιστοποίηση αναπηρίας για την καταβολή προνοιακής παροχής, απαιτείται η προσκόμιση του βιβλιαρίου απορίας, αντίγραφο του οποίου καταχωρείται στον φυσικό φάκελο της αίτησης.
- Ελέγχεται η προσκόμιση πρόσφατης (σε διάστημα τετραμήνου) ιατρικής γνωμάτευσης-βεβαίωσης, την οποία υπογράφει ιατρός, του οποίου έχει βεβαιωθεί αρμοδίως το γνήσιο υπογραφής και έχουν αναγραφεί τα στοιχεία ΑΜΚΑ και ΤΣΑΥ.
- Ελέγχεται η προσκόμιση ιατρικών εξετάσεων που συνοδεύουν την ανωτέρω ιατρική γνωμάτευση καθώς και τυχόν αποδεικτικά νοσηλείας.