Schools use model for positive classroom discipline

Jody Antes admits people in her profession can sometimes nag.

But training the first-grade teacher received last month showed her how to avoid that.

Antes, a teacher at Anthony Elementary School, was one of more than 20 staff members from the Leavenworth public schools who attended training on the positive classroom discipline procedures developed by author Fred Jones.

Superintendent Mike Aytes said the district has been using this model, which he says helps teachers manage classrooms without creating adversarial relationships with students, for the last couple of years.

Before students can learn, they have to have positive relationships with teachers, he said.

“I think it’s really important that we have a common model in our district,” he said.

Jones reportedly has studied successful teachers for more than 30 years and received his doctorate from the University of California at Los Angeles specializing in work with schools and families, according to his Web site.

Antes said she has tried to apply the training in her classroom so far this school year and plans to attend additional training this month.

She said the initial training, which was conducted in early August by Aytes and Assistant Superintendent Kelly Harris, dealt with things such as a technique for disciplining a child without saying anything.

When a child is doing something wrong, Antes said it’s best to simply look at the student and wait for him to correct his behavior.

“If you let the (children) figure it out for themselves, they know what to do,” she said.

If the student doesn’t stop what he’s doing, the teacher should then go over to him and speak face-to-face instead of calling him out.

“I think it works pretty good,” she said.

She said students can take pride in fixing problems themselves.

“They don’t hear me nagging,” she said. “They know what they’re supposed to do.”

Antes said last month’s training also looked at such things as the arrangement of desks in the classroom.

She said the training dealt with “working the crowd” and how it’s best to move around instead of staying at the chalkboard during an entire lesson.

By maintaining a presence around the room, students should correct their behavior without the teacher telling them to do so, Antes said.

She said her room has pathways that make it easy to get to every student.

She said the training looked at things such as the use of incentives. For example, students may be told if they finish a task on time they can work on a computer.

She also said it’s a good idea to review classroom procedures during the first week of school. The instruction should come more easily.

For teachers, it’s important to be clear, fair, firm and consistent, Antes said.

“You have to follow through with the same thing for every kid,” she said.

Aytes said the training involves not just what to do but also looks at why things work.

“It’s more than just theory,” he said.

Aytes said most administrators have gone through the training and some have helped train others in the district. A number of teachers also have had the training.

Antes said she had three days of the training in August.

“So I’ve only really taken the first three classes,” she said.

She said the next part of the training will be offered on the next three Mondays of September.

By JOHN RICHMEIER, Times Staff Writer

Μεταφράζεται από την Ζαφειρία Κωστοπούλου…

[wpsr_socialbts]

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Η Παραολυμπιακή γιορτή του Σότσι

Για πρώτη φορά στην ιστορία των Χειμερινών Παραολυμπιακών, στο Σότσι, Ρώσοι αθλητές θα μετάσχουν σε όλα τα αγωνίσματα. Απαντες τονίζουν ότι οι επιτυχίες αυτών των αθλητών, είναι δυνατές μόνο όταν η …

Η Μέρκελ… καθιστή

Η εμφάνιση της ΄Αγκελα Μέρκελ στη συνεδρίαση για το πρόγραμμα της νέας κυβέρνησης είχε μια ιδιαιτερότητα. Για πρώτη φορά στην ιστορία θα γίνει η ανάγνωση των προγραμματικών δηλώσεων με την καγκελάριο …

Σάο Πάολο: Η πρώτη πάσα, από παράλυτο έφηβο

Κάπως έτσι θα δοθεί το εναρκτήριο λάκτισμα στο Μουντιάλ της Βραζιλίας. Το βέβαιο όμως είναι ότι η κορυφαία στιγμή του Παγκοσμίου δεν θα γραφτεί από τον Ρονάλντο ή τον Ρούνεϊ, αλλά από έναν παράλυτο …

Η Μέρκελ απτόητη από τον τραυματισμό

Οι πατερίτσες δεν εμπόδισαν την Αγκελα Μέρκελ να υποδεχθεί χθες στην καγκελαρία παιδιά από όλη τη Γερμανία που της έψαλαν τα κάλαντα, ενώ ο τραυματισμός της δεν θα σταθεί εμπόδιο ούτε στην παρουσία …

Κλινήρης αλλά παρούσα στα σημαντικά μίτινγκ

Η είδηση του τραυματισμού της καγκελαρίου κατά τις χειμερινές διακοπές της αποτελεί ακόμη πρώτο θέμα. Το ερώτημα που θέτουν αναλυτές είναι σε ποιο βαθμό αυτό επηρεάζει τις κυβερνητικές της …

Ισότης μέχρι ισοπεδώσεως

Είναι δυνατόν να μην μας έχει απασχολήσει ποτέ το γεγονός πως τα άτομα με αναπηρίες «δικαιούνται» ακριβώς τις ίδιες παροχές είτε εργάζονται είτε δεν εργάζονται είτε είναι ισοβίως άνεργοι; Εάν κάτι …

Πνιγήκαμε σε μια κουταλιά ΚΕΠΑ

Οι καθυστερήσεις στα ΚΕΠΑ είναι ένα τεράστιο πρόβλημα που όλοι μας το αντιμετωπίζουμε καθημερινά. Όμως εάν αντιληφθούμε συνολικά το πρόβλημα της πιστοποίησης του βαθμού αναπηρίας ως προς το μέγεθος …

Ελλάς Ελλήνων Υπνωτισμένων

Έχουμε χάσει την επαφή με την πραγματικότητα. Κάτι περίεργο μας ψέκαψαν και έχουμε χάσει κάθε επαφή με την κοινή λογική και ακόμη περισσότερο με τον δυτικό ορθολογισμό. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως …

Εκκωφαντική βουβαμάρα από τους φορείς των ΑμεΑ

Δικαιολογημένες απορίες συνδικαλιστών για την αδιαφορία των συνδικαλιστών. Ούτε ένας συνδικαλιστικός σύλλογος αναπήρων δεν ενδιαφέρεται για όλα αυτά που συμβαίνουν στο ΕΟΠΥΥ και στο ΕΣΥ; Σάλος από …

Prosthetic Limbs Offer a Sense of Touch

The sense of touch allows us to process data about our everyday world. Without it, we might have to visually calculate how wide to stretch our fingers each time we reached for the phone or how much …