Ανασχεδιάζονται οι πιο κρίσιμες και «δημοφιλείς» για τον πολίτη διοικητικές διαδικασίες, ώστε να διατίθενται πλέον oline, τα λογής έγγραφα να διακινούνται ηλεκτρονικά και οι συναλλαγές να πραγματοποιούνται ψηφιακά, με ηλεκτρονική υπογραφή. Στην αλλαγή του τρόπου λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών, με στόχο να αντικατασταθούν οι διαδικασίες από «τις νέες διαφανείς και αποδοτικές πρακτικές της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης» αναφέρθηκε διεξοδικά ο υπουργός Εσωτερικών και Δημόσιας Διοίκησης κ. Προκ. Παυλόπουλος, μιλώντας στο διεθνές φόρουμ του Εκόνομιστ με θέμα «ψηφιακή Ελλάδα 2006-2013».
Πιστοποιητικά
Στο πλαίσιο αυτό ξεκινούν οι διαδικασίες ψηφιοποίησης, μέσω του Διαδικτύου, όλων των δημόσιων αρχείων, με τη συνεργασία της Ειδικής Γραμματείας για την Κοινωνία της Πληροφορίας. Αν αναλογισθεί κανείς ότι οι δημόσιες υπηρεσίες εκδίδουν περίπου 30 εκατομμύρια πιστοποιητικά και βεβαιώσεις ετησίως, τα οποία απασχολούν κατά μέσο όρο 30.000 υπαλλήλους, δηλαδή περίπου το 15% των δημοσίων υπαλλήλων, αντιλαμβάνεται, είπε ο υπουργός, την τεράστια πρακτική σημασία του μέτρου που προωθείται. Στην προσπάθεια για τη διοικητική μεταρρύθμιση εντάσσεται και η εκπόνηση, για πρώτη φορά, όπως επεσήμανε ο κ. Παυλόπουλος, ολοκληρωμένης Ψηφιακής Στρατηγικής για τη δημόσια διοίκηση.
Αιτίες και στόχοι
Θέτοντας τους στόχους της ψηφιακής στρατηγικής για τα επόμενα έξι χρόνια, ο υπουργός είπε, αφού διέγνωσε 20 βασικές αιτίες για το χαμηλό επίπεδο αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών, ότι πρωτίστως είναι η βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, της παραγωγικότητας και της επιχειρηματικότητας. Η ασφάλεια των ψηφιακών συναλλαγών στηρίζεται, κατά βάση, στην ηλεκτρονική υπογραφή, ενώ με το νέο σύστημα ο πολίτης ή η επιχείρηση θα υποβάλει το αίτημά του στην Εθνική Διαδικτυακή Πύλη και αφού διαπιστωθεί η ταυτότητά του, στη συνέχεια θα διαβιβάζεται η αίτησή του στην αρμόδια υπηρεσία. Ενδεικτικά, σχεδιάζεται σε συνεργασία με το ΙΚΑ, η ένταξη στο έργο της Αυθεντικοποίησης 300.000 επιχειρήσεων, έτσι ώστε να διεκπεραιώνουν ηλεκτρονικά και με ασφάλεια τις συναλλαγές τους με το ΙΚΑ. Το «ΣΥΖΕΥΞΙΣ» έχει αρχίσει ήδη να λειτουργεί και να εξυπηρετεί 2.000 φορείς του Δημοσίου, ενώ σύντομα θα επεκταθεί και σε άλλους 900. Καλύπτει όλες τις προηγμένες τηλεματικές υπηρεσίες (τηλεφωνία, τηλεδιάσκεψη, Διαδίκτυο, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο κ.λπ.). Είναι χαρακτηριστικό ότι, πέρα από την επιτάχυνση και διευκόλυνση των συναλλαγών που επιφέρει, συμβάλλει στην εξοικονόμηση δαπανών ύψους 65,7 εκατ. ευρώ, μόνο από τις υπηρεσίες τηλεφωνίας μεταξύ των φορέων της διοίκησης. Παράλληλα, προωθείται η Εθνική Διαδικτυακή Πύλη «ΕΡΜΗΣ» που αποτελεί το σημείο αναφοράς όλου του συστήματος και λειτουργεί ως υπηρεσία μιας στάσης για την ψηφιακή επικοινωνία των πολιτών και των επιχειρήσεων με τη δημόσια διοίκηση.
Δηλαδή, θα υπάρχει ένα συγκεκριμένο σημείο αναφοράς, η Εθνική Πύλη, το οποίο θα συνδέει τον ενδιαφερόμενο αυτόματα με τους κατάλληλους, αλλά διάσπαρτους και ασύνδετους μεταξύ τους σήμερα, δημόσιους δικτυακούς τόπους.
Της Φωτεινης Καλλιρη
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 2-11-2006