Τελικά έχουν αρχίσει να μας παίρνουν στα σοβαρά. Πολλοί είναι οι φορείς που ενδιαφέρονται να ξεκινήσουν συνέδρια και εκθέσεις για την αποκατάσταση και την ειδική εκπαίδευση.
Το μόνο πρόβλημα που υπάρχει είναι ότι οι φορείς που ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν τα συνέδρια δεν γνωρίζουν όλα αυτά που συγκροτούν την αναπηρία, τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, τις ειδικές καταναλωτικές ανάγκες, τους φορείς που δραστηριοποιούνται στο χώρο και γενικώς όλα αυτά που συγκροτούν αυτό που ονομάζεται αποκατάσταση και ειδική εκπαίδευση.
Είναι όμως πολύ σημαντικό και αν οργανωθεί σωστά με βεβαιότητα θα αποδώσει πάρα πολλά για τους ανθρώπους με αναπηρίες και τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Το κυριότερο όμως είναι πως εάν οργανωθεί σωστά θα είναι μία ώθηση για τον ιδιωτικό τομέα της αποκατάστασης και της ειδικής αγωγής που τόσο πολύ χρειάζεται δραστικά μέτρα εκσυγχρονισμού και συστηματικής προώθησης.
Είναι η πρώτη φορά που στην Ελλάδα τίθεται εγκαίρως, με καθυστέρηση μόνο 15 ετών, η οργανωμένη προώθηση των φορέων που παρέχουν υπηρεσίες και προϊόντα για άτομα με ειδικές ανάγκες, για ανθρώπους με αναπηρίες αλλά και για όλες τις άλλες μειονότητες που έχουν όμοιες καταναλωτικές ανάγκες και καταναλωτικές συμπεριφορές.
Το πρόβλημα είναι πως οι εμπνευστές των συνεδρίων έχουν άγνοια των παραγόντων που συγκροτούν την κοινότητα των ανθρώπων με αναπηρίες, με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και των εξωτερικών ασθενών. Αυτή η άγνοια ενδεχομένως να οδηγήσει στην πλημμελή προσέγγιση αυτής της αγοράς.
Η αλήθεια είναι πως η αγορά αποκατάστασης είναι μεγάλη και δυναμικότατη. Δεν εξαντλείται μόνο στα ορθοπεδικά προϊόντα ή στα λεγόμενα «αναπηρικά». Προεκτείνεται στους εξωτερικούς ασθενείς, στην τρίτη ηλικία, στις τουριστικές επιχειρήσεις, στις αυτοκινητοβιομηχανίες, στις επιχειρήσεις τηλεφωνίας αλλά και γενικώς όλες τις επιχειρήσεις –επειδή ελάχιστοι γνωρίζουν πως οι καταναλωτές με ειδικές καταναλωτικές ανάγκες έχει εκτός των ειδικών καταναλωτικών του αναγκών και όλες τις άλλες τις συνηθισμένες και συμβατικές καταναλωτικές ανάγκες και καταναλωτικές συμπεριφορές που έχει όλος ο υπόλοιπος ο κόσμος.
Αυτό που διακρίνει την μειονότητα του πληθυσμού με ειδικές καταναλωτικές ανάγκες, εκτός των πολύ ειδικών καταναλωτικών συνηθειών είναι οι ειδικές αισθητικές αντιλήψεις. Όταν ο επιχειρηματικός κόσμος αισθανθεί αυτή τη νέα δυναμική αγορά τότε είναι πλέον βέβαιο πως θα υπάρξουν πολλές κλαδικές εκθέσεις και συνέδρια καθώς επίσης και πολλά μέσα έντυπα, ηλεκτρονικά και στο internet που θα απευθύνονται σε αυτή την μειονότητα των καταναλωτών.
Ένα είναι βέβαιο: εάν οργανωθεί σωστά μία τέτοια έκθεση σε συνδυασμό με σοβαρά συνέδρια και σοβαρές εκδηλώσεις σύντομα θα γίνει θεσμός. Ο χώρος έχει ανάγκη ένα τέτοιο θεσμό. Είναι πλέον βέβαιο πως θα ανταποκριθεί και θα επιβραβεύσει όλες αυτές τις προσπάθειες εάν εξ αρχής σχεδιαστεί, γνωστοποιηθεί, προγραμματιστεί και υλοποιηθεί με επίκεντρο τον καταναλωτή, τον επαγγελματία, τον επιστήμονα και την επιχείρηση.
Παντού σε όλα τα κράτη γίνονται τέτοιες εκθέσεις. Μάλιστα πολλές από αυτές λειτουργούν πολλές φορές τον χρόνο και υλοποιούνται σε διαφορετικές πόλεις. Ειδικά στα αναπτυγμένα κράτη υπάρχουν και μεταφερόμενες εκθέσεις. Γιατί να μην γίνει και στην Ελλάδα;