ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣ ΚΑΙ ΟΔΗΓΗΣΗ

Το αυτοκίνητο και η οδήγηση για το σύγχρονο άνθρωπο έχει ταυτιστεί με την ανεξαρτησία. Με τη χρήση του αυτοκινήτου μπορείς να συναντήσεις φίλους, μέλη της οικογένειάς σου, να πας στη δουλειά σου, μια εκδρομή ή απλώς ένα περίπατο και εν τέλη να συνεχίσεις να αποτελείς μέρος του κοινωνικού συνόλου ακολουθώντας τους ρυθμούς του και παραμένοντας λειτουργικός ακόμη και με σοβαρές αναπηρίες.

Ιδιαίτερα στη χώρα μας που τα μέσα μαζικής μεταφοράς καθώς και αυτοί που ασχολούνται με την κατασκευή των πεζοδρομίων και δρόμων φαίνεται να αγνοούν την ύπαρξη ανθρώπων με σωματικά προβλήματα είναι σχεδόν επιβεβλημένο να μπορείς να οδηγείς ή να έχεις το δικό σου όχημα.
Υπάρχουν όμως συμπτώματα της ΣΚΠ όπως η «θολή» όραση, η εύκολη κόπωση, η δυσκαμψία, η περιορισμένη κινητικότητα, η νοητική επιβράδυνση κ.αλ. που μπορούν να κάνουν την οδήγηση ένα επικίνδυνο εγχείρημα τόσο για τους επιβαίνοντες στο αυτοκίνητο που οδηγεί ο ασθενής όσο και για τους γύρω του. Πόσο ασφαλής είναι λοιπόν η οδήγηση όταν ο οδηγός είναι σκληρυντικός ασθενής?
Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούν να οδηγούν οι ασθενείς με ΣΚΠ?
Αυτή είναι μία ακόμη ερώτηση στην οποία ο θεραπευτής δεν μπορεί να απαντήσει με ένα απλό «ναι» ή «όχι». Η απάντηση που οι περισσότεροι δίνουμε είναι «μπορεί να συνεχίσει να οδηγεί ο ασθενής άλλα με κάποιους περιορισμούς». Μερικοί από τους περιορισμούς που καθιστούν την οδήγηση ασφαλέστερη είναι οι παρακάτω:
. είναι προτιμότερο να οδηγεί ο ασθενής μέρα και όχι νύχτα γιατί αφενός αντενδείκνυται στις περιπτώσεις που υπήρξε έστω και ένα επεισόδιο οπτικής νευρίτιδας και αφετέρου γιατί κουράζεται ευκολότερα αφού πρέπει να είναι συνεχώς σε κατάσταση επιφυλακής
. καλύτερα να αποφεύγει να οδηγεί πολλές ώρες και σε διαδρομές δύσκολες, ιδιαίτερα όταν η θερμοκρασία του περιβάλλοντος είναι υψηλή
. καλύτερα να αποφεύγει να οδηγεί σε μεγάλες λεωφόρους τις ώρες αιχμής ιδιαίτερα όταν πρόκειται για το κέντρο μεγάλων πόλεων όπως είναι η Αθήνα
. όταν υπάρχουν κινητικά προβλήματα πρέπει απαραίτητα να γίνουν οι αναγκαίες μηχανικές τροποποιήσεις στο αυτοκίνητο. Δεν είναι κάποιος «παληκάρι» αν παρά τα κινητικά προβλήματα που έχει στο αριστερό κάτω άκρο συνεχίζει να οδηγεί αυτοκίνητο με συμπλέκτη τη στιγμή που μπορεί δίνοντας λίγα παραπάνω χρήματα να έχει ένα αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο
. είναι σχεδόν απαραίτητο το κλιματιστικό στο αυτοκίνητο ιδιαίτερα στη χώρα μας που έχουμε υψηλές θερμοκρασίες και οι οποίες αυξάνονται ακόμη περισσότερο όταν οδηγούμε μέσα σε μία πόλη
Δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι η ΣΚΠ φέρνει εύκολη σωματική και νοητική κόπωση και σαν συνέπεια αυτών μείωση των αντανακλαστικών στη διάρκεια της οδήγησης. Γι αυτό η οδήγηση πρέπει να γίνεται με χαμηλές ταχύτητες, χωρίς βιασύνη και παράλογες «κόντρες» πάνω στο οδόστρωμα. Οι κανόνες για ασφαλή οδήγηση που ισχύουν για όλους τους οδηγούς ισχύουν ακόμη περισσότερο για τους ασθενείς με ΣΚΠ με ή χωρίς κινητικά προβλήματα.

ΚΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ ΛΟΙΠΟΝ ΑΛΛΑ ΜΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΣΥΝΕΣΗ.
Ε. Κουτσουράκη, MD, PhD

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Οι υπουργικές αποφάσεις για την ιατρική εξέταση ΑμεΑ από τα ΚΕ.Π.Α. για χορήγηση απαλλαγής από το τέλος ταξινόμησης & τα τέλη κυκλοφορίας

Κοινοποιούνται από το υπουργείο Οικονομικών (αρ.πρωτ.: Δ18Α 5039906 ΕΞ 13.11.2013) οι υπουργικές αποφάσεις σχετικά με τη διαδικασία ιατρικής εξέτασης ατόμων με αναπηρίες από τα Κέντρα Πιστοποίησης …

Ιατρική εξέταση για απαλλαγή από τέλη ταξινόμησης & κυκλοφορίας αυτοκινήτων με γνωματεύσεις ΚΕ.Π.Α. – Ποια είναι τα δικαιολογητικά

Στις 23/10/2013 ορίστηκε με Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Εργασίας και Οικονομικών (αρ.πρωτ: Δ18Α 5038263 ΕΞ2013) η διαδικασία ιατρικής εξέτασης ατόμων με αναπηρίες για τη χορήγηση της …

Προϋποθέσεις, δικαιολογητικά & διαδικασία χορήγησης απαλλαγής από τέλος ταξινόμησης & τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων

Το υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε (Δ18Α 5038645 ΕΞ2013) τις προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά και τη διαδικασία χορήγησης απαλλαγής από το τέλος ταξινόμησης και τα τέλη κυκλοφορίας επιβατικών …

Ποιες γνωματεύσεις ιατρικών επιτροπών γίνονται δεκτές για απαλλαγή αναπήρων από τα τέλη ταξινόμησης & κυκλοφορίας αυτοκινήτων

Με νέα εγκύκλιο του υπ. Οικονομικών (ΠΟΛ.1105/13.5.2013) διευκρινίζεται ποιες γνωματεύσεις ιατρικών επιτροπών γίνονται δεκτές για απαλλαγή αναπήρων από τα τέλη ταξινόμησης και κυκλοφορίας αυτοκινήτων. …

Οδηγίες για την απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης αναπηρικών αυτοκινήτων

Σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών, επισημαίνεται πως μέχρι την έκδοση νεοτέρας ΚΥΑ, δεν γίνονται δεκτές για τον τελωνισμό αναπηρικού αυτοκινήτου οι γνωματεύσεις των υγειονομικών επιτροπών …