Σε δημοσίευμα της εφημερίδας Το Βήμα διαβάσαμε πως δίνεται η δυνατότητα στους πολίτες να αναφέρουν περιστατικά παραβατικότητας ή εγκληματικότητας στέλνοντας γραπτό μήνυμα (SΜS) από κινητό τηλέφωνο προς τον γνωστό αριθμό 100 του τηλεφωνικού κέντρου της Άμεσης Δράσης της ελληνικής αστυνομίας.
Παρά το ότι το πρόγραμμα αναφοράς καταγγελιών στην Άμεση Δράση μέσω SΜS δεν είναι καινούριο, οι πολίτες φαίνεται πως δεν είναι ενημερωμένοι για τη δυνατότητα που έχουν να καταγγέλουν μέσω SΜS κρούσματα παραβατικότητας (πχ. παράνομα σταθμευμένα αυτοκίνητα, κατάληψη ράμπας αναπήρων, κλπ) ή να λάβουν χρηστικές πληροφορίες, όπως ποιοι δρόμοι έχουν αυξημένη κίνηση ή είναι κλειστοί λόγω συγκεντρώσεων και πορειών.
Πώς λειτουργεί: μόλις ο πολίτης, οπουδήποτε στην Ελλάδα, στείλει το μήνυμα, αμέσως καταχωρείται το συμβάν και δίνεται εντολή στο πλησιέστερο περιπολικό να μεταβεί στο σημείο που έχει αναφερθεί για να ελέγξει τί έχει συμβεί. Ειδικότερα για τους πολίτες με προβλήματα ακοής ή/και ομιλίας, εφαρμόζεται το πρόγραμμα επικοινωνίας με την Αμεση Δράση μέσω SΜS «Ερμής», μια υπηρεσία που ενημερώνει το κοινό μέσω της αποστολής και λήψης γραπτών μηνυμάτων (sms – Short Message Service), κάνοντας χρήση του δικτύου της κινητής τηλεφωνίας.
Αντίστοιχο σύστημα επικοινωνίας εφαρμόζεται και στην Πυροσβεστική, αλλά όχι με την ίδια αξιοπιστία, καθώς το σύστημα που υποστηρίζει την αποστολή μηνυμάτος προς το «199» δεν μπορεί ακόμη να δεχθεί μεγάλο όγκο SΜS.