Βράβευση για ελληνικό πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής

Στις 23 Σεπτεμβρίου στο Λονδίνο έγινε η απονομή βραβείων σε 44 προγράμματα καινοτομίας (από όλο τον κόσμο) σχετικά με την προσβασιμότητα τεχνολογιών πληροφορίας, μεταξύ των οποίων και του κ. Δημητρίου Χουλιαρού. Το εν λόγω πρόγραμμα αφορά σε μια μέθοδο αντιμετώπισης μαθησιακών δυσκολιών και ιδιαιτεροτήτων που προκύπτουν λόγω αναπηρίας, που έχει τεθεί σε εφαρμογή στο Δήμο Τιρνάβου για την υποστήριξη και αυτονόμηση όλων των μαθητών.

Αυτή η καινοτόμος μέθοδος, βασίζεται στη χρήση υπολογιστών και συνθετικής ομιλίας και στοχεύει στη διευκόλυνση των μαθητών με δυσκολίες ανάγνωσης, γραφής και κατανόησης. Στους μαθητές χορηγήθηκαν φορητοί υπολογιστές από το δήμο με υποστήριξη προγραμμάτων, και ιδίως προγράμματος ομιλίας, το οποίο βοηθά τον μαθητή να διαβάσει οποιοδήποτε ψηφιακό κείμενο και φυσικά τα σχολικά βιβλία του. Τα νέα σχολικά πακέτα βιβλίων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι πλέον διαθέσιμα σε ψηφιακή μορφή, έτσι ώστε ο υπολογιστής να μπορεί να τα διαβάσει με πολύ σαφή άρθρωση και την απαιτούμενη ταχύτητα. Εκτός από τη χρήση και την εφαρμογή του παρόντος προγράμματος (που λειτουργεί ως απαραίτητο συμπλήρωμα για την εκπαίδευση των μαθητών), τα παιδιά μαθαίνουν να χειρίζονται σωστά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, με στρατηγικές που επηρεάζουν θετικά την αυτοπεποίθησή τους και την αυτοεκτίμηση τους μακροπρόθεσμα. Επίσης, πραγματοποιείται συμβουλευτική γονέων σε τακτά χρονικά διαστήματα για τη σωστή υποστήριξη του προγράμματος και στο σπίτι κατά τη διάρκεια του έτους, προκειμένου να βοηθήσουν κατάλληλα και οι ίδιοι τα παιδιά τους.

Παρά το γεγονός πως η εφαρμογή ενός τέτοιου εκπαιδευτικού προγράμματος είναι απαραίτητη για την υποστήριξη των μαθητών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες, το σημερινό εκπαιδευτικό μοντέλο στην Ελλάδα δεν είναι σε θέση να υιοθετήσει μια πολιτική εκπαιδευτικής ενσωμάτωσης.
Το τμήμα αντιμετώπισης δυσκολιών μάθησης στο δήμο Τιρνάβου λειτουργεί εδώ και δύο χρόνια, χρησιμοποιώντας υπολογιστές με συνθετική ομιλία για περιπτώσεις μαθητών με αυτισμό, νοητική υστέρηση, δυσαρθρία, σύνδρομο Down, κλπ. Ο δήμος Τιρνάβου έχει εκφράσει την προθυμία του να συμβάλει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο προκειμένου το τμήμα να είναι σε θέση να συνεχίσει σε αυτόνομες εγκαταστάσεις, έτσι ώστε ένας μεγαλύτερος αριθμός μαθητών να υποστηριχθεί.

Σημειώνεται πως η προσπάθεια αυτή είναι μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και στο πρόγραμμα συμμετέχουν 40 μαθητές. Απώτερος στόχος είναι η εφαρμογή του εν λόγω προγράμματος σε περισσότερους δήμους και σχολεία.

Για περισσότερες πληροφορίες: Δημήτρης Χουλιαρός (δάσκαλος ειδικής αγωγής, δ/ντής ειδικού σχολείου Γαλανόβρυσης), email: anette@in.gr

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Πανελλαδικές 2014: Δικαιολογητικά για προφορική ή γραπτή εξέταση μαθητών/αποφοίτων με αναπηρία

Δημοσιεύθηκε από το Υπουργείο Παιδείας η εγκύκλιος με θέμα: «Υποβολή δικαιολογητικών για προφορική ή γραπτή εξέταση μαθητών και αποφοίτων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές …

Σ.Κ.Ε.Π…Σου Διαφορετικά

Σ.Κ.Ε.Π...Σου διαφορετικά στη Διαδραστική Τελετή Λήξης του Φεστιβάλ «Αποτυπώματα» 2012 – 2013,  του Σ.Κ.Ε.Π. – Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους. Μικροί και μεγάλοι προσκεκλημένοι, …

Δικαιολογητικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις

Αρμόδια Υπηρεσία: Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΠΑ) / Διεύθυνση Οργάνωσης & Διεξαγωγής Εξετάσεων Η διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των υποψηφίων με …

Πιστοποίηση Αναπηρίας από ΚΕΠΑ για την εισαγωγή ΑμεΑ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το 2013-2014

Εκδόθηκε στις 17-01-2013 εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας για την εισαγωγή των ΑμεΑ χωρίς εξετάσεις στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Διαβάστε την εγκύκλιο που έχει ως θέμα «Σχετικά με την …

Επιδοτούμενη κατάρτιση σε δεξιότητες τεχνολογίας

Την κατάρτιση ανέργων σε εξειδικευμένες δεξιότητες χρήσης Τεχνολογίας Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) αφορά το νέο πρόγραμμα που θα προκηρυχθεί στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανάπτυξης …

ERASMUS για Φοιτητές/Καθηγητές/Προσωπικό με σοβαρές αναπηρίες για το εαρινό εξάμηνο 2012-2013

Το ΙΚΥ ως Εθνική Μονάδα διαχείρισης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Δια Βίου Μάθηση/ERASMUS προχώρησε σε επαναπροκήρυξη για την υποβολή αιτήσεων φοιτητών και προσωπικού ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης με …

Μηχανογραφικό Δελτίο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψήφιων με σοβαρές παθήσεις για το έτος 2012

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού στην προσπάθεια βελτίωσης της διαδικασίας «εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υποψήφιων με σοβαρές παθήσεις για το 5% επιπλέον των …

Παιδιά & ενήλικοι με αναπηρία εξακολουθούν να υφίστανται άδικη μεταχείριση στην εκπαίδευση

Παρά τις δεσμεύσεις που έχουν αναλάβει τα κράτη μέλη όσον αφορά την προαγωγή της εκπαίδευσης χωρίς αποκλεισμούς, τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και οι ενήλικοι με αναπηρίες εξακολουθούν να …

ΙΚΥ: Erasmus για φοιτητές/καθηγητές/προσωπικό ανώτατης εκπαίδευσης με σοβαρές αναπηρίες 2012-2013

Το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ), ως Εθνική Μονάδα διαχείρισης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Δια Βίου/Μάθηση - ERASMUS, προσφέρει επιπλέον χρηματοδότηση σε άτομα με αναπηρία (φοιτητές, καθηγητές και …